[exchange2000] contactpersonen template

Pagina: 1
Acties:

• kendekeizer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-12-2025

kendekeizer

Ieder probleem = een uitdaging

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om te standariseren van het gebruik van contactpersonen binnen een organisatie. Bij het exporteren en uitlezen van de contactpersonen lijst kwam ik tot de conclusie dat mensen vaak het adres verkeerd in typen zodat het in exchange (outlook) verkeerd wordt opgeslagen.
zo komt bijvoorbeeld de postcode bij het adres te staan enz.

Om dit voor de mensen binnen de organisatie handiger te maken om nieuwe contactpersonen aan te maken ben ik opzoek naar een oplossing om dmv een soort policy of stukje software het venster Nieuwe Contactpersoon aan te passen zodat deze een stuk minder of aangepaste velden bevat.

Mijn vraag is: weet iemand hoe dit werkt in exchange (2000/2003). Een voorbeeld is dat ik wil zorgen dat de opties werk/thuis/overige adressen onder elkaar komen ipv in een lijstje enz.

Wie o wie kan mij aan een oplossing helpen?
;)

Problemen zijn erom opgelost te worden

• kendekeizer

kendekeizer

Topicstarter
inmiddels ben ik er achter dat het door middel van een formulier kan, je gaat dan naar extra--> formulieren en daar kun je formulieren bewerken en maken.

mochten er nog meer suggesties zijn, dan zijn die altijd welkom!

Verwijderd

via een website kan je deze properties ook prima inlaten vullen. adsi scripting en zorgen dat ze niet teveel kunnen :)

• kendekeizer

kendekeizer

Topicstarter
Heb inmiddels via: extra --> formulieren--> formulier ontwerpen een formulier gemaakt om een contactpersoon toe te voegen, nu hoef ik enkel nog te zorgen dat het vinkje: dit adres in de lijst gebruiken bij alle adresvelden werkt.

Voor degene die ditzelfde klusje ooit moet doen is dit echt de meest simpele oplossing. Toch bedankt allemaal!