Toon posts:

[XP] Verkenner loop vast, bij nieuw > map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

op een Windows XP PRO machine heb ik het volgende probleem. Als ik de rechtermuis inhoud en kies, Nieuw, map dan loopt de pc vast. de Explorer.exe is de boosdoener.
Nu las ik wel een paar soort gelijke gevallen, deze installeerden de explorer opnieuw. hoe kan ik deze opnieuw installeren?
zijn er mischien nog andere oplossingen?

Bedankt alvast.

Bert

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

lijkt mij vrij stug dat ze explorer opnieuw geinstalleerd hebben.. Ik weet niet wat de bron is waar je dat vandaan gehaald hebt maar ik geloof niet dat dat echt mogelijk is....

Verwijderd

en hoe heeft diegene explorer opnieuw geinstalleerd volgens jouw?

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 20:24
Precies... Je kunt het beste windows (=explorer.exe ;) )herinstalleren....

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik kan het 123 niet meer vinden, maar daar las ik echt dat de explorer.exe opnieuw geinstalleerd moest worden via de xp cd.
Als dat niet kan volgens jullie, weten jullie wat het dan anders kan zijn?

Verwijderd

Op de Microsoft site vindt je bij Hulp en Ondersteuning informatie over problemen met explorer.exe. Een wijziging in je regedit (registers) zou al voldoende kunnen zijn, maar misschien kun je eerst onderstaande link even proberen.

Zie onder andere dit artikel... KLIK

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, hoor het is gelukt.
De aanpassing van de weergave van de map gaf de doorslag.

Bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:08:
ja, hoor het is gelukt.
De aanpassing van de weergave van de map gaf de doorslag.

Bedankt.
Oké, gelukkig is je probleem opgelost. Maar als je PC al vastloopt omdat je een nieuwe map in je verkenner wilt maken, zou ik als ik jou was al je Visuele effecten uitschakelen, door te kiezen voor de optie "Beste Prestaties". Daar wordt je pc namelijk een stuk sneller van, omdat al je effecten wegvallen.
Pagina: 1