Toon posts:

Koeling moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik hecht veel waarde aan een stil systeem. Nou heb ik een meoderbord gekocht waarvan de koeler daarop veel geluid maakt. Is het mogelijk om deze te vervangen voro een stillere?

En als dit kan, welke koeler raden jullie aan?

De koeler draaid op 6250 toeren. En het moederbord is een ASUS A8N-SLI
geen deluxe, gewoon standaard.

Afbeeldingslocatie: http://www.thetrailingedge.com/images/products/asus-a8n-sli-big.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 11:05 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

heb je zelf al gezocht ?

Er zijn genoeg alternatieve NB koelers op de markt :?

Gabriël AM5

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:14
Je hebt van Zalman toch van die koelblokjes met koelribben. Schijnen wel goed te helpen. Volgens mij is dat ook al heel oud nieuws...

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inderdaad, gewoon die Zalman Northbridge koeler er op. Schijnt zelfs nog beter te koelen dan die fan, mits je een beetje airflow hebt natuurlijk.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• eerdepeer
ZM-NBF47

Verwijderd

grappig mijn vader en mn broer hebben beide een 'ASUS A8N-SLI' deluxe ofzo dacht ik, bij beide ging na 1 maand de onboard fan kapot van die mobo, kwamen ze in de winkel zei die vent is een veel voorkoment probleem bij dit bordje kregen we er een blokje voor ja ;) KAN je gewoon in elke winkel wel halen maar toch raar dat dit dan vaak voorkomt bij dit bord? Of het is weer zon anti asus/nvidea verkoper die heb je ook, of mensen die ati afraden omdat ze zelf nvidea hebben...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een vergelijkbaar moederbord (in ieder geval ook zo'n fannetje op het moederbord), maar ik wil eigenlijk wel weten hoe ie vastzit voordat ik ermee ga kloten. Iemand zei dat het waarschijnlijk vast zit gelijmd, maar is dat altijd zo of zit het soms ook aan de onderkant vast?

M'n moederbord zit namelijk al in m'n kast en als die koeler eraf kan zonder het hele moederbord los te koppelen zou dat wel een berg tijd (en moeite) schelen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet in iedergeval dat de koeler van de de CPU niet is vast gelijmt ( dat blokje aan de onderkant )

wat vaak wel het geval is. Dus waarschijnljik zal die dan ook niet vastgelijmt zijn.

• eerdepeer
Nee je moet wel mounting holes hebben. Suit yourself: [url=]http://www.zalman.co.kr/[/url]

[ Voor 8% gewijzigd door eerdepeer op 10-07-2006 11:16 ]

Verwijderd

je kan een passieve koeler hebben mits je een goede airflow in je kast hebt.

of iig een briesje langs het koelblokje, die NF4 chips worden erg warm.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

valt echt mee, gewoon zo'n zalman NBF47 op zetten.
Tis dan wel aan te raden als je geen intake fan hebt er 1 in te zetten, maar is prima te koelen hoor die nF4 chip.

Gabriël AM5

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:13:
Ik weet in iedergeval dat de koeler van de de CPU niet is vast gelijmt ( dat blokje aan de onderkant )

wat vaak wel het geval is. Dus waarschijnljik zal die dan ook niet vastgelijmt zijn.
CPU koeler moet je er ook vaak zelf op doen en het lijkt me niet het slimste om die vast te lijmen :P
eerdepeer schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:15:
Nee je moet wel mounting holes hebben. Suit yourself: [url=]http://www.zalman.co.kr/[/url]
Vaak zijn die zalman chipsetkoelers ook te monteren zonder het moederbord los te halen, omdat ze er van bovenaf inklikken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een zalman 7700Alcu als CPU koeler.

en ik heb net de Zalman ZM-NBF47 Northbridge Cooler besteld.

Dus topic mag dicht, mag ik jullie danken !!
Pagina: 1