Ik heb met wat oude hardware een HTPC gebouwd voor men ouders:
- ASUS bordje met VIA KT400 chipset
- Athlon 2000+
- 1 GB Apacer gehegen PC2700
- WD 80 GB IDE
- 350W Voeding
- Point-Of-View GeForce 5900XT
Deze combinatie heeft ooit bijna een jaar in mijn server gezeten (op de vidkaart na).
Verder zit er geen hardware meer in.
Ik wou XP even vers installeren, Maar de installatie loopt vast wanneer je op "ENTER" moet klikken om verder te gaan (helemaal bij het begin dus). af en toe lukt het wel maar dan loopt hij een paar schermen verder vast.
De XP die op de harde schijf staat boot wel gewoon.
Ik heb vroeger wel is problemen gehad met PS/2 keybiards icm met dit moederbord. toen ik een USB keyboard aansloot ging hij echter BSOD's geven.
Volgende errors zijn al voorbij gekomen:
- 0x00000050
- 0x000000D1 (USBPORT.SYS)
- Rebooten als ik toch is voorbij het 1e scherm geraak
Wat ik geprobeerd heb:
- alle andere hardware eruit
- Knowledge base wees me een paar keer op kapot geheugen. Ik heb de 2 latjes eruit gehaald en elk apart geprobeerd.
- Memtest gedraaid. Deze vond geen errors maar na 20 minuten testen bleef memtest hangen.
- BIOS default settings teruggezet
- Voltlijnen van de voeding zijn binnen de norm.
Ik denk eigenlijk gewoon dat het moederbord een beetje stuk is
CPU temperatuur is 62 graden, heb er even een extra fan naast gezet en toen as ie 55 graden. Lijkt me toch niet ovedreven veel.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
- ASUS bordje met VIA KT400 chipset
- Athlon 2000+
- 1 GB Apacer gehegen PC2700
- WD 80 GB IDE
- 350W Voeding
- Point-Of-View GeForce 5900XT
Deze combinatie heeft ooit bijna een jaar in mijn server gezeten (op de vidkaart na).
Verder zit er geen hardware meer in.
Ik wou XP even vers installeren, Maar de installatie loopt vast wanneer je op "ENTER" moet klikken om verder te gaan (helemaal bij het begin dus). af en toe lukt het wel maar dan loopt hij een paar schermen verder vast.
De XP die op de harde schijf staat boot wel gewoon.
Ik heb vroeger wel is problemen gehad met PS/2 keybiards icm met dit moederbord. toen ik een USB keyboard aansloot ging hij echter BSOD's geven.
Volgende errors zijn al voorbij gekomen:
- 0x00000050
- 0x000000D1 (USBPORT.SYS)
- Rebooten als ik toch is voorbij het 1e scherm geraak
Wat ik geprobeerd heb:
- alle andere hardware eruit
- Knowledge base wees me een paar keer op kapot geheugen. Ik heb de 2 latjes eruit gehaald en elk apart geprobeerd.
- Memtest gedraaid. Deze vond geen errors maar na 20 minuten testen bleef memtest hangen.
- BIOS default settings teruggezet
- Voltlijnen van de voeding zijn binnen de norm.
Ik denk eigenlijk gewoon dat het moederbord een beetje stuk is
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?