[exchange] Probleem versturen mail home-brewn app

Pagina: 1
Acties:

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met het versturen van mail naar externe email-adressen met een zelf-geschreven(niet door mij) programma via onze exchange smtp server.

Als het e-mail adres niet bestaat als internet address in m'n server's recipients krijg ik een mailtje terug dat de recipient unknown is. Zodra het e-mail adres wel in de recipients staat gaat het mailtje er gewoon wel doorheen.

Nu moet dit programma dalijk naar een aantal honderd verschillende e-mail adressen mail gaan versturen, dan is al die adressen in m'n recipients op de server zetten geen optie natuurlijk :)

Is dit een optie oid, dat de server eerst kijkt of het e-mail adres bestaat in de recipients? Ik heb het zelf iig nergens terug kunnen vinden.

Verwijderd

dit is geen optie in exchange imho. Alhoewel het kan zijn dat er een relay restrictie staat en middels external recipients er toch naar buiten gemailed kan worden. Maar voor hetzelfde geldt, checkt het script al of de recipient bestaat (middels een adsi query).

edit: nu ik er over nadenk :), relay zal wel helemaal dichtstaan en external recipients worden "misbruikt" om naar sommige addressen toch te kunnen relayen. Mooie oplossing :)

Als dit inderdaad het geval is, kan je 3 dingen doen imho...

1. relay openzetten (zet wel een ip restrictie, zodat niet jan en allemaal kunnen relayen)
2. external recipients aanmaken (success :))
3. Een mapi client gebruiken en via een authenticated account je mail versturen (via mapi en dus geen relay open...)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 14:24 ]

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nou, heb relaying opengezet voor het interne netwerk en nu werkt het wel inderdaad. Bedankt voor de tip iis5_rulez :)