Toon posts:

SD kaart beschadigd, kan foto's niet meer terughalen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Nadat ik m'n SD kaartje uit m'n camera heb gehaald (hij gaf can't read card-error aan) en in mijn PC heb gestopt, ben ik tot de conclusie gekomen dat het kaartje niet meer read-able is.

Stap1:

Ik doe het kaartje in m'n card reader (no-name), windows herkent het kaartje.

Stap2:
Ik probeer de kaart te openen, helaas loopt het hele zaakje vast.

Stap3:
ik probeer met allerlei programma's (GetDataBack, Digital Photo Recovery) de foto's terug te halen. Ook deze programma's lopen stuk voor stuk vast.

Ik heb gehoord dat je het kaartje kan mounten, ik weet alleen niet hoe dat werkt.

Windows herkent wel de verwisselbare schijf, maar kan hem niet openen/aanklikken.

Heeft iemand misschien een oplossing?

ps. Formatteren kan niet, en ik wil mijn foto's niet kwijt. (staan foto's van m'n puppy op)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je zou nog eens kunnen controleren op je camera en anders een buurman/collega met een PDA raadplegen. Op een of andere manier als een pc de SD kaart niet kon lezen bij mij kon ik het redden met mijn PDA namelijk.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet hoe het komt dat het kaartje niet meer werkt. Het kaartje zat in m'n portomonnee, samen met m'n pinpas dus. (Magnetisch veld)

Echt heel dom, neem aan dat de foto's nu echt weg zijn? :(

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:01:
Ok, ik weet hoe het komt dat het kaartje niet meer werkt. Het kaartje zat in m'n portomonnee, samen met m'n pinpas dus. (Magnetisch veld)

Echt heel dom, neem aan dat de foto's nu echt weg zijn? :(
Ten eerste zijn SD-kaarten absoluut niet gevoelig voor magnetische velden. Ten tweede is het magnetische veld van een pinpas zo miniem dat het praktisch te verwaarlozen is tenzij je speciale apperatuur hebt om het te detecteren (zoals een kaartlezer :Y)).

Als je leesfouten hebt in je camera, en in Windows werkt het ook niet en zelfs een recovery tool kan er niets mee, dan kun je je kaart wel afschrijven. Je foto's ga je 99% zeker niet meer terugzien.

Waarschijnlijk is de kaart fysiek beschadigd. Hij zou kunnen zijn 'doorgebrand' in je toestel of PC (kleine kans). Of hij is in je portomonee gebroken (gebogen geraakt en van binnen defect). Je moet dat soort kaartjes ook nooit zo maar in je zak of portomonee stoppen. Dan beschadigen ze veel te makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowLord op 10-07-2006 13:26 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"