[voip]draadloze USB telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Al geruime tijd gebruik ik diverse telecombedrijven (1649, wereldbellen etc) om naar mijn vriendin in singapore te bellen, varierend van 2 tot 5cent per minuut. Nu Xs4all (mijn provider) gratis Voip heeft en maar 1 cent per minuut naar singapore gebeld kan worden, heb ik de Tiptel 217 USB wireless gekocht. Nu heeft Xs4all de Zomeractie, waar je volledig gratis naar singapore (vast&mobiel) kan bellen tot 31 augustus. Wereldoplossing voor mijn (hoge) maandelijkse telefoonkosten dacht ik zo.

Dit toestel werkt redelijk met de voip-programma's, zo ook met de X-lite van Xs4all. Echter een enorm groot nadeel.. de handleiding zegt dat het bereik ongeveer 10 meter is, maar zelfs als ik de ontvanger in mijn raamkozijn zet en ik sta er buiten recht onder is de ontvangst volledig weg (+/- 4 meter). Simpel, het bereik is om te huilen. Via de helpdesk kreeg ik als probleem dat er teveel storing in mijn kamer zou zijn, maar overige apparaten werken dus wel verder de voorgeschreven afstanden (muis, huistelefoon, afstandbediening etc). Zo ook dus op een laptop buiten aangesloten, maar het bereik blijft hoe dan ook ver onder die 10 meter. Ik ben helaas geen electro-techie om te proberen de zender te versterken. Door de aansluiting/bekabeling van mijn router/telefoonlijn is een Voip-router of switchbox(bij de telefoonaansluiting) dus niet mogelijk. Vanuit de meterkast gaat er slecht een UTP kabel (internet) en een 2aderig telefoonlijn naarboven (voor mijn huistelefoon boven)

Lang verhaal, korte vraag.. Heeft iemand een USB draadloze telefoon (of ervaring) die wel een 'normaal' ver bereik heeft? Ook heeft Tiptel een switchbox, waar je zo ik lees dus een gewone draadloze telefoon op kan aansluiten en de box zelf via USB weer aansluit op je PC.

nb. qua kosten zou ik het er erg makkelijk uithalen, per maand zit ik nu gemiddeld op een 130-140euro belkosten (incl. mobiel). Zo ik dus thuis via mijn PC voip gaan bellen, scheelt dat al zeker de helft.

nb2. De keuze voor draadloos, ik heb weinig zin geforceerd bij de PC te moeten zitten wil ik voip bellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb hier een draadloze VOIP telefoon van cisco liggen, ideaal voor jouw probleem... Werkt gewoon via het WIFI netwerk. Het enigste nadeel is, is dat dit ding niet echt goedkoop is ;) maar er zullen vast wel alternatieven zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Mishmash op 10-07-2006 12:45 ]

Verwijderd

Mishmash schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:44:
Ik heb hier een draadloze VOIP telefoon van cisco liggen, ideaal voor jouw probleem... Werkt gewoon via het WIFI netwerk. Het enigste nadeel is, is dat dit ding niet echt goedkoop is ;) maar er zullen vast wel alternatieven zijn.
idd WIFI phone, kosten wel vaak meer dan 150 euro, maar het bereik is natuurlijk veel beteren het design is ook beter.

je hebt ze van hitachi, cisco en zyxel naar mijn idee, vast ook andere maar deze zijn goede kwaliteit.

edit:
watook kan maar eigenlijk niet rendabel is voorparticulier: GSM-Box.

je sluit GSM box thuis aan en laat via SIP verbinden met je provider,en je betl zelf naar de GSM box via je lokale gsm (belminuten) tarief. Je kan dus in heel nederland voor lokaal gsm + voip tarief bellen over de hele wereld.

nadeel: het is erg duur zo`n box,al snel > €500,-

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 12:49 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
in een speedtouch 716 router kan je een gewone dect telefoon aansluiten en via voip bellen dan hoeft je pc niet eens meer aan te staan. Ook op een spa3000 kan je een gewone dect telefoon aansluiten om via voip te bellen. zie

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

en probeer de zender eens op z'n kop in het raamkozijn te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 10-07-2006 12:57 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb geen wifi, dus dat erbij te nemen wordt het wel heel erg duur :P Qua router aanpassingen wil ik dus op mijn huidige setup blijven, de aanvulling zou dus puur via USB moeten komen.

Ik zal de 'op z'n kop' tip eens gaan proberen, eens kijken of dat wil werken :)

Vind zojuist de VH2400 van Spyke, welke 30meter indoor/100 meter outdoor zou moeten kunnen. Nu nog een winkel in nederland vinden..

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2006 13:21 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 18:37
Deze wilde ik je in ieder geval nog even laten zien..

CIT200 Cordless Internet Telephony Kit
Aan bieding bij Norrod: Prijs: € 109,00
Deze aanbieding is geldig tot 11-7-2006

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Die set even opgezocht, central point heeft die kit voor 73 euro. Bereik 50/300 binnen/buiten.. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Een hierboven genoemde oplossing lijkt me toch t beste: Een losse ATA-doos.
Je pc hoeft niet aan te staan, en je kan toch bellen. Tevens kun je je eigen DECT toestel erop knuppen.

Ik heb op die manier een oud DECT-setje weer in gebruik genomen. Prima bereik, en de meest voordelige optie.

ATA doos: 50 eur
DECT toestel: 30-40 eur

Ben je voor 80-90 eur klaar, en heb je, imho, een betere en betrouwbaardere optie dan een wifi usb phone.

