Nikon D70s of wachten op de Sony Alpha A100

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik wil de stap gaan wagen van een "normale" digitale camera (Minolta Dimage Z2) naar een spiegelreflex.
Ik twijfel nog welke het zal worden. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de Nikon D70s, maar ik zit te twijfelen of ik even zal wachten totdat de Sony Alpha A100 uit is. Weet iemand er al preview sites van of weet iemand wanneer die precies op de markt komt. Ik heb al enkele prijzen gevonden, met de mededeling dat hij dan ergens in augustus geleverd zal worden, maar wil wel weten of die een beetje goed presteerd tov de al bestaande DSLR's.

Verwijderd

sun.dace schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:15:
Ik wil de stap gaan wagen van een "normale" digitale camera (Minolta Dimage Z2) naar een spiegelreflex.
Ik twijfel nog welke het zal worden. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de Nikon D70s, maar ik zit te twijfelen of ik even zal wachten totdat de Sony Alpha A100 uit is. Weet iemand er al preview sites van of weet iemand wanneer die precies op de markt komt. Ik heb al enkele prijzen gevonden, met de mededeling dat hij dan ergens in augustus geleverd zal worden, maar wil wel weten of die een beetje goed presteerd tov de al bestaande DSLR's.
Heb je redenen om alleen die 2 camera's te overwegen?
Waarom geen EOS 350D bijvoorbeeld? En waarom geen D50?
Of een D200?
Misschien een Pentax IST*?
Welke eisen stel je precies aan de camera?
Je moet echt veel meer informatie geven, het is nu net alsof je 2 random camera's uitgekozen hebt.
Alleen al het feit dat de D70s 6.1 MP is en de Sony 10 MP.
Dingen als Steady-shot, Eye Start AF etc.
Waar baseer je de keuze tussen een A100 en een D70s op?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je een camera kiest, dan kies je ook meteen een 'systeem' (lenzen, flitsers, accessoires).

Waarom kies je zo makkelijk een bepaalde camera, terwijl de objectieven e.d. in feite veel zwaarder (horen te) wegen.

Mijn advies, wandel eerst eens even hier door de topics heen en verdiep je in de materie.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 09-07-2006 19:57 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Ik betwijfel ten zeerste of je wel goed gezocht hebt, getuige het topic [rml][ dSLR] Sony Alpha 100[/rml] wat hier ook in FGA staat.

Bovendien is dit meer een vraag voor [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*[/rml], maar dan wel pas na wat meer onderzoek van jou kant. De Sony A100 staat daar nota bene in de topicstart...

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 09-07-2006 20:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.