Toon posts:

[XP]Lege BSoD / ATi Drivers Corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last van een kale BSoD, dus zo'n mooi blauw scherm zonder (handige) lettertjes erop :+
Nu heb ik ook BSoD's die wel STOP codes hebben :

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL / DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (Deze weet ik niet helemaal zeker, ik denk dat het de 2e was, maar dat weet ik niet zeker.. en aangezien deze twee (als het goed is ? :p) niet veel van elkaar verschillen, post ik ze beide maar.

En lege BSoD dus, deze komt vaker voor.

En eentje waarvan ik de STOP code niet meer weet ( Sorry :>) maar iig ging over hardware failure, wat waarschijnlijk een te warme gpu/cpu was, want pc draaide al een behoorlijke tijd.

Ze komen altijd voor bij een 3d app, en soms 2~5 min na het afsluiten daar van (Wat ik eigenlijk nooit doe, binnen 30~60 min heb ik altijd wel een crash / BSoD gehad bij hedendaagse games.. zeker nu m'n gpu ook al 'te warm kan worden' door het weer).

Omdat deze lege BSoD's zelf dus geen informatie geven, ben ik maar even gaan kijken in de ACEEventLog (RMB op Deze Computer > Beheren, als je niet begrijpt wat ik bedoel :p), waar ik deze error kreeg op tijden waar waarschijnlijk de BSoD voorkwam :

0000000001: 2006-07-09 22:18:35:921 Win32 Language: Current culture language is not an inexact supported language either nl-NL
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime::SetTongues processID:01580 threadID:(CLIRuntime ) domainName:(cli.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Runtime, Version=1.2.2314.20335, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

Dat ziet er uit als een ATi Driverprobleem, ik heb de laatste drivers (Verse instal van 19 Juni 2006, volgens mij geen nieuwe drivers sinds die tijd ?) of iig drivers die gewerkt hebben op dezelfde hardware.

Ik draai zelf WinXP Pro SP1 NL , en ik zie in de log 'current culture language is not an inexact supported language either nl-NL' ... dus misschien heeft dat er mee te maken ?

Specs zal ik terug in mijn sig zetten (Heb ik er perongeluk uit gehaald) maar maakt volgens mij niet zo veel uit, aangezien het allemaal gewerkt heeft op deze hardware.

omg wat een startpost :x

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 23:34 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
En als je de drivers opnieuw installeert? Eventueel kan je proberen terug te schakelen naar een oudere versie :)

Word je videokaart trouwens ook niet te warm? Die indruk krijg ik namelijk als ik je post zo doorlees :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:20:
En als je de drivers opnieuw installeert? Eventueel kan je proberen terug te schakelen naar een oudere versie :)

Word je videokaart trouwens ook niet te warm? Die indruk krijg ik namelijk als ik je post zo doorlees :)
Drivers reinstallen zo ik nog kunnen proberen idd, maar ik had dezelfde BSoD's voor m'n laatste XP reinstall ...

Daar dacht ik zelf ook aan, maar ik denk niet dat all die BSoD's over een te warme gpu gaan, het zijn immers steeds verschillende STOP codes :?

Ik heb m'n gpu teruggeclocked van 499.5(? oid) naar 399.5 MHz .. en met ATi Tool even een standaard 3d app gedraaid in een window, waar de temp iets omlaag is gegaan, hij bleef constant onder de 80 graden, wat eerst niet het geval was.

Is er niet een programmaatje waarmee je een log kunt bijhouden van je temperatuur ? dat zou handig zijn, want ik krijg de BSoD's altijd op momenten waar ik de temperatuur niet bijhoud (duh :P)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

tering!
Als ie al 80 graden wordt :X ga er dan maar vanuit dat ie gewoon te heet wordt hoor.
Zet eens een paar stevige ventilators in die kast van je of blaas eens een kilootje stof weg uit de koelblokken want dat is geen gezonde temperatuur hoor..

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:02:
tering!
Als ie al 80 graden wordt :X ga er dan maar vanuit dat ie gewoon te heet wordt hoor.
Zet eens een paar stevige ventilators in die kast van je of blaas eens een kilootje stof weg uit de koelblokken want dat is geen gezonde temperatuur hoor..
80 graden is echt maximaal hoor, ik heb het een beetje vaag uitgelegd in mijn startpost, maar hij is idle 40~42 graden, en als ik WoW aan het spelen ben (Windowed \o/ kan ik ATi Tool goed in de gaten houden :P) is ie rond de 55~60 graden, maar aangezien WoW niet zo vaak crashed door een BSoD omdat het niet zo zwaar voor je gpu is, heb ik iets nodig waarbij ik mijn temperatuur ook in andere 3d apps kan zien, want windowed gaat niet lekker met Oblivion eh :p

Jup, het is gewoon de temp...
Ik heb tijdens een 3dapp even gealttabbed, 82 graden B)
Nouja, zaak opgelost :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 18:54 ]