Toon posts:

[XP] Na herinstallatie traag, programmas installeren niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 weken geleden heb ik mijn pc sys opnieuw moeten installeren.
Ik had waarschijnlijk een virus en kon nix meer doen niet in mijn sys beheer niet in mijn sys herstel zelfs meet een cdtje branden. had er nod32 en sygate opstaan dus veel stap ik er niet van.
Maargoed ben toen een nieuwe hd gaan kopen een WD caviar16mb 250gb SATA schijf.
Had helemaal geen ervaringen met sata schijven maar het is me toch gelukt hem aan de het werk te krijgen. (bootdisk gemaak voor de raid drivers van het asus cdtje).
Netjes xp geinstalleerd eerst mb drivers daarna video drivers toen virus scanner kaspersky de laatse , toch maar nieuw gekocht.
dit alles met de netwerk kabel er uit. die is er pas in gegaan bij het updaten van de virus updates.
Toen alles geupdate xp enz.
Toen begon het gekloot.
netwerk kwam ik niet meer op had nog een netwerk kaartje liggen en een andere kabel, daarna werkte het weer.....
Daarna wilde ik al mijn software er op knallen office pakket. was mijn serial in eens niet meer goed.
heeft altijd gewerkt.
toen ineens een bluescreen (heb ik op deze pc ook nog nooit gehad) wat er precies in stond weet ik niet iets met kernel system nog wat het ging te snel was misch 1 sec te zien.
het lukt me niet systeem software te installeren steeds een bluescreen en serials zijn niet meer goed. verder is mijn sys ook retetraag, langsamer dan ooit geweest.

Mijn sys is een
P4 2.8 800fsb 1mb box
Asus P4S800D
geheugen. Twinmos 2x 512mb pc3200 400mhz
Geforce FX 5200 128mb
Behuizing Sweex 350w PSU

Wie kan mijn helpen met mijn probleem... weet het echt niet meer, niet dat ik een dummie ben met pc's maar dit gaat mijn pet te boven.

ook heb ik het idee dat mijn cpu wat heet word 50 graden gemiddeld heb mijn ven helemaal schoongemaakt is een imi zahlman cpu koeler met groot koel lichaam.
nieuwe pasta er tussen scheelt een paar graadjes.
Alvast bedankt.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Titel is onduidelijk.

Windowsknop + Pause - Geavanceerd - Instellingen bij Opstart- en Herstelinstellingen - Vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"

(of Start - Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Instellingen bij Opstart- en Herstelinstellingen - Vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten")

Schrijf de foutcode op en het bestand wat er staat.

Gooi ze in google en kijk wat eruit komt.

//Edit: 50 Graden is wel warm maar niet raar.

Ik zie nu dat je een sweex PSU hebt. Vervang deze met een knap merk en geniet van je nieuwe schijf :P

[ Voor 18% gewijzigd door Big-R op 09-07-2006 23:18 ]

Greetz Big-R

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Wat in ieder geval zou helpen, is de informatie uit het bluescreen dat je krijgt. Daaruit valt vaak wel op te maken in welke richting je het probleem moet zoeken. Waar je precies naar moet kijken, kan je op dit plaatje zien :)

Als je overigens zegt dat je windows al niet kan installeren zonder een bluescreen te krijgen, en je systeem erg traag is, dan lijkt het me een hardware-probleem. Draai wat van de standaardtests, zoals memtest86 om je geheugen te testen, of probeer je computer op te starten met alleen de noodzakelijke hardware.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met mijn psu dan?
en is deze psu niet goed voor mijn hd?
wat zou je aanraden dan voor een mooi prijsje?
en waar ga ik nog meer verschillen in merken?
vinkje heb ik inm al weg gehaald.
ook word mijn hd de 250gb erg warm heb ik gemerkt kan mijn hand er niet op houden.
foutcode is kernel stack impage error.

alvast bedankt.
Big-R schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:17:
Titel is onduidelijk.

Windowsknop + Pause - Geavanceerd - Instellingen bij Opstart- en Herstelinstellingen - Vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"

(of Start - Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Instellingen bij Opstart- en Herstelinstellingen - Vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten")

Schrijf de foutcode op en het bestand wat er staat.

Gooi ze in google en kijk wat eruit komt.

//Edit: 50 Graden is wel warm maar niet raar.

Ik zie nu dat je een sweex PSU hebt. Vervang deze met een knap merk en geniet van je nieuwe schijf :P

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Sweex is echt rommel, Q-Tec ook btw.

Mwa dat hij niet goed voor je Hdd is is niet waar maar waarschijnlijk alles bij elkaar trekt hij niet, vandaar.

Tja wat vind jij een mooi prijsje? Kijk eens hier

Lees de warmte eens uit met Everest (even naar www.google.nl)

Nu je daar toch bent, zoek eens naar je fout melding en je krijgt:

Deze link van Microsoft...

Greetz Big-R

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfix, probeer daar zelf voortaan iets duidelijks van te maken, en in de Windows-fora het OS vooraan de titel. Check deze en je posts ook nog even op taalfouten want je maakt er nogal veel ;)
Pobleem met xp. > [XP] Na herinstallatie traag, programmas installeren niet*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
Morax schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:17:
Wat in ieder geval zou helpen, is de informatie uit het bluescreen dat je krijgt. Daaruit valt vaak wel op te maken in welke richting je het probleem moet zoeken. Waar je precies naar moet kijken, kan je op dit plaatje zien :)

Als je overigens zegt dat je windows al niet kan installeren zonder een bluescreen te krijgen, en je systeem erg traag is, dan lijkt het me een hardware-probleem. Draai wat van de standaardtests, zoals memtest86 om je geheugen te testen, of probeer je computer op te starten met alleen de noodzakelijke hardware.
Met mijn systeem had ik hetzelfde verschijnsel. Het bleek dat de sata kabel niet helemaal goed zat.
Kabel losmaken, even blazen voor eventueel stof en weer stevig terugduwen.
Bij mij waren toen de problemen over.
Pagina: 1