Toon posts:

Nieuwe processor voor Abit BE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik ik heb nu een Abit BE6 van het eerste type met een PIII 500 erin. Nu zit ik te denken aan een een PIII 850. Deze draait neem ik aan op 133 bussnelheid. Kan ik de processor gewoon omwisselen of zie ik iets over het hoofd.
Alvast bedankt

p.s. ik ben geen tweaker, dus aub geen adviezen over andere mobo's of amd processoren of overklokmogelijkheden.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Nee dit moederbord ondersteunt geen processors met een 133 mhz bus, het mobo heeft namelijk een Bx chipset.

Ik heb nu zelf ook een be6 met daarbij een celeron 300@450, en wacht zelf nog tot de zomervakentie voordat ik mezelf een Athlon aanschaf :)

Ik weet niet wat je allemaal met de computer doet, maar als het gewoon internetten en office enzo is, wacht dan gewoon nog effe.

BTW Een intel 850 heeft een bus van 100 mhz, dit is dus wel mogelijk, zie
http://www.abit.nl/english/index.htm
voor meer info. Je moet voor die 850 processor wel 1 van de laatste bios updates hebben. Zie daarvoor de abit site

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Maar processoren met een FSB van 100MHz kunnen m.b.v. een convertor-kaartje prima op de BE6 gebruikt worden.
Kijk wel eerst wat de ondersteunde snelheden zijn voor je moederbord (eventueel je BIOS flashen naar een nieuwere versie)
http://www.abit.com.tw/english/product/motherboards/be6.htm

Update: De PIII 850 (FSB 100MHz) is het maximale
http://www.abit.nl/english/download/bios%20update/bios-be6.htm

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik zou als ik jou was gewoon wachten, met een p3 500 kan je alles nog wel doen. Als het om de spelletjes gaat koop dan gewoon een snellere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
De pc wordt grotendeels gebruikt om te gamen. De gamespecs van de nieuwste lopen al tegen de PIII 500 aan, doch met mijn viper 770 kan ik nog even door, aangezien ik nooit in hoge resoluties game. Een 850E is dan een logische aanschaf, gezien de prijsoorlog intel-amd die weer aan het losbasten is.

Dus als ik het goed begrijp heeft de 850E een 100mhz bus. dus is het een makkie om om te wisselen. Thanks voor de info!
Op zaterdag 27 januari 2001 17:48 schreef Bram het volgende:
Ik zou als ik jou was gewoon wachten, met een p3 500 kan je alles nog wel doen. Als het om de spelletjes gaat koop dan gewoon een snellere videokaart.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 18:40

DJ

Is de FSB van de BE6 niet te OC'en naar 133MHz? Ik heb een AOpen AX6BC, die is van dezelfde tijd als de BE6, en die kan ik OC'en naar 150+ MHz :P

Het lijkt mij dat de BE6 dat ook wel kan :)

OK, het is misschien niet zo "officieel", maar ik heb ooit een seen BE6-II gekocht voor een vriend van me, en daar zat een Boekje bij, over het OC'en van de FSB naar 133MHz (BX133 noemden ze dat). Dus ik denk dat de BE6 dat wel moet kunnen hoor. Gewoon ff kijken in de BIOS van die machine . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1