Toon posts:

Divide overfow error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wilde ik een nieuwe compu installeren doormiddel van ghost. Echter bij het laden van ghost met de -noide switch krijg ik de melding: "Your program caused a divide overflow error". Hier blijft 't dan bij en kan verder niets.
Tweede poging was Windows maar gewoon installeren op de normale manier, echter kapt hij hier ook mee na de 1e stap "Windows is inspecting your hardware...."
De BIOS geeft geen rare meldingen, hij zegt dat 960MB geheugen ok is, herkent cpu en ziet bijvoorbeeld ook gewoon de hd's.

Na heel wat gezoek lijkt het er op dat het probleem te vinden is in m'n cpu, mobo of geheugen. Heeft iemand hier enige ervaring mee en hoe kan ik bijvoorbeeld deze 3 zaken testen doormiddel van een bootdisk. Tevens enig idee wat de reden van zoiets kan zijn?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je geheugen kan je testen met memtest86. Belangrijk om te weten is dat fouten ook veroorzaakt kunnen worden door de geheugencontroller (=de CPU bij Athlon 64's of anders de northbridge). Als je fouten krijgt is het daarom ook verstandig om per reepje te testen en met verschillende banken om te zien in welke de fout zit.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om 960MB geheugen te hebben. De enige combinatie die ik kan bedenken is 512 + 256 + 128 + 64 MB. Dat zijn vier bankjes waarbij waarschijnlijk oud geheugen met nieuw geheugen is gecombineerd.

Verwijderd

lijkt me dat daar het probleem zit ja probeer eens het een met 1 stick (de 512 lijkt mij) grote kans dat het et dan wel goed doet.

en wat meer info over je computer zou handig zijn want we weten vrij weinig over je computer

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 12:21 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56
wwillem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:08:
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om 960MB geheugen te hebben. De enige combinatie die ik kan bedenken is 512 + 256 + 128 + 64 MB. Dat zijn vier bankjes waarbij waarschijnlijk oud geheugen met nieuw geheugen is gecombineerd.
Misschien 64MB door on-board video ingepikt?

• Admiral Freebee
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:08:
Of bijvoorbeeld 2 x 512MB waarvan 64MB door een geïntegreerde grafische kaart wordt afgesnoept.

Maar meer informatie zou inderdaad heel handig zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-07-2006 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad 64mb shared video geheugen op.

Specs zijn:
Asus A8N-VM CSM
1GB intern
3500+ AMD proc
2x 250GB Spinpoint SATA schijf

Ik ga morgen het geheugen testen, kijken wat daar de resultaten van zijn. Zou mooi zijn als daar 't probleem zit, scheelt heel wat bouwwerk ;)..

Iemand trouwens enig idee waarom hij die divide overflow geeft bij "ghost.exe -noide", maar niet bij "ghost.exe"?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) al BIOS update gedaan? De vroege BIOSsen van de A8N-VM CSM waren zacht gezegd nogal buggy...
2) geef eens exacte specs van je geheugen. Staat dat in de compatibility list van dit bord?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:54:
1) al BIOS update gedaan? De vroege BIOSsen van de A8N-VM CSM waren zacht gezegd nogal buggy...
Het gaat om moederbord revisie 1.10G, volgens mij staat bios versie 0702 daar op. Nog geen bios update uitgevoerd omdat naar mijn vermoeden hier 't probleem niet zit (zie onderaan post)...
dion_b schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:54:
2) geef eens exacte specs van je geheugen. Staat dat in de compatibility list van dit bord?
Er zit Twinmos geheugen in, 2x 512MB. Deze staat gewoon op de vendor list van Asus.

Heb al 2 precies identieke computer in elkaar gezet en nooit problemen gehad met geheugenproblemen. Dit geldt het zelfde voor de bios, installeren ging voorgaande keren gewoon goed op 0702 bios versie, dat is dus ook enigzins het vreemde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 09:58 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Toch maar eens een BIOS update proberen dan. Je BIOS updaten is niet nodig als je geen problemen ondervindt maar dat doe je wel dus... :)

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:30:
Toch maar eens een BIOS update proberen dan. Je BIOS updaten is niet nodig als je geen problemen ondervindt maar dat doe je wel dus... :)
Sterke redenering ;).. Ben nu even aan 't memtesten, mocht 't probleem daar niet liggen ga ik even m'n bios updaten :)...

Update
Heb memtest gedraaid en d'r zitten geen errors in 't geheugen. Dus ik ga zo maar even de bios updaten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Nieuwe bios d'r op en gaan! Dank voor jullie support!

Edit: in tegenstelling tot de andere 2 plankjes had dit plankje een hele prehistorische versie van de bios. Sja, verwacht je niet als je 3 plankjes tegelijk binnenkrijgt...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 15:41 ]

Pagina: 1