Inloggen op domein <--> draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

TF

bla bla

Topicstarter
Probeer met een laptop in te loggen op een w2k3 domein. Probleem is dat hij bij het aanloggen aangeeft dat 'the domain unavailable'. is.
De laptop is prima in het domein gehanden en daarin is hij ook aangemaakt.

Na wat onderzoek kom ik erachter dat pas NA het inloggen het draadloze netwerk word opgezet / hersteld.
Ik zie er zo 1 2 3 in mijn Intel client utility geen optie om de verbinding direct bij het starten van de laptop al op te zetten.

Iemand bekend met deze problemen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eerste tip die ik je kan geven is het eens zonder die Intel utility te proberen. Als je Windows XP met SP2 draait is het makkelijker om het zo te doen. De configuratie mogelijkheden die SP2 biedt zijn gewoon goed.

Kijk ook eens of de Wireless Zero Configuratie service gestart is.

Mijn ervaring is dat het wel mogelijk is om wireless bij domeinen aan te melden, als je maar genoeg tijd aan windows geeft om alle services te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 10-07-2006 10:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik heb al eens iets gelijkaardig gehad.

Het was toen de slow link detecting in de group policy die aanstond. Een wireless verbinding detecteert hij nogal gemakkelijk als een trage verbinding

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bekend probleem in mijn oren. ik had het deels kunnen oplossen door op de machine lokaal het policy aan te passen. Optie "Always wait for network connection before logon" oid enablen. zorg wel dat je het wireless gebeuren configureert met Windows XP zelf ipv met de Intel Utility (zoals Gunner zegt). het enige wat mij niet lukt is ervoor zorgen dat software middels het GPO voor het inloggen geinstalleerd word. ik krijg dan de melding dat de netwerklocatie niet beschikbaar is...

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Hoi, probeer eens de laatste drivers van Intel, ik heb net op de site de drivers voor mijn Intel 2200BG gedownload en tijdens installatie kan je aangeven dat je "verbinding voor aanmelden" wilt gebruiken.

http://downloadfinder.int...nldID=9720&ProductID=2259

BF1 Stats, GoT - System Specs

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DWattel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:32:
Hoi, probeer eens de laatste drivers van Intel, ik heb net op de site de drivers voor mijn Intel 2200BG gedownload en tijdens installatie kan je aangeven dat je "verbinding voor aanmelden" wilt gebruiken.

http://downloadfinder.int...nldID=9720&ProductID=2259
Dat zal ook wel werken alleen het vervelende is dat hij pas verbinding gaat maken als je username + password hebt ingevoerd.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zet de Intel Client Utility uit en laat Windows met de WZC service de adapter beheren. Dan ben je in 1x van het probleem af. Het is een grote mythe dat je de client van je netwerkadapter het werk moet laten doen, aangezien de driver gewoon door Windows geladen wordt.
Pagina: 1