Toon posts:

Laptop gezocht voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor school. Heb momenteel een Sony Vaio liggen maar hier is meer kappot aan dan heel.

Mijn budget is niet al te groot. Eigenlijk maximaal 800 euro...

Minimale specs:
Processor: Mobile Centrino (bij voorkeur)
Geuheugen: Minimaal 512MB
Scherm: Minimaal 15"
Hardeschijf: minimaal 60GB
Wireless lan maar dat is standaard bij centrino
Accu: Toch wel een uurtje of 3
Bluetooth: Het mag, maar het is niet noodzakelijk...

Te gebruiken voor:
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor mijn opleiding op school. Er moet een webserver en een database server op kunnen draaien, en nog zo'n beetje de standaard office applicaties als word, excel, visio en outlook.

Waar ben je zelf op uitgekomen?
Zelf kom ik telkens op een Acer laptop uit. maar weet niet of deze wel goed zijn en een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben...

Heb ik voor mijn doeleinde wel een centrino processor nodig, of zou een mobile celeron processor ook voldoende zijn? Het nadeel hiervan is alleen dat er standaard geen wireless lan bij zit.

Zouden jullie mij een klein beetje kunnen helpen met mijn keuze?
Kom er zelf niet helemaal uit :(

Verwijderd

Ten eerste: twijfelen tussen een Celeron en Centrino is zooooo 2005. Celeron is gewoon out-of-the-question.

Als je budget niet al te groot is kom je inderdaad snel uit op Acer. Ik dus ook en moet zeggen dat ik een zeer tevreden Acer-gebruiker ben. Je kunt een hoop vinden over Acer op dit forum, voornamelijk negatief heb ik zelf 't idee. Kijk even rond en oordeel zelf.

Wat ik gedaan zou hebben als m'n budget groter was? Waarschijnlijk gekozen voor een supergeile Sony Vaio of Toshiba Satellite :P

Maargoed, als je toch kiest voor Acer, regel dan wel ff volledige garantie voor 3 jaar. Just in case...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:08:
Minimale specs:
Processor: Mobile Centrino (bij voorkeur)
Intel Centrino is geen processor maar een platform ;)
Waar ben je zelf op uitgekomen?
Zelf kom ik telkens op een Acer laptop uit. maar weet niet of deze wel goed zijn en een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben...
Op wélke Acer laptops kom je uit?
Als je zelf heb e.e.a. hebt uigezocht en een aantal notebooks bent tegengekomen is het handig om even te vermelden welke notebooks je gevonden hebt :)
Heb ik voor mijn doeleinde wel een centrino processor nodig, of zou een mobile celeron processor ook voldoende zijn?
De Intel Pentium M (onderdeel van het Centrino platform) heeft Intel Speedstep en is daarmee energiezuiniger :)
De Intel Celeron M heeft dit niet.
Het nadeel hiervan is alleen dat er standaard geen wireless lan bij zit.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar: Er zullen toch vast wel Intel Celeron M notebooks met wireless LAN zijn? Ze dragen dan wel geen 'Centrino stickertje' maar wireless LAN moet er wel op zitten (imho) :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Voor de zelfde prijs heb een Centrino Dou bij Dell ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom zelf uit op de Acer 1640 en 1650 series.
Ik sta wel open voor andere merken, en andere type.
Zolang hij aan mijn minimale specificaties voldoet dan ben ik al blij...
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:33:
Voor de zelfde prijs heb een Centrino Dou bij Dell ;)
Het nadeel van Dell vind ik dat de prijs altijd veel hoger is dan dat ze in eerste instantie laten zien.
De dual centrino van Dell is eerst 719 euro, als je wil gaan configureren, dan komt begint het boven de 1000 euro :(

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 22:41 ]

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Bij Mediamarkt hebben ze nu een mooie Acer laptop in de aanbieding. Centrino 1.7ghz, 1GB geheugen, DVD brander, CrystalBrite scherm (15,4) voor 799,-

(Staat op de website van mediamarkt)

[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 09-07-2006 22:49 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Deze lijkt me een leuke laptop

http://www.laptops4u.nl/i...avelmate-4062lmi-909.html

Maar over Dell, je moet de garantie van 3 jaar naar 1 jaar zetten, dat scheelt heel veel in de prijs.
Af en toe zijn er leuke acties (dubbel geheugen, gratis vervoer, kortingen...) dus hou hun site wat in de gaten.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik gezien, maar toen ik naar de kleine lettertjes ging kijken was die aanbieding tot vandaag...
Ga morgen toch even langs om te kijken of ze hem toevallig nog voor die prijs hebben liggen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een Acer notebook gehad en dat ding voldeed op zich prima, maar ik vond hem simpelweg te groot (15.4") dus heb ik hem weggedaan.
Ik zou zelf nooit een Dell nemen omdat dat imho crap is (de Dell notebooks waarmee ik gewerkt heb zou ik echt niet iedere dag in mijn rugzak mee willen slepen naar school en werk zoals ik nu met mijn huidige MSI doe). Als je niet teveel kwijt wil zijn zou ik voor de Acer gaan :)

