Samsung 160gb HD wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44
Relevante specs:
Win2k
Pentium2 350
Samsung 160gb ATA

Omdat mijn pa in zijn computer een 160gb schijf had zitten die al een half jaar leegstond, heb ik vandaag maar besloten om hem eruit te halen en hem in mijn eigen kast te drukken. Dit alles overigens na goed overleg, dus ik heb het niet stiekem gedaan ;).
De schijf was dus opslagschijf en is NTFS-geformatteerd dus ik dacht hem zo ff in mijn pentium-II 350 te schroeven. Dus ik trek de 'oude' 20gb schijf (voorheen d:\ ) eruit en vervang deze met de bovengenoemde 160gb.

Resultaat: D:\ pleite

Dat viel dus een beetje tegen, want de schijf wordt in zijn geheel niet herkent. Ook in de Bios niet.

Na even de search gebruikt te hebben kom ik allerlei mogelijke oorzaken tegen, maar in veel topics van een aantal jaren terug worden allerlei dingen beweert die zo nu en dan ook tegenstrijdig zijn. Zo zegt de een dat dit soort problemen veroorzaakt worden door ata-100 en de ander zegt weer dat 160gb mákkelijk kan onder win2k. Allemaal leuk en aardig, maar ik kom er dus niet uit.

Ik weet niet of het een rol kan spelen, maar ik draai wel daemon-tools die een d: & e: 'simuleren', er is een cardearder die f: g: h: i: j: gebruikt en een externe 200gb schijf die (het overigens perfect doet en) k: heeft toegewezen gekregen.

Ik hoop dat iemand mij even een schop onder m'n kont kan geven zodat ik weer verder kan..

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

als ie niet in de bios herkend wordt lijkt het me jumper, master, slave, cs probleem.
daar al eens naar gekeken?

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• LieveNiels
De 20gb die erin zat stond op slave, dus heb ik die van de 160gb ook op slave gezet (geen jumper)...met het verhaal hierboven als resultaat :/

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zijn met adresseren van harddisks een aantal grenzen:

540 MB
8 GB
32 GB
137 GB

Omdat je schijf boven de 137 GB zit denk ik dat daar het probleem zit.

Is er misschien een CAP limit jumper aanwezig?

Daarmee meldt de schijf zich als een kleiner type.

Invoegen doe je zo!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 07:24
Je hebt in je bios geen tabel met waarden boven de 30 Gb.
Zoek het merk en type van je mobo en misschien is er een
nieuwe firmware update uitgekomen in deze nieuwe eeuw! :)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• LieveNiels
zo te zien wel,... ik kan hem op 32gb laten draaien... zal ik dat zo eens even proberen. Dan weet ik dus iig of het aan de 160gb ligt.

Bedankt voor de snelle reacties! Ik wilde het nu eigenlijk oplossen...maar ik moet nu helaas onverwachts weg ;( , dus, vanavond/morgen maar weer verder.

[ Voor 38% gewijzigd door LieveNiels op 09-07-2006 16:58 ]

Pagina: 1