Vista en Bootcamp (Visuele effecten)

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Is het mogelijk om Vista te gebruiken met Bootcamp op de Mac Mini/Macbook (Core Duo)?

Als OS X 10.5 uitkomt zal Vista wel werken onder Bootcamp maar werken de visuele effecten? Of is de Mac Mini/Macbook hier niet krachtig genoeg voor?

Ik heb zelf al wat gezocht maar kon niets vinden. Ik hoop dat iemand hier andwoord op heeft en misschien zelfs ervaring heeft met Vista onder Bootcamp met visuele effecten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/504604.html

Volgens deze pagina is de "Intel GMA950" chip DirectX9.0 compatible en voorzien van WDDM drivers, de twee eisen om de zware grafische Aero interface van Vista te draaien.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die GMA 950 was volgens mij zelfs specifiek ontworpen om de Vista Aero interface aan te kunnen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan, ja. Maar alleen als je in je MacBook (Macmini niet geprobeerd) meer dan 512MB aan geheugen hebt zitten. Anders werken de WDDM drivers niet en krijg je dus de wat meer WinXP-achtige interface (zij het dan zwart/grijs ipv blauw).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Oke bedankt voor het simpele antwoord! (lijkt wel standaard bij Apple kwesties :P )

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:06
Ik hoop dat iemand dit tpoic nog eens leest want ik heb er ook nog een vraag over.
Ik wil graag Vista installeren op mn iMac met 1gb geheugen.
Nu heb ik op internet gezocht of dat zomaar kan, maar op verschillende sites ben ik tegen gekomen dat het dus niet zo makkelijk gaat.
Mijn vraag is dus of je Vista gewoon kan installeren via Bootcamp net als je met XP zou doen.
Weet iemand of dat mogelijk is?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat weet ik.

En voor je volgende vraag: Ja, dat kan.

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:06
En hoe zit dat met de Mac drivers die je via Bootcamp op een cd zet?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die moet je los installeren zover je ze nodig hebt. Geluid enzo werkt anders niet. De installer is niet compatibel met vista, maar de losse onderdelen in principe wel.

(Hoewel ik gelezen heb dat dat voor sommige drivers nog niet geldt -- your mileage may vary.)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2006 02:28 ]

Pagina: 1