Toon posts:

Kopieren DV camera naar pc

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Als ik ga kopieren van me Canon mvx300 naar me pc via me Sitecom firewire desktop kaartje,
loopt hij telkens vast tijdens het overbrengen van de beelden.
Mijn pc heeft de voglende eigenschappen:
Processor: Pentium 4 2,53 GHZ
Geheugen: 768 MB
Videkaart: Ati Radeon 9700 pro
Harde Schijf: 250 GB (geformatteerd op NFTS)

Ik denk niet dat mijn pc het probleem is, of denken jullie misschien van wel.
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Alvast dank!

Verwijderd

Opzich handig als je vertelt welk programma je gebruikt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Buiten welk programma zou je ook het gebruik van je processor en harddisk activiteit eens in de gaten moeten houden. Heb je niet nog een extra harddisk ergens liggen, anders die speciaal gebruiken voor het capturen. DV is namelijk 25mb/sec en dat is niet niks voor een iets "oudere" pc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard Windows Movie maker gebruikt en Adobe Premiere Elements. Met beide
loopt hij vast.
Ik heb nog wel een oude harde schijf van 20gb, maar is dat niet een beetje weinig??
En hoe kan ik de activiteiten in de gaten houden van mij harde schijf en processor en waar moet ik dan precies op letten?

Vast dank weer!!!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer het eens met DVIO ( http://www.afterdawn.com/...ware/video_tools/dvio.cfm )

Simpel tooltje maar werkt bijna altijd :)

Je 20GB harddisk kun je denk ik niet gebruiken, hij zal wellicht te traag zijn.
Maar dat zie je snel genoeg (framedrops)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist DVIO geprobeerd, maar hij klapt hem er gelijk uit. Net zoals pinnacle 10 die ik net geprobeerd heb.
Kan het niet iets met me firewire kaart te maken hebben of iets??? Of toch te weinig geheugen?

Me 20gb harde schijf is 7200 RPM. Is dat iets?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Misschien moet je toch wat meer info geven. "loopt vast" of "klapt er uit" zijn nogal vage beschrijvingen. Wat zie je op het scherm? Wat werkt er nog wel en niet? Wat voor overige software heb je? bijv virusscanner? Welk OS? enz enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 30-07 19:17
Heb je nog veel vrije PCI sloten in je pc?

Zet je Firewire kaartje anders eens in een PCI slot dat geen IRQ shared met iets anders, of in ieder geval iets wat niet intensief gebruikt wordt.
Voor de IRQ toewijzingen moet je even in je moederbord boekje kijken daar staat in welk PCI slot welk IRQ gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Windows Movie Maker gaat hij eerst stotteren en vervolgens stotters hij zoveel dat hij vastloopt.
Bij Pinnacle & DVIO zodra ik op de knop "capture" drukt. Dan sluit het programma zichzelf direct af.
Vervolgens krijg je zo'n melding van een rapport van microsoft wat kan opsturen, ik kies altijd voor don't send en daarna doet alles het daarna gewoon prima .
Verder ik draai op Windows XP en me kaspersky virusscanner draait mee en me internetverbinding staat open.
ps: ik heb nog 3 pci sloten over. Wat is precies irq?

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.
Alvast dank weer voor jullie hulp en ik hoop dat ik hier uitkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 20:54 ]

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:48:
ps: ik heb nog 3 pci sloten over. Wat is precies irq?
IRQ
'Interrupt ReQuest'. IRQ is het signaal waarmee kaarten en poorten van een pc kenbaar maken aan het moederbord dat ze gegevens hebben die verwerkt moeten worden. Zie ook 'Interrupt'.
bron: Computer Idee
Zouden bijvoorbeel je VGA kaart en je Firewirekaart van hetzelfde IRQ gebruik maken dan zou dit misschien een probleem kunnen zijn.
Vaak zijn dit soort wazige problemen de oorzaak van IRQ problemen, slecht geheugen, brakke ventilator enz.
Aangezien het omzetten van je PCI kaart vrij simpel is, zou je even in het boekje van je moederbord kunnen kijken om te zien welk IRQ nog vrij of niet veel gebruikt is (bijvoorbeeld geshared met COM poorten die je toch niet gebruikt) Dan zet je daar je Firewire kaart in en test het even opnieuw.
Misschien helpt het, je weet maar nooit

[ Voor 7% gewijzigd door rvrbtcpt op 11-07-2006 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frijns.Net schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:56:
[...]

