Beste mede bezoekers van APL. Een tijd terug is er ook een IRC channel opgezet op de irc server van tweakers om nog meer een groepsgevoel te creeren. Een aantal mensen zitten hier 24/7 maar er zullen vast ook nieuwe Appelaars bijgekomen zijn door de nieuwe MacBook/MacBook Pro's. Voor deze mensen wil ik het IRC channel nog even onder de aandacht brengen. Ook een lijstje voor goede IRC clients voor de Mac staan erbij.
Welke server moet ik heen?
Er zijn twee keuzes om heen te gaan:
/server irc.tweakers.net
/server osiris.parse.nl
Oke ik ben ingelogd op de server en dan?
Nickserv geeft jou de mogelijkheid om je nick te registreren zodat je altijd die nick hebt op de server. Dit is zeer aan te raden
. Als je dit gedaan hebt gebruik je dit commando om in de Apple kamer te komen:
/join #apple
En dan?
Kom langs om vragen te stellen over het OS en mogelijke problemen die je ondervind met het gebruik van je macje. Ook kun je hier langskomen voor offtopic chat. Kortom een channel waar zowel gezelligheid als hulpvaardigheid hoog in 't vaandel staan
Oke ik wil wel komen, wat moet ik installeren?
Er zijn voor de Mac vele IRC clients. De bekendse zal ik hieronder neerzetten. Ik weet zelf niet precies welke Universal zijn en welke niet (dit omdat ik zelf een PPC mac heb) maar hier de lijst:
Colloquy
Xchat Aqua
Xchat Aqua Universal
MacIrssi
Snak <-- Universal
Conversation
Mocht het installeren van de programmas niet lukken dan moet je deze link even volgen en dan kom je bij de weblogin van Tweakers.net om daar apple te joinen en dan helpen we je zeker verder
Klik hier
En voor luie mensen die geen programma willen downloaden is er http://irc.tweakers.net
Welke server moet ik heen?
Er zijn twee keuzes om heen te gaan:
/server irc.tweakers.net
/server osiris.parse.nl
Oke ik ben ingelogd op de server en dan?
Nickserv geeft jou de mogelijkheid om je nick te registreren zodat je altijd die nick hebt op de server. Dit is zeer aan te raden
/join #apple
En dan?
Kom langs om vragen te stellen over het OS en mogelijke problemen die je ondervind met het gebruik van je macje. Ook kun je hier langskomen voor offtopic chat. Kortom een channel waar zowel gezelligheid als hulpvaardigheid hoog in 't vaandel staan
Oke ik wil wel komen, wat moet ik installeren?
Er zijn voor de Mac vele IRC clients. De bekendse zal ik hieronder neerzetten. Ik weet zelf niet precies welke Universal zijn en welke niet (dit omdat ik zelf een PPC mac heb) maar hier de lijst:
Colloquy
Xchat Aqua
Xchat Aqua Universal
MacIrssi
Snak <-- Universal
Conversation
Mocht het installeren van de programmas niet lukken dan moet je deze link even volgen en dan kom je bij de weblogin van Tweakers.net om daar apple te joinen en dan helpen we je zeker verder
En voor luie mensen die geen programma willen downloaden is er http://irc.tweakers.net
[ Voor 53% gewijzigd door moto-moi op 13-07-2006 13:28 . Reden: java IRC eruit gehaald :r :r Geeft een popup hier.. ]
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.