Toon posts:

netwerk configuratie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een voorstelling van het netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://decarlo.de.funpic.de/voorstelling.GIF

Al de kabels liggen er en de vaste computers werken.
De laptop moet op de drie aangeduide plaatsen aangesloten kunnen worden.

De laptop in geconfigureerd en kan aangesloten worden op die twee aanluitingen met straight cable.
Maar in het vak linksboven werkt de laptop (met cirkel rond) nog niet want dit wil ik nu installeren.

Die computer heeft twee netwerkkaarten maar ik krijg ze niet juist geconfigureerd.
Ofwel krijg ik verbinding tussen laptop en desktop maar geen internet (op geen van beide), ofwel krijg ik internet op de desktop en gewoon geen verbinding met de laptop.

Hoe moet ik de desktop linksboven configureren? Hoe configureer ik de laptop(s) ?
Is het mogelijk om zonder opnieuw te configureren de laptop te verplaatsen naar een van de twee andere aansluitpunten?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Al geprobeerd de twee NICs in die desktop te bridgen?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 15:09

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Koop een goedkoop switchje en sluit daar je PC / laptop / internetlijntje op aan (straight) en je bent klaar, niks klooien met 2 netwerkkaarten en ICS. Of trek eventueel een tweede straight UTP kabel van je switchje boven naar die kamer.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Waarom koop je niet een simpele switch en plaats deze bij de PC linksboven?
Kost 25 euro en werkt veel eenvoudiger.

te laat....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle antwoorden

ik vindt de aanschaf van een switch het eig niet waard omdat die laptop niet echt veel op die plaats moet staan en als je een goedkoop model neemt vertraagt hij de internetconectie van de desktop ook en dat is net de mijne ;)

@BN: bridgen ?
ik heb al eens op die dingen aan het klikken geweest maar dat ging niet zij hem maar waarschijnlijk kwam dat omdat ik al enorm met de instellingen had liggen knoeien...

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 12:32
wireless geen idee? aangezien je 3 laptops hebt lijkt me dit een logische stap.... :D

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-03 21:03
Hebben de laptops al een eigen wlan kaartje ingebouwd zitten, dan zou je er nog voor kunnen kiezen om een los accesspoint naast je router te zetten. Ben je kabel verhaal verlost.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 2 laptops maar deze moeten op 3 verschillende plaatsen kunnen aansluiten (vandaar op afbeelding 3 laptops).
de ene heeft wireless de andere niet
en als een vriend van me komt met zijn laptop gaat het ook niet want die heeft ook geen wireless

misschien leg ik wel een extra straight cable van de switch naar die andere kamer (er is nog net 1 plaatsje vrij in die switch) maar dan moet ik het stopcontact waardoor die andere loopt weer openbreken en dat is geen lachertje want er staan in beide kamers kasten voor :(

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
waarom koop je niet gewoon een accesspointje, dan kan je overal in je huis internetten. veel makkelijker en logischer.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 16:56
wizard netwerk doorlopen op pc die naast laptop staat
of een netwerk brug maken op die pc,
nadeel is wel dat die pc aan moet staan wil je internet hebben op laptop.

Verwijderd

Topicstarter
die coputer staat toch altijd aan dus dat is geen probleem kun je uitleggen hoe ik de wizard moet instellen en hoe ik die brug maak ?
1ste lancard: deze comp maakt verbinding via gateway
2de lancard: deze comp maakt rechtstreeks verbinding met internet en deelt aan andere pc's
dan die twee verbindingen selecteren en brug aanmaken ?

zo ???

Verwijderd

Zo te zien heb je 2 netwerken gemaakt (rood en groen). Om eenvoudig laptops heen&weer te kunnen slepen zonder aan de configuratie te hoeven knutselen zul je moeten zorgen dat dit 1 netwerk wordt.
De 2 netwerkkaarten in de computer linksboven moet je daarvoor "bridgen". Met een zoekopdracht "windowsxp NIC bridge" op AV kwam ik al snel op dit artikel.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zolang het geen geen 1000mbit netwerk is kun je deze ook gebruiken.
Splits je de kabel naar je eigen pc op naar 2 aansluitingen.

2 van die dingen is nog net iets goedkoper als 1 sweex switch.
Daarbij is ook de vertraging van cheapass switch verwaarloosbaar.
Of koop via ebay ofzo een 3com 5 poorts switch voor een mars en een bounty.

Afbeeldingslocatie: http://www.shoppingcentre.net/shop/images/pageimages/cable_splitter.jpg

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Sweex 5 poorts switchjes staan in de pricewatch voor onder de 10 euro, wat is dan de makkelijkste oplossing?

Juist, gewoon zo'n ding halen :)
Van een switch (zeker als je er maar 2 pc's aan hangt) is de vertraging niet noemenswaardig.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-04 20:30
het is idd goedkoop, maar hij heeft al 2 nics, en dat is nog goedkoper :).

Als het goed is heb je dus 2 lanverbindingen op je desktop met 2 nics.
Bij de lanverbinding richting het internet kan je ergens bij het tabblad geavanceerd een vinkje zetten bij "Andere netwerk gebruikers mogen via ..blablabla.. ".

als je de laptops dan allebei gewoon een ipadres laat verkrijgen (=meestal de standaardinstelling) zou het moeten gaan werken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ja idd, als het goed is kun je ook binnen een paar tellen een netwerkbrug bouwen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een netwerkbrug opzetten, dan worden de 2 netwerkkaarten figuurlijk aan elkaar gelijmd. Data van netwerkkaart 1 wordt doorgeswitcht naar netwerkkaart 2 en omgekeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Die netwerkbrug opstellen lukte eerst niet (eerder vermeld) omdat de verbinding naar de laptop door het knoeien met instellingen gedeeld was.
Je moet ofwel een verbinding delen ofwel een netwerkbrug opstellen. Maar wel de juiste vebinding delen natuurlijk :) (zoals big daddy uitlegde)
Of anders een netwerkbrug maar dit gaat enkel als geen van beide verbindingen gedeeld is.

Bijde manieren werken en ik moet niet bij het verplaatsen van de laptop liggen knoeien met die instellingen zoals ik het wenste :Y)

Bedankt voor alle hulp!
zaak opgelost en uitleg van oplossing erbij gezet voor als er later iemand naar moest zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
**per ongeluk gepost**

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:45 ]

Pagina: 1