Toon posts:

[asp.net] gridview en paging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ff wat aan het proberen met de gridview van asp.net om paging voor elkaar te krijgen, nu kan je daarbij een datasource opgeven of een selectcommand maar dan haalt die gridview nog steeds al de records uit de database en niet alleen de records die je wil zien, of wordt dat op een of andere manier vanzelf gedaan?

Mijn pagina is nog steeds langzaam nu dus ik neem aan dat alles gewoon geselecteerd wordt ook al wordt het niet weergegeven op de pagina, en dat is dus absoluut niet wat ik wil, ik wil geen data uit mijn database halen als ik die niet laat zien op de pagina, volstrekt zinloos naar mijn idee.

Weet iemand een goede manier om paging te laten werken in .net? ik heb er al op gegoogled maar alle voorbeelden die ik tegen kwam maakten gebruik van de gridview.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Admin Softe Goederen
Ik ben hier zelf ook eens mee aan het stoeien geweest, en zover ik me nog kan herinneren is het standaard niet mogelijk alleen de gewenste data op te halen. DotNet haalt alles op, en haalt daar nadien een soort van filtering overheen. Inderdaad niet de meest effectieve manier van werken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik ben niet zo bekend met ASP.Net maar kun je geen dataset maken van een selectie uit je database en die aan je grid control hangen ?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Voor zover ik weet heb je twee mogelijkheden:
- Je gebruikt de paging van .NET. Het eerste ophalen blijft dan inderdaad traag omdat alles opgehaald wordt, maar het bladeren is supersnel omdat alle data al in het geheugen staat.
- Je schrijft je eigen paging waarbij je voor elke pagina zelf de gewenste data ophaalt. Bij elke paginawijziging moet je dus terug naar de database.

Op m'n werk hebben we zelfs voor een tussenvorm gekozen. Een eigen geschreven paging die een instelbaar aantal records ophaalt, zo heb je bijvoorbeeld 10 pagina's continu in het geheugen voordat je terug moet naar de database.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48

Arethusa

Niet die server

Ik ben zelf ook geinteresseerd in een oplossing voor dit ongemak. Cowgirl, kun je misschien een tip/methode geven hoe het een en ander voor elkaar te krijgen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sieweshaoao schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:16:
Ik ben zelf ook geinteresseerd in een oplossing voor dit ongemak. Cowgirl, kun je misschien een tip/methode geven hoe het een en ander voor elkaar te krijgen?
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/031506-1.aspx ?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Helaas werk ik volledig met strings (nvarchar) en niet met integers in mijn databasetabellen. Maar hopelijk is hetgeen je post iets wat de TS nodig heeft.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Sieweshaoao schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:16:
Waar wil je precies meer over weten?
Sieweshaoao schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:37:
[...]
Helaas werk ik volledig met strings (nvarchar) en niet met integers in mijn databasetabellen. Maar hopelijk is hetgeen je post iets wat de TS nodig heeft.
Waarom zou deze oplossing niet met strings werken? De rownumber-kolom is juist een extra kolom die je er met deze methode bij krijgt.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

cowgirl schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:21:
[...]

Waar wil je precies meer over weten?

[...]

Waarom zou deze oplossing niet met strings werken? De rownumber-kolom is juist een extra kolom die je er met deze methode bij krijgt.
Aha, ok, dat verklaard het een en ander en met de link van Gorgi_19 kan ik vooruit. Ik was van mening dat deze methode je huidige id kolom gebruikte in plaats van er een extra aanmaakte. Vandaar dat deze methode voor mij niet bruikbaar leek. Ik heb de tutorial kennelijk niet goed gelezen.

Wellicht ga ik dit toch uitproberen. Optmaliseren van een webapplicatie kan natuurlijk nooit kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Arethusa op 10-07-2006 13:29 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sieweshaoao schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:37:
[...]

Zie http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042606-1.shtml

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Alternatieve Paging kan handig zijn tot wilt sorteren...

Vaak is de keuze ook goed om niet altijd alle records terug te willen geven... Een top 1000 ofzo is meestal voldoende... en als het goed is ook snel!

Dus maak per onderdeel de juiste keuze..

custom-paging, standaard paging of beperk je resultset...
Pagina: 1