[linux/X] mooie waarschuwingen weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ooit heb ik hier een topic over gehad:
een X waarschuwing weergeven

Nou vind ik xmessage eigenlijk een beetje lelijk, dus wil ik switchen naar zenity wat (geloof ik) zolang ik in gnome (of Xfce dat ook met gtk werkt?) werk prima moet werken, en evt. kdialog voor kde.

Maar wat me helemaal mooi leek is als ik die ballon (die Ubuntu bvb. gebruikt om aan te geven dat er updates zijn) hiervoor kon gebruiken, maar ik kan niet echt vinden met welke commando's ik dat kan doen.

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van die ballon?

(Het is trouwens niet meer voor een shutdown zoals in dat topic, nu puur om te waarschuwen dat de maximum tijd van de sessie bijna is bereikt of dat de computers bijna op slot gaan -- veel leerlingen weinig computers)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Volgens een collega van me werdt daar dbus voor gebruikt bij Ubuntu. Verder weet ik daar niet zoveel vanaf eigenlijk.

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Weet er iemand of de ballon ook in Debian's versie van Gnome is meegenomen? (eerlijk gezegd nooit gezien)
En bestaat er ook zoiets in kde? (en xfce... al lijkt me de kans bij xfce klein...)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
kde heeft knotify. kun je aanroepen via dcop

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 19:30

RgR

Ik had dezelfde vraag als TS, en heb het antwoord inmiddels gevonden. Als libnotify is geinstalleerd, heb je ook het commando notify-send. Daarmee krijg je zo'n ballon met de door jou gewenste tekst.