Aardige snapshots, maar meer ook niet in mijn ogen.
#1 springt er positief uit, al begrijp ik niet zo goed waarom je hem op f/14 hebt gemaakt, een wat groter diafragma (f/4, bijvoorbeeld, of f/5.6) heeft een veel mooier effect. Of draai het rechterknopje van de 350D naar het knopje met het bloemetje. Die zit er niet voor niets

#2 flets, het blaadje staat er niet helemaal op, en het blaadje springt er niet uit. Is jammer. Voeg een beetje contrast en verzadiging toe, en het wordt een hele andere foto.
#3/#4 Ehm... tja. Niet dichtbij genoeg om het onderwerp eruit te laten komen. Als het bij #4 om de bij ging: die zag ik pas bij de 5e keer kijken ofzo. Uit de 350d komen platen van 3400x2300 pixels, daar is ruimte zat om een mooiere uitsnede te maken.
#5 De scherptediepte is mooi, maar het blad staat er *net* niet helemaal op, en de bij staat wel heel erg pats-boem in het midden. Als klein voorbeeldje (als je 't onprettig vind dat ik jouw foto bewerk moet je roepen, dan haal ik 'm weg):
Offtopic: ik heb de indruk dat je niet veel tijd hebt besteed aan het nabewerken (ik kan me natuurlijk vergissen). Realiseer je dat als je een dSLR koopt dat nabewerking een substantieel deel van het foto-maak-proces is. Natuurlijk kun je op je camera standaard sharpen, contrast, saturation instellen, maar dan haal je er bij lange na niet uit wat erin zit, en ook het maken van een mooie uitsnede kan je camera niet automatisch

. Ter indicatie: Als ik een dag foto's heb gemaakt, zoals gisteren een stuk of 100, dan ben ik tenminste 1 a 2 uur bezig met ze uit te zoeken en mooier te maken. Ik probeer je niet te ontmoedigen om een dSLR te kopen hoor, integendeel, ik heb er zelf enorm veel plezier van en het geeft veel voldoening om van foto echt iets moois te maken. Ik probeer wel te voorkomen dat je een dSLR aanschaft en vervolgens teleurgesteld bent omdat de plaatjes die eruit komen minder mooi zijn dan je verwacht. Just my two cents. Succes met je keuze