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:49:
Die heb ik gezien, maar toen ik naar de kleine lettertjes ging kijken was die aanbieding tot vandaag...
Ga morgen toch even langs om te kijken of ze hem toevallig nog voor die prijs hebben liggen...
Meestal doen ze niet zo moeilijk daar. Iig een mooi ding voor die prijs. Een vriendin van me
heeft hem ook gekocht deze week.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De dell laptop kun je voor 719 euro (exclusief bezorgkosten) krijgen als je voor 1 jaar garantie gaat. Ga je voor 3 jaar, dan is ie idd bijna 300 euro duurder

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

ACER TRAVELMATE 4072WLCI CENT 1.7GHZ 15.4TFT WXGA 512MB 40GB COMBO XPH

608,76 inclusief BTW bij OBCS.nl

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Het enige waarvoor ik voor een dell zou kiezen is het feit dat je een WSXGA scherm kan kiezen. Andere merken hebben dit ook, maar er zijn er maar heel weinig en direct in de +1500 euro categorie.

Maar idd, het lijkt allemaal wat plastiekerig. En zoals je zegt, je moet het elke dag meenemen, en dit gedurende 3 jaar (of meer)

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

0X55AA schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:58:
Maar idd, het lijkt allemaal wat plastiekerig. En zoals je zegt, je moet het elke dag meenemen, en dit gedurende 3 jaar (of meer)
Ik ken geen laptops in dit prijssegment die niet plastiekerig aandoen. De Acers staan ook niet
echt bekend om hun degelijke bouw.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Voor ons is het lastig om te zeggen dat bijvoorbeeld een ACER goed is.
Persoonlijk ken ik veel mensen in mijn omgeving die problemen hebben met ACER.
Zoals je in dit topic kan lezen zijn er ook mensen die problemen hebben met DELL terwijl ik daar behoorlijk lovend over ben. Het zijn dus vaak ervaringen die bij iedereen anders zijn.

Maar goed om even ontopic te blijven.

Kijk eens in je omgeving, er zullen vast mede studenten zijn die ook een laptop aanschaffen of misschien is er via school wel een aanbieding voor verschillende laptops. Voordeel via school is dat je vaak goede garantie en dergelijk hebt.

Persoonlijk zou ik een laptop aanraden met een centrino platform, goede performance, energie management, ingebouwde wifi, etc. Persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee.

Om meer informatie te vinden over een bepaald type acer zou je ook nog naar reviews of tests kunnen zoeken.

Succes met je keuze!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36
Alternate.nl heeft nu een leuke Toshiba in de aanbieding voor maar € 599,00

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:17:
Alternate.nl heeft nu een leuke Toshiba in de aanbieding voor maar € 599,00
*kwijl* Deze is goedkoop en heeft ook nog redelijk goede specs...
Eens kijken of alternate wil upgraden naar 1gb geheugen...
Heb nog een 80gb 5400rpm laptop hdd liggen... kan ik er ook nog in stoppen...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Andere vraag: Hoe krijg jij een Sony kapot? :o
Ik sta namelijk ook op 't punt om een laptop aan te schaffen en Sony lijkt me naast de prestaties toch ook wel de mooiste en stevigste, maar als die dingen zó snel kapot gaan ga ik maar voor Asus :/
Vraag is niet bedoeld als topic-kaping ;) echter belangstelling voor wat er gebeurd is :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:42:
Andere vraag: Hoe krijg jij een Sony kapot? :o
Ik sta namelijk ook op 't punt om een laptop aan te schaffen en Sony lijkt me naast de prestaties toch ook wel de mooiste en stevigste, maar als die dingen zó snel kapot gaan ga ik maar voor Asus :/
Vraag is niet bedoeld als topic-kaping ;) echter belangstelling voor wat er gebeurd is :)
Hoe ik hem kapot krijg?
Uhm, dagelijks gebruiken, veel gamen... en waarschijnlijk ga ik er niet 100% mee om...
Vooral de garantie van Sony vind ik slecht... ze laten je betalen voor dingen waar niet eens wat mis mee is...

Mocht je een sony nemen, zorg dan dat je minstens 2 jaar garantie neemt ipv 1 jaar... heb je hard nodig (in mijn geval)

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04-2025
Al een laptop gevonden?

Anders heeft progress momenteel een goede aanbieding
voor €770,- :

-intel duo core
-15" scherm
-dual layer brander
-BT
-8 cell accu (ca 4 uur)

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Pagina: 1