Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[recht] Vrijwaring bij online rit-inschrijving

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 07:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Sommigen van jullie zullen lid zijn van autoclubs en mogelijk commissie/bestuurders-functies vervullen. Ik heb jullie hulp en kennis nodig.

Ik ben in de Mazda MX-5 Club lid van de technische en websitecommissie. Omdat dit een grote club met 2000 leden is willen we in de toekomst aanmeldingen voor evenementen/ritten online gaan afhandelen. Ons bestuur wil daar echter niet aan omdat zij van elke deelnemer een handtekening willen waarmee die de club vrijwaart van gevolgen van evt. ongelukken enzo. Dat kan dus enkel via aanmelding per post.

Hoe is dit bij andere clubs geregeld? Hoe 'sterk' is een online aanmelding waarbij gewezen wordt op de vrijwaring bij aanmelding voor een evenement. Is dit juridisch safe?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik rijd 1x per jaar de Nacht van Weesp, en daar moet je ook een vrijwaring tekenen. Deze krijg je van te voren opgestuurd en lever je pas in bij de keuring. Hierdoor is er geen gedoe met opsturen vooraf enzo. Werkt prima. Niet tekenen en inleveren betekend gewoon niet meerijden. Simpel een eenvoudig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Krijg je die per post of email?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jfeelders schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:03:
Dat maakt toch niet uit? Als je het via mail verzend en erbij zet dat het ondertekend ingeleverd moet worden, dan zit je volgens mij goed.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

jfeelders schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:03:
Je schrijft je online in, en dan krijg je alle papieren enzo een paar weken later per post.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Het gaat ons erom de kosten en arbeid in te perken. Bij een dergelijke grote club zijn portokosten voor de vele clubritten en evenementen een substantieel deel van de jaarrekening. De daarmee gemoeide tijd is ook groter als bij online afhandeling...

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 09-07-2006 22:23 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Per e-mail opsturen, leden laten uitprinten en ondertekend inleveren. Geen papier bij je, helaas maar dan niet mee rijden. Is het goedkoopste om uit te voeren, enige waar je mee zit is dat het aan het begin van een meeting wat gerommel kan geven als er veel mensen op komen dagen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk even hardop, maar kun je niet de leden vooraf een vrijwaring laten ondertekenen, tegelijk met het lidmaatschap van de club? En dat dat dan geldt voor alle ritten waar ze later aan deelnemen?

Ik ben trouwens ook nog lid geweest :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Stuur gewoon een PDF per mail. Vrijwel iedereen heeft wel ergens een gelegenheid om dat uit te (laten) printen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Tip: PDF formaat gebruiken. Ziet er overal hetzelfde uit.

/edit: laat :X

[ Voor 14% gewijzigd door André op 09-07-2006 22:41 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sick Nick schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:23:
Geen papier bij je, helaas maar dan niet mee rijden.
Leuk, maar de meeste ritten zullen niet op een circuit zijn denk ik (weet niks van fotoclubs). Hoe ga je iemand verbieden om op de openbare weg achter de rest van de club aan te rijden?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:43:
[...]
Leuk, maar de meeste ritten zullen niet op een circuit zijn denk ik (weet niks van fotoclubs). Hoe ga je iemand verbieden om op de openbare weg achter de rest van de club aan te rijden?
Niet, maar die persoon staat dan niet op de deelname lijsten, dus de organisatie is nog veel verder gevrijwaard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als het in de praktijk (het plezier van het meerijden dus) niet uitmaakt, maar alleen op administratief vlak, waarom dan nog een administratie bijhouden en dus een deelname lijst? Dan hoef je ook niks met vrijwaringen te doen. Gewoon zeggen dat je om X uur van punt Y weg rijdt, en iedereen die zin heeft rijdt maar achter je aan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Gizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:02:
Als het in de praktijk (het plezier van het meerijden dus) niet uitmaakt, maar alleen op administratief vlak, waarom dan nog een administratie bijhouden en dus een deelname lijst? Dan hoef je ook niks met vrijwaringen te doen. Gewoon zeggen dat je om X uur van punt Y weg rijdt, en iedereen die zin heeft rijdt maar achter je aan.
tja, maar jij vergeet dat het bestuur van een autoclub verantwoordelijk gehouden wordt voor als er wat gebeurd?

Zo mocht ik vorig jaar bij onze meeting in zwolle ook op het matje komen bij oom agent omdat er 1 van de leden wat te hard had gereden op weg naar de meeting

gelukkig had ik de vergunning netjes rond.....

* D2k gelukkig geen voorzitter meer van een autoclub.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

D2k schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:45:
gelukkig had ik de vergunning netjes rond.....
De vergunning om te hard te rijden??

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• D2k

D2k

Burat schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:26:
[...]

De vergunning om te hard te rijden??
nee de vergunning van de meeting zelf. Die wilde de diender gelijk opheffen namelijk

(en als ik daar niet aan voldaan zou hebben (geen vergunning) had ik meegemogen)

[ Voor 16% gewijzigd door D2k op 10-07-2006 11:29 ]

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
D2k schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:45:
Zo mocht ik vorig jaar bij onze meeting in zwolle ook op het matje komen bij oom agent omdat er 1 van de leden wat te hard had gereden op weg naar de meeting
Pardon? Is die betreffende agent verder wel helemaal fris? Persoon B verantwoordelijk houden voor 't feit dat persoon A te hard rijd? Alsof ik verantwoordelijk kan zijn voor jouw rijgedrag.

Je zou in de algemene statuten van de club een dergelijke vrijwaarding kunnen opnemen.

Volgens mij hebben wij overigens zoiets helemaal niet eens opgenomen (SCARB, Stichting Club Alfa Romeo Bezitters, 3800 leden). Een ieder is ten aller tijde verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedag. Al rijd je 200km/u achteruit op een fietspad ... (bij wijze van).

BMW 535D

• D2k

D2k

Soulfly schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:07:
Pardon? Is die betreffende agent verder wel helemaal fris? Persoon B verantwoordelijk houden voor 't feit dat persoon A te hard rijd? Alsof ik verantwoordelijk kan zijn voor jouw rijgedrag.
tja, smerissen he.....
maar dit gaat wel offtopic

wij hebben iig ook niet zoiets in de regels staan.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
* djluc denk simpel: laptop+laserprinter bij de start. De software: Een programma waar je het deelnemersnummer/naam (geen idee hoe dat bij jullie werkt) intikt welke meteen een printje maakt. In zo'n papierklem doen zodat je handig kunt tekenen en klaar ben je.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat zou ik ook doen, of als dat te lastig is een afdruk maken vooraf en ter plekke laten ondertekenen/registreren, weet je meteen of iedereen die zich ingeschreven heeft ook daadwerkelijk meerijdt (soort passagierscheck zoals in een vliegtuig ;)).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Het bestuur heeft afgelopen week vergaderd en volgend weekend komen we als websitecommissie bij elkaar en horen we hoe we verder kunnen. Waarschijnlijk kan iedereen zich gewoon online inschrijven met kennisname van de statuten die de club vrijwaart. Bij aankomst bij de ritlocatie moet dan enkel nog een krabbeltje worden gezet. Eind goed al goed dus... :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
Grrrrrene schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:57:
Dat zou ik ook doen, of als dat te lastig is een afdruk maken vooraf en ter plekke laten ondertekenen/registreren, weet je meteen of iedereen die zich ingeschreven heeft ook daadwerkelijk meerijdt (soort passagierscheck zoals in een vliegtuig ;)).
Als je +100 deelnemers hebt is dit juist handiger omdat je niet constant loopt te zoeken ;)
Pagina: 1