[Excel] Functie voor elke dag 0.15 optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 16:19
Ik ben geen crack in Excel, maar heb toch al wel wat zitten zoeken, namelijk naar de mogelijkheid om een functie te maken voor een cel bij welke ik een startcijfer opgeef en er dan elke dag automatisch 0.15 bij opgeteld word.

Als je me verder kunt helpen, hoor ik het graag :).

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Een simpele oplossing zou kunnen zijn:

code:
1
((VANDAAG()-DATUM(2005;11;29))*0,15)+startgetal

In plaats van 29 november 2005 vul je de datum in die je wilt hebben.(waarbij er nul bij het startgetal wordt opgeteld)

[ Voor 13% gewijzigd door riZZy op 10-07-2006 12:31 ]

• flipjevandejam
Thanx! :), voor de duidelijkheid, VANDAAG() wordt herkend in Excel lijkt me als zijnde die dag? Wat bedoel je verder bij dat er een 0 bij het startgetal wordt opgeteld?

Verder moet ik het als volgt in Excel zetten lijkt me:
code:
1
=((VANDAAG()-DATUM(2006;7;10))*0,15)+"startgetal"

[ Voor 27% gewijzigd door flipjevandejam op 10-07-2006 20:31 ]

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
flipjevandejam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:30:
Thanx! :), voor de duidelijkheid, VANDAAG() wordt herkend in Excel lijkt me als zijnde die dag? Wat bedoel je verder bij dat er een 0 bij het startgetal wordt opgeteld?
Ja, vandaag laat gewoon de datum zien van de huidige dag. Let maar niet op die nul, ik zat moeilijk te doen.
flipjevandejam schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:30:
Verder moet ik het als volgt in Excel zetten lijkt me:
code:
1
=((VANDAAG()-DATUM(2006;7;10))*0,15)+"startgetal"
Check! En werkt het?

• flipjevandejam
Ja het werkt :), thank you very much _/-\o_.
Nu we toch bezig zijn, misschien kan je me dan als laatste met het volgende helpen. Ik heb namelijk een ander Excel overzicht van allerlei abonnementen, met data erbij wanneer ik het bijv. op moet zeggen. Nu moet ik om de zoveel tijd checken of er misschien alweer zo'n datum dichterbij is gekomen, wat nogal onhandig/omslachtig is.
Ik ben dus op zoek naar een soort notifier die mij op wat voor manier dan ook laat merken dat ik actie moet ondernemen op 1 van die abonnementen.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

Zou je moeten lukken met de hints van RiZZy:
code:
1
=((VANDAAG()-DATUM(B1))
... geeft je het aantal dagen tot de datum in B1. Als hier Voorwaardelijk Opmaak bij aanzet, kun je de cel bijvoorbeeld rood laten worden. Er vanuit gaande dat je bovenstaande formule in de C-kolom hebt gezet, kun je in D1 ook nog...
code:
1
=MIN(C:C)
... zetten. Zo zie je het aantal dagen tot de eerstvolgende actie. (Waarvan je de naam dan weer kunt opzoeken met VERT.ZOEKEN etc. etc.).

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1