Toon posts:

Folders herstellen Outlook Express 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren was ik ineens al mijn mail kwijt in mijn belangrijkste identiteit van Outlook Express 6.
Enig zoekwerk later bleken alle .dbx files nog netjes op hun plek te staan, maar toch heeft Outlook een nieuwe inbox aangemaakt. M'n inbox en verzonden mail heb ik nu teruggekregen door de folders simpelweg te hernoemen en de nieuw aangemaakte te verwijderen, maar hoe krijg ik alle mail die in subfolders zat weer te zien en netjes in die folders?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

PromoX

Flying solo

Uit de faq (die wordt natuurlijk niet voor niets gemaakt :)):
De backup is later terug te zetten door in je nieuwe Outlook Express installatie een map met Exact de zelfde naam aan te maken. Sluit vervolgens OE af, en kopieer je backupbestanden over de nieuw aangemaakte heen. Start OE, en je e-mail is weer terug.
Misschien zijn de berichten ook weer terug te krijgen via de importfunctie (menu 'bestand', importeren', 'berichten').

Ik zou van te voren de bestaande dbx bestanden wel op een andere plek neerzetten. Eens in de zoveel tijd backuppen lijkt me sowieso niet verkeerd als er belangrijke mail in staat.

[ Voor 30% gewijzigd door PromoX op 10-07-2006 08:31 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden zijn er nog en staan nog in de goede map, ze werden alleen niet meer herkend op de één of andere manier.

/me had even verder gezocht op Internet en het bleek een foutje in folders.dbx te zijn.
Die heb ik dus verwijderd, OE maakt dan een nieuwe aan en laat alle mappen weer zien. Ik hoefde dus alleen de structuur (submappeb) even opnieuw te maken, door alles te verslepen.