Waar ik naar op zoek ben is software die ervoor zorgt dat een paar directories dezelfde inhoud krijgen. Namelijk de nieuwste bestanden. Stel ik heb een directory met dezelfde bestanden op zowel mijn interne als externe HD, op mijn interne HD maak ik een bestand aan met de naam t.doc en op mijn externe HD verander ik een bestand met de naam CV.doc dan wil ik als ik het programma opstart dat t.doc op mijn externe HD komt te staan en de nieuwe versie van CV.doc op mijn interne, zodat de inhoud weer gelijk is. Wie o wie kent zoiets?
Dit zou je met synchonisatiesoftware goed kunnen doen. Hier zijn diverse gratis programma's voor. SyncBack bijvoorbeeld of AllSync. Ik zou voor SyncBack gaan, bij AllSync zit je met veel bestanden alleen snel aan het limiet en de mogelijkheden van SyncBack zijn veel uitgebreider. Dit maakt het programma wat ingewikkelder, maar als je het één keer hebt ingesteld dan heb je ook een goedwerkend systeem.
[ Voor 48% gewijzigd door Neo op 10-07-2006 12:17 ]
Zelf gebruik ik Synctoy van Microsoft. Het is gratis te downloaden als je een legale windows hebt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.