Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor school. Heb momenteel een Sony Vaio liggen maar hier is meer kappot aan dan heel.
Mijn budget is niet al te groot. Eigenlijk maximaal 800 euro...
Minimale specs:
Processor: Mobile Centrino (bij voorkeur)
Geuheugen: Minimaal 512MB
Scherm: Minimaal 15"
Hardeschijf: minimaal 60GB
Wireless lan maar dat is standaard bij centrino
Accu: Toch wel een uurtje of 3
Bluetooth: Het mag, maar het is niet noodzakelijk...
Te gebruiken voor:
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor mijn opleiding op school. Er moet een webserver en een database server op kunnen draaien, en nog zo'n beetje de standaard office applicaties als word, excel, visio en outlook.
Waar ben je zelf op uitgekomen?
Zelf kom ik telkens op een Acer laptop uit. maar weet niet of deze wel goed zijn en een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben...
Heb ik voor mijn doeleinde wel een centrino processor nodig, of zou een mobile celeron processor ook voldoende zijn? Het nadeel hiervan is alleen dat er standaard geen wireless lan bij zit.
Zouden jullie mij een klein beetje kunnen helpen met mijn keuze?
Kom er zelf niet helemaal uit
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor school. Heb momenteel een Sony Vaio liggen maar hier is meer kappot aan dan heel.
Mijn budget is niet al te groot. Eigenlijk maximaal 800 euro...
Minimale specs:
Processor: Mobile Centrino (bij voorkeur)
Geuheugen: Minimaal 512MB
Scherm: Minimaal 15"
Hardeschijf: minimaal 60GB
Wireless lan maar dat is standaard bij centrino
Accu: Toch wel een uurtje of 3
Bluetooth: Het mag, maar het is niet noodzakelijk...
Te gebruiken voor:
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor mijn opleiding op school. Er moet een webserver en een database server op kunnen draaien, en nog zo'n beetje de standaard office applicaties als word, excel, visio en outlook.
Waar ben je zelf op uitgekomen?
Zelf kom ik telkens op een Acer laptop uit. maar weet niet of deze wel goed zijn en een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben...
Heb ik voor mijn doeleinde wel een centrino processor nodig, of zou een mobile celeron processor ook voldoende zijn? Het nadeel hiervan is alleen dat er standaard geen wireless lan bij zit.
Zouden jullie mij een klein beetje kunnen helpen met mijn keuze?
Kom er zelf niet helemaal uit