Geen spanning op USB

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Ik heb een MCE2005 systeem dat niet uit hibernate komt, wat niet zo heel gek is aangezien de usb apperaten waaronder de IR mce receiver geen spanning krijgen met de computer in stanby. Hoe krijg ik voor elkaar dat daar wel spanning op komt te staan?

Ik heb een ECS K7S5A mobo. De enige jumper die er iets mee te maken zou kunnen hebben is de jumper voor de keyboard power on functie, die op 2-3 moet staan als de psu 1A of meer kan leveren op de +5VSB lijn (wat het geval is).
Ik heb natuurlijk ook in de bios ronggeneusd, maar ik zie niet zoveel dat er mee te maken heeft. De +5VSB lijn staan op +4.999V in de hardware monitor. Maar zodra ik de pc in hibernate zet knalt ie alle usb devices uit.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Je kunt in je BIOS aanvinken dat deze apparaten de computer uit standby kunnen halen, als ik me niet vergis.

Volgens mij onder Power Management.
Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door vleppyniles op 10-07-2006 12:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Heb je alle updates voor MCE geinstalleerd ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
vleppyniles schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:20:
Je kunt in je BIOS aanvinken dat deze apparaten de computer uit standby kunnen halen, als ik me niet vergis.

Volgens mij onder Power Management.
Succes!
In de bios zie ik niks staan, maar in device manager wel. Dat heb ik al aangevinkt.
Nielson schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:25:
Heb je alle updates voor MCE geinstalleerd ?
Nou wel rollup2 iig en natuurlijk gewoon windows update laten draaien.
Zou de voeding er iets mee te maken kunnen hebben?

Bij mijn eigen pc (dat andere ding is van mijn vriendin) branden de LEDjes van mijn muis bijvoorbeeld nog gewoon nadat ik de pc via een soft off heb uitgezet. Bij mijn vriendin's pc niet. En het LEDje van de MS mce receiver brandt dan ook niet als ik op een knop van de AB druk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Dan ben ik bang dat 't niet kan, want bij veel systemen die de usb-poorten van spanning blijven voorzien via de +5V standby lijn kun je dit met jumpers op het bord instellen, net zoals bij jou met de keyboard aansluiting 't geval is. Verder staat bijvoorbeeld ook in de faq dat de S3 (Suspend to Ram) functie niet op dit bordje werkt wegens een hardware issue.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 10-07-2006 22:03 ]