Toon posts:

6CH aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over het aansluiten van een dvd speler op een Kenwood versterker via 6CH input.
Nu hebben wij het geluid via een optische kabel aangesloten, maar vroegen ons af of de 6CH nou een verbetering is.
En wat voor kabels heb ik daar voor nodig?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51

lier

MikroTik nerd

Of het beter is hangt af van welke versterker je gebruikt.
Aan kabels heb je gewoon standaard audio kabels nodig...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Welke dvd-speler heb je en welke versterker?
Het hangt namelijk van de kwaliteit van de DAC's in de versterker en dvd-speler af.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:20

Tomatoman

Fulltime prutser

Zoals gezegd hangt de kwaliteit van het geluid via de optische aansluiting vergeleken met geluid via standaard (analoge) bekabeling af van de gebruikte componenten in de dvd-speler en de versterker. In zijn algemeenheid kun je echter stellen dat de omzetting van digitaal naar analoog geluid het beste kan plaatsvinden in het apparaat met de hoogste kwaliteit. Heb je een dure versterker en een goedkope dvd-speler, dan kun je het beste een optische aansluiting gebruiken, zodat de omzetting plaatsvindt in de versterker. Bij een goedkope versterker en een dure dvd-speler gebruik je juist analoge bekabeling. Maar nogmaals: dit is een zeer algemeen advies en de kans is groot dat je überhaupt geen verschil hoort.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Let wel even erop dat je, indien je de dvd-speler op de pre-ins (6CH) van je versterker aansluit, je ook de equaliser en andere opties van de versterker niet meer kan gebruiken. Alles wat er met het geluid moet gebeuren, moet dan door je dvd-speler gedaan worden. Zit daar een brakke decoder in, dan kan het alsnog verstandig zijn voor digitaal te kiezen.
Maar goed, het standaard en enige goede advies: probeer het en kijk wat het effect is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben deze versterker
Kenwood KRF-X9050D

en een Yamada divx player

en op allebei 6CH aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 11:44 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Waarom praten wij continue in de wij-vorm ?

Regel een stel kabels en ga gewoon een A-B vergelijking maken (kan vast via de AB geswitched worden).
Ten slotte bepaal je zelf wat voor jou het beste is (ken Yamada niet als merk, misschien heeft Kenwood een iets betere naam ?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
Gezien je receiver zou ik een digitale / optische aansluiting gebruiken. Op die manier laat je de receiver het werk opknappen waar ie voor bedoeld is. Laat je dit de dvd-speler doen, dan ga je voorbij aan het doel van dit apparaat.

Daarnaast is de receiver qua omzetting denk ik beter dan de dvd speler:
- Sampling frequency ...................... 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 96kHz

Input level / impedance / wave length
- Optical .......................... (–15 dBm ~ – 21 dBm), 660 nm ±30nm
- Coaxial ................................................................. 0.5 Vp-p / 75 W

bron: http://kenwood.nl.nt.ims....KRF-X9050D%20%28EN%29.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door born2tweak op 10-07-2006 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties en born2tweak ik laat het zo zoals het nu is
Pagina: 1