Toon posts:

Nogal beledigende post...?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal moeite met deze reactie op mijn posts:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1697624

Ik voel het nogal als een belediging dat al mijn posts met technische informatie een beetje de grond in worden getrapt hier, en dat hij in plaats van technische argumenten, mijzelf aanvalt met dingen als:

"slimmigheden" (die vooral in jouw fantasie die kwalificatie verdienen)

Jouw hele post (en trouwens ook andere posten daarvoor) getuigt van een enorme vooringenomenheid waardoor je niet meer naar de feiten kijkt. Verder vind ik jouw ideaalbeeld van het dwingen van mensen om over te stappen omdat je weigert de huidige technologie fatsoenlijk te blijven ondersteunen getuigen van een ongezond soort machtswellust. Beetje de communistische aanpak - als mensen toch alleen maar in een Trabant kunnen rijden gaan ze het ding vanzelf leren waarderen, en als ze vijf jaar op de wachtlijst moeten staan voordat ze hem aan kunnen schaffen zijn ze helemaal trots als dat ze dan uiteindelijk een keer gelukt is.

Je reacties op posten van anderen zijn net zo tendentieus en zitten vol met beweringen die nergens op slaan maar die misschien in jouw belevingswereld heel logisch lijken. Verder vind ik het erg grappig (maar ook wel weer triest) dat je anderen naïviteit verwijt, terwijl je eigen posts daar juist zo overduidelijk door gekenmerkt worden. Ook tekenend is dat jij het kunnen gebruiken van assembly als een probleem ziet, terwijl ieder weldenkend mens dit juist ziet als een nuttige (of misschien zelf essentiële) optie.

Ook zie ik dat jij heel erg duidelijk redeneert als een programmeur (die graag luistert naar marketingpraatjes)

Opvallend is verder je blinde liefde voor machine-onafhankelijke code en JIT

Dit vind ik persoonlijk allemaal nogal negatieve uitlatingen aan mijn adres... nog afgezien van het feit dat er mij een hoop dingen in de mond gelegd worden die ik nooit beweerd heb... of dingen als 'dom' of 'fout' worden aangegeven, zonder hierbij enige argumentatie te geven.

Sorry hoor, maar dit maakt me nogal kwaad, en ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.
Ik weet wel dat ik in de minderheid ben wbt de Itanium, en dat men hier graag x86 gebruikt... maar moet ik dan maar dit soort beledigingen slikken, als ik probeer heel uitgebreid en met veel technische informatie mijn visie probeer uit te leggen?
Ik had graag een beetje respect, en als men het niet met mij eens is, val dan mijn argumenten aan, en niet mijzelf. Ik vind dit nogal ondankbaar, na al de moeite die ik erin heb gestoken om informatief te zijn, en vriendelijk te blijven.
Ik voel me hier onder andere uitgemaakt voor iemand die niet zou weten waar hij over praat... iemand die maar naief achter verkooppraatjes aanloopt, en iemand die als een soort communistische dictator zijn wil op wil leggen. Daar herken ik mezelf natuurlijk absoluut niet in, en ik vind het nogal kwetsende opmerkingen.
Ik heb geprobeerd nog rustig op zijn post te reageren, maar eigenlijk kook ik, en wil ik hem gewoon de huid vol schelden.

Vriendelijk bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou dacht ik ff een replietje te kunnen bouwen, maar ik ga eerst ff de hele draad lezen, PM'en enzovoort....
Tot volgende week dus. :P

[edit]
En hier komt nog een hoop edit dus.
Vandaar dat ik het AMD ten zeerste kwalijk neem dat zij de AMD64 hebben gebracht.
Dit kost ons zeker nog 10 jaar R&D in de bodemloze put die x86 heet.
Zeer provocerende stelling, maar wel eentje waar iedere CPU-goeroe achter staat. Je hebt hier zeker een mooie post en een interessant iets. Onbegrijpelijk dat 'ie nul staat, alhoewel je hoop dat AMD failliet gaat wel terecht je van een +4 houdt.

Je tweede reply is van een andere orde:
Jawel hoor, kijk verder dan je neus lang is:
Nooit op iemand persoonlijk acteren, dan maakt je onderbouwing vaak niet meer uit, een buitenstaander heeft een gemiddelde opleiding van MAVO en zal dus dat niet zien. (alhoewel op TNet wel een ICT-inslag heerst).
En ik vraag mij af of je niet het paard achter de wagen spant.
Bij Itanium zou 32-bit software minder goed werken, dus zou je automatisch meer vraag naar 64-bit software krijgen, en dus ook meer aanbod. Nu is het voor veel ontwikkelaars ook niet interessant om 64-bit versies te maken, omdat ze nauwelijks beter/sneller zijn dan 32-bit versies, en er dus weinig vraag naar zou zijn.
En hier duik je recht in de paradox van het kip en ei. Je kiest en kiest als eerste dus bijna altijd fout. Maar ook hier is het betoog meer waard dan alleen een 0.

