Toon posts:

Poort openzetten in Debian lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Veel tutorials en topics over geweest, ik weet het, maar als het zou werken zou ik niet posten, right? :)

Dit is het scenario:

Internet --- Router --- Switch --- Debian Server

De bedoeling is om op de Debian server een Counter Strike Source servertje te zetten. Klinkt leuk, alles ging goed, ik kon ook al connecten. Toen ik in m'n server zat (op een andere pc) wilde ik de volgende stap zetten; Rcon. Dus ik de console in, typ 'rcon' zonder aanhalingstekens en krijg de melding

code:
1
Unable to connect to remote server

Rondgezocht, bleek het eraan te kunnen liggen dat m'n Linux machine de poorten 27015 udp & tcp en 27020 udp niet zou hebben openstaan. In m'n router (een Asus WL-500G) heb ik toen die poorten naar de server opengezet, in de hoop dat het zou werken. Toch kreeg ik nog steeds de melding dat ze dichtstonden. Ik heb ze gecontroleerd op de volgende site en kreeg de volgende melding:

http://www.utorrent.com/testport.php?port=27015

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 27015 on 24.132.45.155...

Error! Port 27015 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (208.99.198.134) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

Waarschijnlijk krijgen de meeste dit ook te zien als ze naar die url gaan.

Toen ben ik nog wat verder gaan zoeken, en kwam iptables weer tegen, die regels moest krijgen zodat er verkeer doorgelaten zou worden. Ik heb vervolgens een aantal regels geprobeerd, die veel op elkaar lijken, en waar deze er een van is:

code:
1
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -p udp --dport 27015 -j ACCEPT

Helaas geeft ie daarna nog steeds aan dat de poort dicht zit, ook bij al die andere mogelijke regels, waar vanallerhande termen voorbij komen, werken geen van alle.

Mijn vraag mag 2 oplossingen hebben;
1. Hoe krijg ik de poorten goed open?
of:
2. Er zit een router voor met firewall, dus mag die van de server in principe naar beneden, maar hoe doe ik dat?

De server is voorzien van de nieuwste Debian Sarge via netwerkinstallatie en is een AMD Sempron 3000+ (2 Ghz), 512MB Ram DDR, 40gb schijf met os, daarnaast 200 en 300gb schijf.

Ik hoop dat ik zo alle info heb gegeven, en dat mij niets over het hoofd is gezien op tweakers, waar ik inmiddels al heb zitten zoeken, net zoals op google.