IRQ

[...]

Zouden bijvoorbeel je VGA kaart en je Firewirekaart van hetzelfde IRQ gebruik maken dan zou dit misschien een probleem kunnen zijn.
Vaak zijn dit soort wazige problemen de oorzaak van IRQ problemen, slecht geheugen, brakke ventilator enz.
Aangezien het omzetten van je PCI kaart vrij simpel is, zou je even in het boekje van je moederbord kunnen kijken om te zien welk IRQ nog vrij of niet veel gebruikt is (bijvoorbeeld geshared met COM poorten die je toch niet gebruikt) Dan zet je daar je Firewire kaart in en test het even opnieuw.
Misschien helpt het, je weet maar nooit
Hartelijk dank voor je reactie, ik heb je advies opgevolgd. Maar helaas, het mocht niet baten. Probleem is nog exact het zelfde. Zou het dan toch komen dat me systeem te oud is geworden en hij deze handelingen niet meer aan kan??? Of denken jullie dat het zou moet kunnen lukken met het systeem die ik nu heb?

Verwijderd

Ik kan maar 1 ding zeggen... Koop een mac! Werkt echt perfect met dit soort dingen!
Modbreak:Ofwel dit is een troll, danwel heb je echt werkelijk geen idee waar je het over hebt. In beide gevallen zit je goed fout met een opmerking als deze :/

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 11-07-2006 20:48 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:39:
Ik kan maar 1 ding zeggen... Koop een mac! Werkt echt perfect met dit soort dingen!
Daar heeft de TS veel aan zeg :/

@TS heb je alle PCI sloten geprobeerd?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nou ik denk dat je systeem het wel aan moet kunnen hoor..... als ik kijk naar mijn systeem

amd 2200+ athlon xp
2x 256 mb geheugen
80 gb hdd
9200se ati radeon
en een of ander el cheapo firewire kaartje...

en dit systeem heeft toch wel 1,5 uur film capturen "overleeft"... zonder dat het ding helemaal stressed werd... ( en ja... wel DV :P )

ik denk dat je het in de firewire kaartje/driver of iets dergelijks moet zoeken.... (als je niet captured... maar dat ding bv... als webcam gebruikt... of gwoon bekijkt wat voorn beeld ie op dat moment geeft.. crasht de bedoeling dan ook??? )

Verwijderd

Topicstarter
Aloys Akkerman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:46:
nou ik denk dat je systeem het wel aan moet kunnen hoor..... als ik kijk naar mijn systeem

amd 2200+ athlon xp
2x 256 mb geheugen
80 gb hdd
9200se ati radeon
en een of ander el cheapo firewire kaartje...

en dit systeem heeft toch wel 1,5 uur film capturen "overleeft"... zonder dat het ding helemaal stressed werd... ( en ja... wel DV :P )

ik denk dat je het in de firewire kaartje/driver of iets dergelijks moet zoeken.... (als je niet captured... maar dat ding bv... als webcam gebruikt... of gwoon bekijkt wat voorn beeld ie op dat moment geeft.. crasht de bedoeling dan ook??? )
Nee dan niet, en als ik capture op lagere resoluties dan doet hij het ook wel prima. Het is alleen als ik op wat hogere resoluties wil capturen wat staat aan ongeveer 14mb per minuut. Dan gaat hij moeilijk doen. En ik heb dan ook geconstateerd als ik ctrl-alt-del doet, dat de activiteiten (tabje prestaties) van me cpu naar 100% schiet.

Zojuist ook nog een harde schijf erbij gepropt en daar geprobeerd op te 'captureren' maar hier hield
hij het wel een stuk langer vol........maar uiteindelijk toch weer eruit gestotterd.

