Toon posts:

Fototoestel om te filmen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sites als kieskeurig.nl, vergelijk.nl en dpreview.com doorgenomen en daar ben ik al heel wat meer over fotocamera's te weten gekomen.
Hierdoor is mijn keuze voor de Canon Ixus 65 ook verdwenen.
Ik ben namelijk op zoek naar een foto camera waarmee ik met 2Gb ook een uur op 640x480 kan filmen.
Echter heb ik geen site kunnen vinden die op deze vraag, snel een makkelijk een antwoord kan geven.
Wel heb ik gelezen dat bij canon 1 sec, 1Mb is. Wat inhoudt dat 1uur, 3,6Gb is! :?
Ik hoop dat iemand op tweakers mij kan helpen met bovenstaande, want alle websites van leveranciers langs gaan, en daarmee alle specificaties door te nemen lijkt me niet echt wat....

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je moet wel weten dat een uur erg lang is
zeker als dat achterelkaar aaneengesloten moet zijn..

als je dat kan met een cam betekent dat automatisch dat de kwaliteit vaak slechter is..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:23:
Ik heb de sites als kieskeurig.nl, vergelijk.nl en dpreview.com doorgenomen en daar ben ik al heel wat meer over fotocamera's te weten gekomen.
Hierdoor is mijn keuze voor de Canon Ixus 65 ook verdwenen.
Ik ben namelijk op zoek naar een foto camera waarmee ik met 2Gb ook een uur op 640x480 kan filmen.
Echter heb ik geen site kunnen vinden die op deze vraag, snel een makkelijk een antwoord kan geven.
Wel heb ik gelezen dat bij canon 1 sec, 1Mb is. Wat inhoudt dat 1uur, 3,6Gb is! :?
Ik hoop dat iemand op tweakers mij kan helpen met bovenstaande, want alle websites van leveranciers langs gaan, en daarmee alle specificaties door te nemen lijkt me niet echt wat....
Ik neem aan dat je nog meer eisen aan de te kopen camera hebt, wat het zoeken al flink beperkt?

Anders kan je denk ik beter een videocamera kopen :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Waarom koop je geen videocamera, die kan ook nog eens foto's maken :?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je zult dan sowieso compressie nodig hebben, ik ken maar weinig fotocamera's die dat on-the-fly doen. Op m'n FZ7 kan ik maar 10min 640x480 kwijt op 2GB.
Wat jij zoekt is een digitale videocamera, fotocamera's zijn niet bedoeld voor continu filmen. Bij de meeste kun je niet eens de zoom veranderen tijdens filmen...

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 09-07-2006 19:35 ]

🖥️ | 🚗

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er zijn toch al enkele camera's die Mpeg4 compressie gebruiken, onder meer de recente Kodak's (V610, Z612, Z650, ...).
Daarmee krijg je +/- een uur film op een 2 GB kaartje.

Met de meeste recente camera's kun je overigens wel zoomen tijdens het filmen.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

De Canon S80 kan filmpjes maken van 640x480 waarbij de enige limitatie de maximale bestandsgrootte van 1 GB is. Dat komt bij 640x480 @ 30fps op ongeveer 8-9 minuten. Zie ook dpreview

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Vergeet ook de accu niet, geen idee of een stel batterijen het een uur uithouden?

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:25:
[...]

Ik neem aan dat je nog meer eisen aan de te kopen camera hebt, wat het zoeken al flink beperkt?

Anders kan je denk ik beter een videocamera kopen :?
Mijn enige eisen zijn:
* Klein en compact
* Groot LCD display
* Het liefst met penlites ipv accu
* Mogelijkheid tot lang filmen
* Zoom mogelijkheid tijdens filmen

Een videocamera is denk ik niets voor mij. Ik wil er af een toe een film mee kunnen maken, maar hoofdzakelijk zal hij gebruikt worden als foto toestel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:00:
[...]

Mijn enige eisen zijn:
* Klein en compact
* Groot LCD display

Een videocamera is denk ik niets voor mij. Ik wil er af een toe een film mee kunnen maken, maar hoofdzakelijk zal hij gebruikt worden als foto toestel.
Ik denk dat een dergelijke oplossing er een zal zijn met behoorlijke compromissen aan beide zijden.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat een dergelijke oplossing er een zal zijn met behoorlijke compromissen aan beide zijden.
Hoe bedoel je dit precies?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Je zult dan van doen hebben met ofwel een videocamera die foto's maakt op een kwaliteit die bij lange na de fotocamera niet benadert, danwel een fotocamera die filmpjes kan maken die het weer niet halen bij een videocamera.
En dan weet ik niet eens of de fotocamera's van nu wel in staat zijn om een beetje redelijke beeldstabilisatie te bewerkstelligen in het geval van video-opnames.

Laat mijn woorden niet te zwaar wegen, want ik ben geen expert op het gebied van fotocamera's en/of videocamera's. Voor wat ik ervan weet ben ik het eens met Fairy

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

^ Met hun ^

Is het niet mogelijk om een camcorder te kopen met een goedkope fotocamera erbij?

[ Voor 66% gewijzigd door MadMarky op 09-07-2006 22:02 ]

🖥️ | 🚗

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Mijn enige eisen zijn:
* Klein en compact
* Groot LCD display

Ik denk dat de eerste 3 eisen geen probleem moeten zijn met een redlijk budget.
de 4e zal moeilijker worden, omdat volgens mij bijna alle of alle camera's filmen in veels te grote bestandstypen. Waardoor ze veel mbs vreten voor een paar minuten. Dus je zal of een hele grote geheugenkaart moeten nemen, of genoegen moeten nemen met minder minuten film.

