Capture card, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ik zoek een capture card om filmpjes te maken vanaf mijn videocamera. Graag in Pal-formaat, en/of hardware encoding in Mpeg of Mpeg2. Ik heb een systeem met Windows2000, dus er moeten drivers voor zijn. Verder moet deze werken met mijn G400max-dh. Ik heb nu een DC10 plus, maar ik irriteer me ongelooflijk over dat kut bedrijf Pinnacle. (Oeps, ik liet me even gaan.) Zie: h ttp://webboard.pinnaclesys.com/read_messages.asp?WebboardID=1&ForumID=8&SectionID=2&ThreadID=24828&ThreadStart=0&Pos=7&cntThread=127
en h ttp://webboard.pinnaclesys.com/read_messages.asp?WebboardID=1&ForumID=8&SectionID=2&ThreadID=24864&ThreadStart=0&Pos=3&cntThread=127
en h ttp://webboard.pinnaclesys.com/read_messages.asp?WebboardID=1&ForumID=8&SectionID=2&ThreadID=24942&ThreadStart=0&Pos=1&cntThread=127 Editten ze de berichten op die wijze dat ik de slechterik lijk. (Vuile &#@%$ijder) Alleen de laatste is ongewijzigd gebleven.

Verwijderd

Reken niet op een capturekaart die onder Win2k werkt, want zover ik weet is die er gewoon niet. Pinnacle maakt goede kaarten als ze het doen, ik heb zelf een DC10+ gehad maar ik kreeg hem niet aan de gang omdat hij conflicten had met mijn TV kaart. Hardware MPEG encoders zijn er niet veel, de bekendste is de (Pinnacle) MP10, de kwaliteit van deze kaarten is echter een stuk slechter dan de meeste MJPEG kaarten (zoals de DC10+). Ik heb nu zelf een Iomega Buz, dat is een zeer gebruiksvriendelijk kaartje alleen wel moeilijk aan te komen en ook deze kaart ondersteund geen Win2k. Ik kan alleen aanraden om of over te stappen op Win9x of een dualboot te draaien, want zelfs al zou je een kaart hebben die onder Win2k werkt zou dit volgens mij belabbert werken, Win2k is nu eenmaal niet gemaakt voor multimedia, het blijft net als NT4 een netwerkprogramma.

Verwijderd

Als je een Matrox G400 hebt kun je natuurlijk ook een Rainbow Runner kopen.Deze kaart captured hardwarematig in mjpeg en doet het onder Windows2000.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:24
Pjotrik: Ik herken je probleem. Ik heb precies hetzelfde gezeik gehad met mijn DV500. Ik moet wel zeggen dat die Amerikanen qua support 200% beter zijn dan hier in Europa! De Helpdesk hier in Europa kostte me al menige guldens per minuut en af en toe denken die gasten dat je uit een ei komt. Inmiddels weet ik via medegebruikers meer van de DV500 dan zo'n knakker van de Helpdesk.

Pinnacle moet echt wat doen aan het beleid, ze verliezen op deze manier een hoop klanten die straks kiezen voor de RT2000 of Canopus.

Ik heb nu eindelijk mijn DV500 aan de praat gekregen en wat Rubberduck zegt klopt helemaal...als het eenmaal werkt dan is het een hele fijne kaart om mee te editen.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber