enkele vragen over nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 23:23
Ik ben van plan binenkort een nieuw systeem o.b.v. een Conroe (oftewel Core 2 Duo) te kopen. Ik heb de 'boodschappenlijst' inmiddels wel compleet, maar vraag me bij een paar zaken af of ik wel een goede keuze maak. Ik hoop hier reacties te krijgen teneinde de 'perfecte pc' te vinden.

Dit is mijn 'boodschappenlijst':
  • Antec P150 Zilver/Wit, 430 Watt, 1x 120 Mm
  • Alps 3,5" Diskette Station Zilver
  • BenQ DVDRW DW1655 Bulk, Wit, LightScribe
  • BenQ 1650P/S 16 X, 50 X, IDE, OEM, Wit
  • Samsung HDD Spinpoint SP2004C 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
  • Asus Moederbord P5B
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
  • Zalman CPU Koeler CNPS9500 AT Koper
  • Microsoft Windows XP Home, NL, Single Pack
  • Asus VGA GeForce EN7300GT Silent 256 MB
  • Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5
  • AC Ryan Rounded IDE-kabel Roundcable2-FX Zwart IDE, IDE, 30 Cm
  • Symantec Norton Systemworks 2006 NL, Retail
  • Salland Assemblage Desktop 1 Jaar
Ik heb bij de volgende onderdelen vragen/opmerkingen:
  1. de combinatie van de Antec P150 voeding, de NEO HE 430, i.c.m. een ASUS mobo is opgelost. Dit zou dus geen probleem meer moeten geven.
  2. Is 2 GB geheugen zinvol of staat het alleen maar stoer? Ik speel niet echt veel en zware spellen, dus 1 GB zou ook kunnen volstaan? En het is later toch mogelijk er 1 GB (of meer... :P ) bij te plaatsen en de dual-channel opstelling te behouden?
  3. Ik denk aan de GeForce 7300GT kaart omdat ik wel wat grafische kwaliteit wil, maar weinig game en geen zware spelen speel. Een alternatief is de iets goedkopere ATI AX1300 Pro Silent kaart. Of is deze minder? Persoonlijk vind ik de (2D) beeldkwalteit en de driver van Nvidia beter (i.v.m. mijn oude Radeon 9600) of is ATI inmiddels weer net zo goed?
Ik hoop dat ik met jullie reacties e.e.a. kan.

[ Voor 4% gewijzigd door The 7th Guest op 10-07-2006 12:20 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

Twee GB geheugen is altijd mooi meegenomen, helemaal als je echt zware programma's gaat draaien. Ook als je vista gaat draaien is 2 GB nuttig. Als je nu 1 GB koop kun je het niet in dual channel laten draaien, iets dat je nu wel kan..

Waarom heb je eigelijk gekozen voor de zalman 9500 cooler?? Ga je overklokken?? Als je hem alleen neem voor de stilte kun je beter gaan kijken naar een artic freezer, deze cooler is stukken goedkoper, en kolet ook erg goed en stil.

En waarom heb je een 200 GB schijf genomen? Voor een paar euro's (4 euro) meer heb je ook een samsung spinpoint van 250 GB

Nu met WP, PV, EV en PC

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 16:59

rg-mohwa

Phoe Hé

[b]
• Is 2 GB geheugen zinvol of staat het alleen maar stoer? Ik speel niet echt veel en zware spellen, dus 1 GB zou ook kunnen volstaan? En het is later toch mogelijk er 1 GB (of meer... :P ) bij te plaatsen en de dual-channel opstelling te behouden?
waar gebruik jij je pc voor ? tuurlijk is 2GB zinvol zodra jij zware dingen gaat doen met je pc zoals videobewerking,photoshop of dergelijk.
bijplaatsen kan natuurlijk altijd maar als je nu 2x 512 neemt en over een tijdje 2 GB wilt dan moet je 2 modules van 512 extra kopen (dan ook waarschijnlijk goedkoper ;) )
maar als ik jou was zou ik dan wel precies hetzelfde geheugen kopen. als dat dan nog verkrijgbaar is...

• The 7th Guest
rg-mohwa schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:58:
[...]

waar gebruik jij je pc voor ? tuurlijk is 2GB zinvol zodra jij zware dingen gaat doen met je pc zoals videobewerking,photoshop of dergelijk.
bijplaatsen kan natuurlijk altijd maar als je nu 2x 512 neemt en over een tijdje 2 GB wilt dan moet je 2 modules van 512 extra kopen (dan ook waarschijnlijk goedkoper ;) )
maar als ik jou was zou ik dan wel precies hetzelfde geheugen kopen. als dat dan nog verkrijgbaar is...
Dan wordt het dus 2Gb geheugen. Scheelt wel 86 euro (€ 198,44 vs. € 112.49) maar dan zit ik meteen goed, ook als ik in 2007 aan de Vista wil.
Nog iemand een ideetje over de nVidia vs. ATI kaart?

Verwijderd

Als je de 30 euro of iets dergelijks meer kan missen zou ik voor een 7600GT gaan .... kost 160 of 170 euro meen ik en daar kun je erg goeie prestaties van verwachten. Je zegt dat je weinig games speelt maar als je eens een game wil spelen dan is het natuurlijk fijn als je dat in een beetje aardige resolutie kan spelen :). 7600 GT zou ook meer in de lijn van de rest van je systeem liggen, anders is je GPU wel heel erg de vertragende factor ;)

• The 7th Guest
Tja, dat 'binnekort' kan nog wel even duren als ik die berichten over de slechte levering lees... laten we hopen dat het meevalt en misschien is het wel marketing om te zeggen dat alles mondjesmaat leverbaar is, zodat veel mensen in de pre-order gaan. Of is dat wishful thinking? :'(

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Norton Systemworks... Ik heb het geprobeerd en mijn systeem werd er bagger traag van. Je kan beter op zoek gaan naar een ander pakket hiervoor, Norton is al beetje achterhaald...

• The 7th Guest
Mishmash schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:13:
Norton Systemworks... Ik heb het geprobeerd en mijn systeem werd er bagger traag van. Je kan beter op zoek gaan naar een ander pakket hiervoor, Norton is al beetje achterhaald...
suggesties? (ik wel liever wel alles in 1 interface, niet allerlei losse programma's)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
TuneUp Utilities 2006 met eventueel CCleaner ernaast geinstalleerd _/-\o_
Imho beter dan Norton SystemWorks ;)

• The 7th Guest
Tune Up ziet er leuk/goed uit, maar er zit geen virusscanner in. En daar gaat het me vooral om. Alleen de scanner scheelde maar enkele euro's (17) met SystenWorks, dus dit maar eens proberen.
Nou ja, ik heb mijn systeem besteld incl. Norton, en als het te zwaar is heb ik sowieso de virusscanner, imho nog steeds de beste/makkelijkste (en geloof me, ik heb er veel geprobeerd, maar ik kom toch weer bij Norton uit. Alleen die verdomde activatie... :(
Pagina: 1