Toon posts:

resolutie instellen voor 16:9 projector

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een pc waarop een beamer aan gesloten is, dat is het enige scherm, er is dus niet nog eens een normaal scherm op aangesloten..

ik heb als videokaart een geforce TI 4200 125mb DDR de projector is aangesloten via een DVI kabel, maar ik kan de resolutie alleen instellen op 800 * 600, 1024 * 768 of 1280 * 1024 dit zijn allemaal 4:3 verhoudingen en zoals je al begrijpt zijn kleine lettertjes dan bijna onleesbaar op een beamer...

ik heb de nieuwste drivers van nvidia.com geplukt (1-6-2-2006).. weten jullie hoe ik dit op kan lossen ??

Mvg,

Matthijs

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal wat je opgelost wilt hebben.

In je verhaal 2 problemen.

1) Geen breedbeeld
2) Geen leesbare letters

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
_Diederik schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:56:
Ik begrijp niet helemaal wat je opgelost wilt hebben.

In je verhaal 2 problemen.

1) Geen breedbeeld
2) Geen leesbare letters
dat klopt, maar ik denk dat als die wel in breedbeeld stand kan dat dan die onleesbare lettertjes ook weg zijn, dus dat is wat ik het liefst wil en sorry voor de onduidelijkheid....

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:27

Yucko

One clown to rule them all !

Omega of andere alternatieve drivers gebruiken die wel andere resoluties standaard ondersteunen. Werkte op het werk ook met ons plasma scherm

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe wordt de beamer nu herkend? Staat er gewoon "standaard monitor" of staat er "plug & play", of staat er netjes de naam van de beamer?

Verder staat de beamer niet per ongeluk op 4:3 ingesteld ofzo? Sowieso wat specs van de beamer zouden wel nuttig zijn misschien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:57:
[...]

dat klopt, maar ik denk dat als die wel in breedbeeld stand kan dat dan die onleesbare lettertjes ook weg zijn, dus dat is wat ik het liefst wil en sorry voor de onduidelijkheid....
Het instellen van een breedbeeld resolutie zal niet je letters beter leesbaar maken, je hebt wel meer ruimte voor onleesbare letters.

Welk monitor type is ingesteld?

[ Voor 0% gewijzigd door Diederik op 09-07-2006 17:03 . Reden: Orion84 was sneller ]

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:01:
Hoe wordt de beamer nu herkend? Staat er gewoon "standaard monitor" of staat er "plug & play", of staat er netjes de naam van de beamer?

Verder staat de beamer niet per ongeluk op 4:3 ingesteld ofzo? Sowieso wat specs van de beamer zouden wel nuttig zijn misschien.
er staat plug & play monitor, beamer staat op 16:9

het is een benq beamer 1600 ansilumen

Verwijderd

Topicstarter
JaJoah schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:59:
Omega of andere alternatieve drivers gebruiken die wel andere resoluties standaard ondersteunen. Werkte op het werk ook met ons plasma scherm
dankje ik ga het proberen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is je probleem gewoon geschikte drivers voor de monitor vinden :o

Als die niet te vinden zijn, even een paar modelines opzoeken en handmatig in een .txt bestandje flansen (dat is namelijk het enige wat een monitordriver is :z

Oslik blyat! Oslik!

• Diederik
  • Niet online
Bij mij staat bij:

beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd > monitor

standaard een vinkje bij modi verbergen die de monitor niet kan weergeven.

Als je die weghaalt moet je ook breedbeeld resoluties in kunnen stellen.

Invoegen doe je zo!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:03:
[...]

er staat plug & play monitor, beamer staat op 16:9

het is een benq beamer 1600 ansilumen
BenQ heeft best wel veel beamers gemaakt.
Ik heb bijvoorbeeld ook een BenQ beamer, maar die heeft toch echt maar een resolutie van 800x600 (de MP610)

Kortom iets meer specs graag en inderdaad kijk eens of je met een andere geselecteerde monitor andere resolutie kunt kiezen.

Vroeger selecteerde ik de Fujitsu ICL 151 - monitor driver in WIndows omdat je dan alle resoluties en refreshrates erbij had staan.
Geen idee echter of je dan ook 16:9 resoluties, zoals 852x480 pixels kunt kiezen, omdat het een 4:3 monitor was, maar je kunt het altijd proberen :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
_Diederik schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:07:
Bij mij staat bij:

beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd > monitor

standaard een vinkje bij modi verbergen die de monitor niet kan weergeven.

Als je die weghaalt moet je ook breedbeeld resoluties in kunnen stellen.
helaas kan ik dan nog steeds geen breedbeeld instellen... bedankt iig

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:07:
[...]

BenQ heeft best wel veel beamers gemaakt.
Ik heb bijvoorbeeld ook een BenQ beamer, maar die heeft toch echt maar een resolutie van 800x600 (de MP610)

Kortom iets meer specs graag en inderdaad kijk eens of je met een andere geselecteerde monitor andere resolutie kunt kiezen.

Vroeger selecteerde ik de Fujitsu ICL 151 - monitor driver in WIndows omdat je dan alle resoluties en refreshrates erbij had staan.
Geen idee echter of je dan ook 16:9 resoluties, zoals 852x480 pixels kunt kiezen, omdat het een 4:3 monitor was, maar je kunt het altijd proberen :)
het is een benq w100, maar waar kan ik drivers vinden voor een beamer dan ??

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:06:
Dan is je probleem gewoon geschikte drivers voor de monitor vinden :o

Als die niet te vinden zijn, even een paar modelines opzoeken en handmatig in een .txt bestandje flansen (dat is namelijk het enige wat een monitordriver is :z
hoe ziet zon driver eruit dan ? en welke info heb ik dan nodig ???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de omega drivers geinstalleerd, maar nu kan ik hem nog steeds niet op 16:9 resolitie zetten... wie weet hoe het wel kan ??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is niet de bedoeling je topic binnen 24u te schoppen, laat staan binnen 20 minuten. 4x posten binnen 20 minuten is solliciteren om een slotje - die je bij deze te pakken hebt :o

Voortaan aub de Edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je iets wilt toevoegen; wil je meerdere posts quoten in een enkele reply, dan gebruik je daarvoor de quote Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop bij de post...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.