Enkele replies later gaat het mis
Veel te naief allemaal.
Dat is nou precies mijn punt
Je bent zeker geen developer?
Nou ja, de vervolgreplies lopen dan nog steeds redelijk maar ik bemerk wel dat bij jou irritatie toen toesloeg (25 juni :X)
Als je iets meer van JIT-technieken af wist, had je nooit deze uitspraken gedaan.
Natuurlijk ben ik op de hoogte van de Itanium-architectuur en het feit dat veel door de compiler gedaan moet worden (ik neem jouw onderschatting in deze dan ook ten zeerste kwalijk).
Dit is het eerste stukje waarop je je laat gaan. En dan moet je oppassen, het maakt dan niet uit wat je punt is, je lezers zijn democratisch met modpoints en je weet hoe je in de democratie wordt afgerekend op presentatie. We hebben dan wel een serie Powermods rondlopen die dat kunnen corrigeren, maar in deze draad is dat misgegaan (mea culpa). Je kan namelijk wel een controlversiele mening hebben en deze posten, maar poog dan alleen de argumenten van anderen te ridiculiseren (weerleggen blijft altijd beter). Indien je aan de user zelf begint, dan is het verschil wel subtiel maar ook voldoende om problemen te krijgen. En geloof mij, ik ben ervaringsexpert.

De reply waarin je dit zet staat nu op 1, ik zou 'm naar +3 kunnen tillen maar voorgenoemde quote houdt mij redelijk tegen.

Deze reply vind ik erg link. Het is dat ik PMG-mod ben geweest in precies die tijd van de Athlon, anders had ik de waarde daarvan ook niet kunnen inschaten. Je bewering klopt, maar je gaat ietswat voorbij aan de dagelijkse praktijk en economische realiteit. Echter, het zij je vergeven, want in een eerdere reply postte je al dat AMD een CPU uitbracht om de markt te voorzien waarmee idd echte innovatie getorpedeerd werd.....

Maar, met deze reply haal je de angel aardig uit de discussie, da's dus een +4

Maar, dan komt een andere reply ertussen, van Tha Lord en daar ga jij erg fel op in. Heel fel. Op GoT had ik je ook met plezier weggetrapt.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een modern OS en een moderne processor werken. Ik heb ervoor doorgeleerd. Maar bij jou krijg ik sterk de indruk van een klok-en-klepel-verhaal.
Zou je dat even willen toelichten, want ik word niet graag voor 'niet weldenkend' uitgemaakt zonder enige aanleiding.
Zoals ik al zei, laat die mensen dan lekker hun oude spul blijven gebruiken. Ik word hier een beetje moe van, ik herhaal mezelf niet graag.
Ik word ook een beetje moe van al die mensen die de vooruitgang tegenwerken omdat ze hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben.
Ja, die mensen vind ik ook allemaal incompetent, en zou ik liever nooit meer achter een computer willen zien.
1 tip, ook al ben je voorzien van meer kennis dan de rest van het heelal bij elkaar, zorg dan dat je met die kennis overtuigd (offensief) ipv dat je je verheven opstelt en de ander uitlokt tot andere uitspraken die op je persoon zullen gaan inspelen (defensief). Dat laatste komt hoe dan ook verkeerd over, uitblazen is een optie, niet reageren een ander of gewoon doen alsof je neus bloedt. Als je echt een grote bent dan moet je incasseren. Natuurlijk kom je trollen tegen die allang in beton gegoten moeten zijn, maar doe dat pas na enkele weken geetter, nu heb je namelijk ook de mogelijkheid dat iemand snel een prikkelende stelling neerzet. De eerste dagen zou je dus altijd beter doen om die stelling te laten inwerken.

Nou ja, je hebt iig een leuke discussie met TheCodeForce.

Jammer dat er inderdaad een zinloze reply tussenzit van Jordan, die zetten we op 0, want hij's offtopic. hier dus.

Laat je niet zo kennen, en poog voortaan ietswat meer geduld op te brengen en andere punten op te pakken. Ik denk ook dat Itanium een succes had moeten zijn, maar er zijn 2 punten die dat tegenhouden. De Itanium heeft wel alle mogelijke zeilen/technieken nodig om tot indrukwekkende prestaties te komen en aan Microsoft kan je goed zien dat niet de beste techniek wint, maar dat er een all-round iets van moet komen. En x86 zal wel een veredelde XT zijn, hij staat wel op de hele planeet. Net als Windows. En hoe brak windows ook moge zijn en hoe goed Linux is, XP voldoet voor vrijwel iedereen en is goed toegankelijk, ook al kan men op dezelfde manier nooit een vervolg voor Vista programmeren (te complex). Dat is het tegengas dat anderen proberen te maken.