Nog meer opties???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 22:02 ]

• rvrbtcpt
Het is jammer dat het niet duidelijk te zien is waar het op fout gaat: wegschrijven naar de disk, ram geheugen probleem of gewoon een combinatie van brakke drivers (via, firewire, andere?) die niet lekker samenwerken.

Het lijkt me dat je systeem het wel moet aankunnen.

Wat je nog kunt proberen is echt niks aan achtergrond processen open hebben staan (virusscanner, windows update, download programma's, geschedulde defragmentatie enz.)

Is het mogelijk om te capturen met scene detection?
In Adobe Premiere kun je dat doen, dan worden er kleinere (per scene 1 bestand) weggeschreven ipv een groot bestand van enkele gigabytes.

Laat ook de geheugentest eens draaien bij het opstarten, zo ben ik er ook al achter gekomen waarom mijn pc vreemd deed.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 10:53

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heeft jouw firewire kaartje toevallig een VIA chip?

Deze willen niet altijd even goed met alle camera`s samenwerken namelijk.
De chips die wel goed werken zijn :

Soundblaster Audigy (2)
NEC
Texas Instruments
Lucent/Agere

Ik heb deze allemaal goed werkend met een Pinnacle Moviebox DV.
Zet ik deze op de onboard VIA firewire chip, dan loopt hij ook regelmatig vast, laat beelden vallen of geeft overslaand en vervormd geluid.

Blijkbaar is de VIA chip niet helemaal compatible

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:27
Je systeem is NIET te oud, ik capture regelmatig MiniDV op een Dell laptop centrino 1,6 Ghz en dat gaat prima, HD kan het nog aan ook. Dus nee, dat is het niet.

Ik zou het zoeken in je Firewire kaart en de drivers of installatie daarvan. Zoek eens op internet naar meldingen over deze kaart. Zoek naar updates en firmware upgrades. Check je moederbord en de site daarvan en zoek naar updates voor BIOS of drivers voor XP.

Daar zou ik i.i.g. mee beginnen.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Welk moederbord heb je? Het kan zijn dat je oude chipset-drivers gebruikt. Ook de drivers voor je IDE-controller zijn van essentieel belang bij het capturen van video.

Als je W2K of WXP gebruikt kan je in de event viewer misschien vinden wat het probleem is (Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Arnout schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:18:
Daar zou ik i.i.g. mee beginnen.
Ik niet als ik het zo lees: Gezien de PC het gewoon aan zou moeten kunnen, zou ik ipv veel moeite te doen, voor die paar euro een ander PCI kaartje kopen en kijken of dat helpt en zo niet, terugbrengen en dan pas verder zoeken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mars Warrior op 12-07-2006 13:28 ]

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:27
Mars Warrior schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Ik niet als ik het zo lees: Gezien de PC het gewoon aan zou moeten kunnen, zou ik ipv veel moeite te doen, voor die paar euro een ander PCI kaartje kopen en kijken of dat helpt en zo niet, terugbrengen en dan pas verder zoeken ;)
Als je drivers voor je moederbord niet of niet goed werken, is dat weggegooid geld. Sowieso is het goed om je drivers en bios op orde te hebben en te zorgen dat het geheel goed werkt, ook voor later.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Je moederbord drivers zijn de basis van een stabiele en snelle pc. Er zijn zoveel mensen die zelf XP installeren en dit vergeten, omdat het "toch goed werkt".

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 12:57
Zoals ook al gemeld is waarschijnlijk het firewire kaartje de oorzaak. Kijk een op de Sitecom site (en/of het internet) naar problemen met het capturen van DV icm deze kaart.

Wat je anders nog zou kunnen doen is kijken of je wel de laatste Sitecom drivers geinstalleerd hebt voor dit kaartje. (het kan namelijk zo zijn dat XP zelf drivers hiervoor installeerd en dat die toch niet helemaal 100% compatible zijn met het Sitecom kaartje...)
Dus even de laatste versie downloaden en installeren...

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 18:17
Je PC moet het meer dan aankunnen want ik capture DV met een 700MHz AMD Duron (jawel!!!) en een el cheapo firewire kaart. Harde schijf is gewoon 7200 toeren.
Als programma gebruik ik Scenalyzer. Supersimpel maar captured perfect.
Pagina: 1