• RC2
  • Laatst online: 19:20

RC2

Resistance is futile

Heb zelf via de postbank de siemensc450ip besteld (gebruik ik die rentepunten ook nog eens). Heb ik een dect toestel die naast normale telefonie ook voip via sip protocol aan kan. Werkt erg goed. bereik heb ik nog niet getest maar nooit problemen gehad met dect sets van siemens.

Who wants to life forever anyway...

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 15:34
k heb hier de Philips VOIP3211S/21 dit is een philips DECT dus gewoon vet ver bereik.
Ooit van me pa gekregen (werkt er) gebruik hem nooit maar wel geprobeerd en werkt vet goed.

Ook aansluiting voor normale net dus DUAL telefoon kan je hem ook voor normaal bellen gebruiken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb hier een skype/dect DU@LPHONE ding die zowel op dubbele koperdraadje (vaste lijn dus) als de pc aangesloten kan worden. het skype deel gebruik ik (nóg) niet echt veel maar werkt wel! en ding doet door hele huis maar ja, we hebben nog houten vloeren geen gewapend beton of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-07-2006 22:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Weer een avondje verder gespit (met name die Ata-apparaten), maar totaal prijs lijkt dan gelijk te worden met een voip/dect combie (die RC2 en Verkerk aanhalen). Mijn huidige dect lijkt beetje aan het einde van zijn leven, dus lijkt een mooie oplossing.
Maar die telefoons moeten dus een vrije ethernet poort hebben? Mijn switch zit namelijk vol :(

Edit, het verschil tussen die Philips en de Siemens zit dus in de usb of ethernet aansluiting. Die Siemens heeft apart laadstation, zou ik dus de ontvanger direct in de meterkast aan de router kunnen hangen :) (ik heb router->switch->3x PC).

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2006 02:50 ]

• Daros
SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 02:35:
Weer een avondje verder gespit (met name die Ata-apparaten), maar totaal prijs lijkt dan gelijk te worden met een voip/dect combie (die RC2 en Verkerk aanhalen). Mijn huidige dect lijkt beetje aan het einde van zijn leven, dus lijkt een mooie oplossing.
Maar die telefoons moeten dus een vrije ethernet poort hebben? Mijn switch zit namelijk vol :(

Edit, het verschil tussen die Philips en de Siemens zit dus in de usb of ethernet aansluiting. Die Siemens heeft apart laadstation, zou ik dus de ontvanger direct in de meterkast aan de router kunnen hangen :) (ik heb router->switch->3x PC).
De philips heeft een Basisstadion (USB+ANaloog) en een aparate laadstadion voor de telefoon zelf.
Verder werkt hij altijd als gewone telefoon totdat je onderop de telefoon op de computer functie drukt en kom je in je contactpersonen terecht en kan je die gaan bellen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Kwam inderdaad tot alleen dat verschil, bij de philips had ik dan of de telefoonkabel of de USB kabel moeten verlengen. De keuze is gegaan naar de Siemens C450. Het basis station kan ik direct bij de meterkast plaatsen bij de router, de hele telefoonlijn naar boven kan ik dan weghalen. :)

• Daros
SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:42:
Kwam inderdaad tot alleen dat verschil, bij de philips had ik dan of de telefoonkabel of de USB kabel moeten verlengen. De keuze is gegaan naar de Siemens C450. Het basis station kan ik direct bij de meterkast plaatsen bij de router, de hele telefoonlijn naar boven kan ik dan weghalen. :)
Jammer, maar veel succes ermee en hoop dat je hiermee veel belplezier gaat hebben.

• RC2

RC2

Resistance is futile

Dat is echt ideaal, je pc hoeft niet aan te staan om te bellen via voip. Andere genoemde telefoons usb dus die moeten wel een pc hebben.
Let wel koop dus wel de c450ip er is namelijk ook een gewone c450. In feite is de 450ip een basis station met een losse c45 handset.
Ik heb zelf mij oude dect handset ook op het basisstation aangemeld. Op die manier kan je tegelijk via de gewone lijn bellen en voip bellen.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Dus toch een ATA kastje met een dect telefoon :) Alleen beide ineen door Siemens geleverd.

• RC2

RC2

Resistance is futile

True, los kastje ala geresete Abel ATA en goedkope dect is net zo duur al dit setje.
Voordeel is het is een setje en het werkt, losse cominabtie is niet geheel zeker.
Nadeel is dat je hier maar een viop aanbieder tegelijk in kan zetten. Wie weet komt dat nog met een update.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Jep, toch een soort van ATA kastje :) Qua prijs kwam bijna alles op hetzelfde neer, dus maar gekeken wat de makkelijkste en handigste optie zou zijn. Met de aparte dect telefoon zou ik dus weer met een extra aparaat zitten, de ontvanger, en had dus al tekort aan stopcontacten bij de meterkast. Begreep verder dat oudere handsets ook kunnen worden aangemeld op het basisstation, kan nog goedkoop zijn wil ik ooit een 2de set erbij (die dan puur analoog zou zijn - maar de tip van RC2 is daarbij erg interessant :) ).

Verder maakt een aanbieder niet zoveel uit, principe ga ik via alleen Xs4all bellen en heb ik nog altijd de analoge aanbieder.

Nu nog wachten tot hij binnen is, waarschijnlijk donderdag, dan laat ik weten of het gelukt is :)

Bedankt zover

Pagina: 1