Palm Desktop crasht op mfc42.dll

Pagina: 1
Acties:

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met dit probleem, en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
Ergens, ooit heb ik een appje op mijn Palm IIIxe geinstalleerd waardoor Palm Desktop op z'n muil ging op mfc42.dll in de system32-directory. Ik vermoed dat het een verkeerde versie van de PalmPix-software was; de camera die ik op mijn IIIxe had zitten en die ik eens opnieuw moest installeren na verwijderen.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd de dll op mijn computer te vervangen door een ouder exemplaar (1997), maar Windows XP vervangt de dll 5 seconden later net zo hard weer terug naar de versie uit 2004. Toen ik overging naar een LifeDrive, hoopte ik dat het probleem zichzelf op zou lossen met een nieuwe Palm Desktop versie, maar helaas.

PalmSource onder andere roept dat ik de dll moet vervangen door een ander exemplaar (net als de vele Google-resultaten op mfc42.dll en palm desktop als zoekargument), maar dat is dus al geprobeerd, zonder resultaat.
Ik durf ook niet Outlook aan te wijzen als programma om mee te syncen, bang dat ik Outlook ook nutteloos maak op die manier. Herinstallatie helpt niet, een schone windowsinstallatie ook niet; na een sync gaat de boel weer even hard plat.
Harde reset zie ik niet echt zitten, aangezien ik toch al een behoorlijke hoop data heb verzameld door de jaren heen.

Mijn computer draait dus Windows XP SP2, Palm Desktop versie; geen idee. De software crasht voordat ik ook maar iets tevoorschijn kan roepen.
Ik weet het niet meer. Ik kan wel apps installeren, ik kan wel de LifeDrive Manager in, maar Palm Desktop weigert normaal te draaien, en dat is nogal vervelend als je via dat programma bij je checklists, cryptopad-bestanden en notities wil komen om makkelijk zaken in je Palm te kunnen zetten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
Je kan die DLL simpel vervangen: Het bestand uit de map %SYSTEMDRIVE%\WINDOWS\system32\dllcache verwijderen en je eigen versie er neer zetten (desnoods met recovery console ofzo). Dan zal Windows, als je het in Windows zelf doet en dat lukt, gaan zeuren dat je de CD erin moet doen. Gewoon net zolang op negeren ofzo klikken totdat het weg is en het zou moeten werken :).