Ik denk dat 't grootste probleem zal zijn dat je wilt zoomen tijden het filmen. Ik heb iig nog geen compact camera gezien die dat kan. Mocht dat wel zo zijn laat het dan ff weten want ik heb er ook ooit eens naar gezocht.

Let verder ook op camera's die een vaste belichting gebruiken, Ik weet niet of er veel camera's zijn die dat nu nog hebben, maar mijn A60 had dat iig wel en dat is erg vervelens als je van een lichte kamer, naar een donkere loopt oid.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik één gevonden die wel akelig dicht bij mijn wensen komt:
de Casio Exilim EX-S600.

Hij heeft helaas een accu ipv batterijen en je hebt geen mogelijkheid tot zoom onder het filmen.
Maarrr je kunt ongeveer wel een uur filmen op 1Gb met 640x480

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 23:36 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Mijn enige eisen zijn:
* Klein en compact
* Groot LCD display

Panasonic DMC-TZ1: kleinste superzoom camera
  • 112x58x40mm
  • 2.5"/207.000 pixels LCD
  • accu
  • +/- 20 minuten film / 2 GB
  • zoomen tijdens filmen
Kodak V610: allerkleinste superzoom
  • 111x55x23mm
  • 2.8"/230.000 pixels LCD
  • accu
  • +/- 60 min film / 2 GB
  • zoomen tijdens filmen
Deze is heel compact maar heeft als nadelen dat de fotokwaliteit minder is en dat het zoombereik niet volledig is.

Je zou eventueel ook eens kunnen zoeken naar een camera die 4 GB kaartjes aankan. Bij de meeste camera's kun je ongeveer 10 minuten filmen per GB. 40 minuten is toch al vrij lang.

@ MediJack
De kwaliteit van de filmpjes van mijn fotocamera (Panasonic FZ7) is in veel gevallen beter dan dat van mijn miniDV filmcamera. Ook de beeldstabilisatie werkt prima. Jammer genoeg ligt de zoom en focus vast tijdens het filmen wat een vrij groot nadeel is.

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
is de JVC GZMC500 niks voor jou dan? het is een videocamera en fotocamera in 1.
http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-MC500EX&catid=102

Verwijderd

Topicstarter
atomic frogger schreef op maandag 10 juli 2006 @ 02:32:
is de JVC GZMC500 niks voor jou dan? het is een videocamera en fotocamera in 1.
http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-MC500EX&catid=102
:*) Die past niet in mijn broekzak...

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43
Is de Archos GMini 402 camcorder niets voor je ?
Het is weliswaar geen echte foto of video camera, maar volgens mij doet het aardig wat jij wilt.
13 uur video op VGA resolutie
1.2 Megapixel foto camera

Verwijderd

Topicstarter
kzin schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:06:
Is de Archos GMini 402 camcorder niets voor je ?
Het is weliswaar geen echte foto of video camera, maar volgens mij doet het aardig wat jij wilt.
13 uur video op VGA resolutie
1.2 Megapixel foto camera
Ziet er gelikt uit. Ik ga vanavond even naar de mediamarkt om zowel deze als de casio te bekijken.
Heeft iemand misschien al ervaring met casio als camera?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
voor super videokwaliteit check de canon s3

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Phusebox schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:35:
voor super videokwaliteit check de canon s3
En die past in wát voor broekzak? :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 18:15

Garrett

Watercooler

Canon Powershot S3 IS maakt idd prachtige video's (met geluid van 16bits 44khz stereo :9 ) alleen heb je dan een maximale bestandsgrootte van 1gb wat neerkomt op bijna 9 minuten video.

Ik kan je uit ervaring echter vertellen dat de video DIE uit deze cam komt werkelijk waar prachtig is, daarbij kan je de volledige 12x optische zoom gebruiken tijdens het filmen :)

I love watercooling

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Wat een oplossing kan zijn : Grote geheugenkaart (2gig - 4gig) en zo een imagetank (80gig of meer). Kan je telkens als je wat gefilmd hebt alles overzetten op de imagetank. Lijkt me niet dat je echt 2uur lang continue gaat filmen :)

just my 0.02 euro

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

In september komt Samsung met de NV-7 OPS die onder andere een optische stabilisator, een flinke zoom en filmpjes in MPEG4-formaat kan opnemen, waardoor dat uur op een kaartje van 2GB volgens mij wel moet lukken. Over de kwaliteit van zowel video als foto is echter nog niks bekend.

Verder heeft Sanyo een aantal erg compacte videocamera's die met SD werken en ook foto's kunnen nemen. Helaas is de fotokwaliteit van deze niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Maak je toch gewoon 3x1 gig filmpjes....

Ik hebt 2 x 4 gig SD kaarten voor mijn S3 IS beschikbaar. Met 1 4 gig kaart dus ~ 32 minuten filmen op de hoogste kwaliteit...

Maar zoals je zelf al zei, de kwaliteit (bij voldoende licht) is werkelijk fantastisch (ook het geluid afgezien van het gekraak van de lens bij het zoomen)..
Garrett schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:39:
Canon Powershot S3 IS maakt idd prachtige video's (met geluid van 16bits 44khz stereo :9 ) alleen heb je dan een maximale bestandsgrootte van 1gb wat neerkomt op bijna 9 minuten video.

Ik kan je uit ervaring echter vertellen dat de video DIE uit deze cam komt werkelijk waar prachtig is, daarbij kan je de volledige 12x optische zoom gebruiken tijdens het filmen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond bij de mediamarkt toch de Casio EX-S600 gekocht.
En ik ben sprakelijkloos. Echter super kwaliteit en 1 uur op 1 Gb!
En of die compact is. Gewoon een pink dikte en de grote van een creditcard. :P
Pagina: 1