Het verhaal: ik heb een laptop gekocht en wil in de tuin een beetje internetten, op de normale pc heb ik internet van chello, en dat loopt nog gewoon met een kabeltje, dit wil ik ook zo houden. Nu heb ik dus een Linksys WUSB54G Wireless-G usb network adapter gekocht, met de gedachten: die plug je in je USB, je pc vind hem als een soort draadloze netwerkkaart, je zet internet op delen en je kunt gaan.
Nou mooi niet dus, de pc's vinden elkaar allebei, ik kan verbinding maken van de laptop met de vaste pc en andersom, maar zodra ik op de vaste pc de internetverbinding op delen zet vliegt internet eruit, op beide pc's doet internet dan helemaal niks meer. Zet ik delen uit doet hij het gewoon de vaste pc, niet op de laptop. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Nou mooi niet dus, de pc's vinden elkaar allebei, ik kan verbinding maken van de laptop met de vaste pc en andersom, maar zodra ik op de vaste pc de internetverbinding op delen zet vliegt internet eruit, op beide pc's doet internet dan helemaal niks meer. Zet ik delen uit doet hij het gewoon de vaste pc, niet op de laptop. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Heuj!