mythtv of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
/*Dit is een soort "welk OS?", maar dan niet voor OS maar voor 'frontend', ik hoop dat dit
*binnen de regels past...
*/

De situatie is als volgt:
Op dit moment heb ik een computer waar een TV-kaart in hangt met daaraan een VHS, verder zit er een DVD speler in de computer.
De computer wordt gebruikt om films mee te kijken die of van Video of van CD/DVD komen en soms wat simpelere spelletjes te spelen (Jazz Jack Rabit, Claw en nog wat oude kinder spelletjes).
Nou bevalt de overlevingskans van een DVD in de handjes van kinderen mij eigenlijk niet zo dus zit ik nu dat ik eigenlijk alle films gewoon op de harde schijf wil zetten en met bvb. mythtv een mooie interface verzorgen waarmee ze dan bij de films en de spelletjes kunnen komen.

Ik heb dus niet per se de power feautures die mythtv biedt (dubbele tuner en alle TV opname/informatie services) nodig, en hoorde dat er ook een lichter pakket bestaat dat ongeveer het zelfde doet.

Dus vroeg ik mij af of iemand dat lichtere pakket toevallig kent. En wat anderen zouden aanraden in deze situatie.

Is het trouwens mogelijk om de DVD op zo'n manier op de harde schijf te kopieren dat de menu's en extra's etc. die geen deel zijn van de film meekomen?

Bedankt voor jullie geduld.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:43

Surkow

$µr|{0w

Ik zou GeeXboX aanraden.
GeeXboX is a full operating system, running under Linux and based on the excellent MPlayer. No need of hard drive, you just have to put the GeeXboX bootable CD into the CD-Drive of any pentium-class computer to boot it. Moreover, GeeXboX is a free software, created thanks to many open-source software. This means that everyone can modify it and build his own release of the GeeXboX. You may wonder why you could have to boot on another operating system to play your media files, but just think about the Mini-ITX plateforms like VIA Epia/Eden or Shuttle barebones. It's now affordable to bring DivX to your home cinema, pluging this kind of computers directly to your TV. At the time of the first development release (December 2002), it was only able to play DivX movies, but for now, nearly every kind of media files can be played from GeeXboX.
De menu's kunnen blijven werken wanneer je er ISO's van zou maken. Ik weet alleen niet of GeeXBoX ISO's kan mounten.

[ Voor 12% gewijzigd door Surkow op 09-07-2006 19:09 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Home Cinema aanrader: GeeXboX ;)

GeeXboX is inderdaad een goeie voor je films, maar hoe je die spelletjes dan op wilt lossen? Wat zijn het voor spelletjes?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Het zijn wat DOS of win9x spelletjes, dus ik zat aan dosbox/wine te denken, op zich zijn het vrij simpele spelletjes, en wat simpele (en geavanceerdere) linux spelletjes zouden leuke toevoegingen zijn.
Op zich zag ik op de site van mythtv bijvoorbeeld een vermelding staan dat ze ook een frontend voor emulators gaven wat me wel interesant leek.

De spelletjes zijn uiteindelijk alleen om de kinderen bezig te houden als er geen film wordt gekeken en over het algemeen zijn het geen hardcore gamers ofzo dus die zijn tevreden met simpele dingen.

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Wat ook een goede is is mythdora http://g-ding.tv
Deze distributie is gebasseerd op Fedora Core 4.
Ik fraai hem nu ongeveer 6 maanden met mijn DVB-C kaart.
Ontzettend gaaf.

Jammer alleen dat Mythtv geen radio ondersteuning heeft, maar dat komt in de toekomst nog wel, of een plugin

Jaja de paprika