Snelheid externe HD

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een externe HD gekocht van argosty de HD363N op zich werkt hij goed voor wat ik er voor heb betaald.
Maar nu was ik mijn muziek aant overzetten van de interne HD naar de externe via lan.
Het zijn 21.242 bestanden dat is een 98.4GB.

Hier doet hij een +/- 11 UUR over. :Z

- Is dit normaal of zou ik er ergens iets mis zijn.
Ik heb gewoon explorer gebruikt om de betanden over te zetten.
- Zou een ftp programma sneller werken.? of is er een andere manier?

Tevens zie ik dat mijn netwerk maar voor +/- 25% gebruikt wordt.
Naar mijn mening is alles goed aangeloten.
Alles op het netwek heeft een fixt IP. Als router heb ik een linksys WRT54G en dan zit er ook nog een 8 poort linksys switch tussen.
- Zal dit aan de HD liggen of kan er toch ergens anders nog een fout in zitten?

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Heb je PC wel een 100mbit netwerkkaartje? En als je het via FTP oid doet, kun je wel gelijk checken wat de snelheid is :P anders ff DU-meter installeren..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 07:30

Willem2

Ω is futile

Ik heb er 1 van VGear en die haalde toen ik hem kreeg 2.5mB/s, na een firmware update doet hij nu bijna 5mB/s. Terwijl de schijf die erin zit (Maxtor) in mijn PC makkelijk 10~15mB/s haalt. Probleem zit dus echt in je NAS. Software is vaak niet al te denderend en aan de hardware geven ze naar mijn idee niet alteveel geld uit.

Als je het snel wilt overpompen; dan haal je toch even die schijf eruit en hang je hem direct in je PC?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Ja mijn netwerk staat op 100MB ;)
ik heb Du-meter even aangezet en die geeft een average transfer rate van 2,55mB/sec :O

En een Firmware upgrade zou mischen wel de oplossing zijn, maar er staat al de nieuwste op, en die is nog maar net uitgebracht.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr-Beamer op 10-07-2006 12:07 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat is inderdaad een van de grootste problemen van, met name de goedkopere, NAS oplossingen.
100MBit/s is theoretisch maximaal slechts 12MB/s (plus een beetje).
Je haalt in praktijk echter vaak amper de helft hiervan, door o.a. het feit dat je eigenlijk nooit de max. van je netwerk haalt, en de omzetting in de casing. 3 tot 4 MB/s is een hele nette score over het algemeen. Terwijl een USB2.0 HDD toch zeker 20 tot 25 MB/s moet kunnen halen (zo niet nog sneller). Heeft er bij mij uiteindelijk de doorslag gegeven om toch voor een USB schijf te gaan.