Maar wel een mooie draad uit het verleden om te repareren. :o

[ Voor 135% gewijzigd door Delerium op 10-07-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Ecteinascidin schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:14:
Nou dacht ik ff een replietje te kunnen bouwen, maar ik ga eerst ff de hele draad lezen, PM'en enzovoort....
Tot volgende week dus. :P
Ik heb 'm ook gelezen en haal voor de gelegenheid maar een ouwe koe van stal: "Waar er twee vechten, hebben er twee schuld"

That's all folks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

bszzz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:45:
[...]
Ik heb 'm ook gelezen en haal voor de gelegenheid maar een ouwe koe van stal: "Waar er twee vechten, hebben er twee schuld"

That's all folks...
En zo werkt het dus in praktijk niet. Als jij en de inbreker voor de rechter staan, zal de rechter toch echt bij 1 iemand de schuld neerleggen. Daarvoor heb je een profesionele rechter aangesteld die dat kan uitzoeken enzo.
Of denk je dat jij en de inbreker in de bak belanden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ecteinascidin schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:57:
[...]

En zo werkt het dus in praktijk niet. Als jij en de inbreker voor de rechter staan, zal de rechter toch echt bij 1 iemand de schuld neerleggen. Daarvoor heb je een profesionele rechter aangesteld die dat kan uitzoeken enzo.
Of denk je dat jij en de inbreker in de bak belanden? :+
Als iemand bij jou inbreekt geeft jou dat jou niet het recht om bij hem een steen door de ruit te gooien......

Om het wat subtieler te zeggen: Als je een reactie op een wat onprettige toon krijgt getuigt het van zelfbeheersing om zelf wel netjes te blijven.
Verder: ik heb me er niet zo erg aan gestoord. De discussie is niet altijd een discussie tussen "heren" geweest, maar ach, de felheid maakt hem ook wel weer leuk, en in mijn ogen hoeft niemand zich diep beledigd te voelen. Terug naar de inhoud zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer provocerende stelling, maar wel eentje waar iedere CPU-goeroe achter staat. Je hebt hier zeker een mooie post en een interessant iets. Onbegrijpelijk dat 'ie nul staat, alhoewel je hoop dat AMD failliet gaat wel terecht je van een +4 houdt.
Dat is een stijlfiguur, een hyperbool. AMD hoeft van mij natuurlijk niet echt failliet (zou ook wel hypocriet zijn, aangezien ik op het moment thuis zelf een Athlon-systeem gebruik). Maar ik zou niet treurig geweest zijn als de Athlon64/Opteron geen succes waren geworden en AMD nu noodgedwongen Itanium-klonen moest bouwen.
Je tweede reply is van een andere orde
"Verder kijken dan je neus lang is" lijkt me niet echt een belediging? Zo is het niet bedoeld iig, het was bedoeld als eye-opener, omdat er inderdaad niet verder werd gekeken dan de neus lang is.
Sowieso is het niet van de orde als de bovenstaande post, lijkt mij.
Dit is het eerste stukje waarop je je laat gaan.
Let ook op mijn taalgebruik... Vaak neem ik letterlijk zinsneden van anderen over, en gebruik ze tegen henzelf. Lijkt me verder ook niets mis mee, als zij het tegen mij zeggen, moeten ze ook niet klagen als ik in dezelfde trant antwoord.
Verder zorg ik altijd dat ik met feiten en onderbouwingen kom, dus is het niet zozeer op de man spelen... het is eerder "gloating" (is daar geen mooi Nederlands woord voor?).
Laat je niet zo kennen, en poog voortaan ietswat meer geduld op te brengen en andere punten op te pakken.
Ik ben ook maar een mens... en als je in zo'n thread in je eentje bestookt wordt door allerlei mensen die eigenlijk continu op de man spelen, en met weinig of geen goede argumenten komen, dan verlies je af en toe je geduld... Ik denk dat dat ook wel gerechtvaardigd is, aangezien zij zo nadrukkelijk respectloos met mijn mening en visie omgaan, en mijn reacties daartegen niet echt in verhouding zijn, ook al is het natuurlijk niet allemaal politiek correct...
Maar die van Jordan vond ik echt veel te ver gaan. Dat vond ik grove beledigingen, en ook zonder enige argumenten.
Ik wil best accepteren dat ik weggemod word, omdat ik niet de populaire visie verkondig (daar ging het me eigenlijk ook helemaal niet om), en ik vind het niet erg om m'n fouten toe te geven, als iemand mij daar op wijst. Ik ben ook maar een mens, en ik maak ook fouten.
Maar hier had ik sterk het gevoel dat ik gewoon goedkoop voor rotte vis uitgemaakt werd, omdat meneer een andere mening heeft, en zich daardoor beter voelt dan ik. Daar kan ik heel slecht tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:18:
Maar die van Jordan vond ik echt veel te ver gaan. Dat vond ik grove beledigingen, en ook zonder enige argumenten.
Ik wil best accepteren dat ik weggemod word, omdat ik niet de populaire visie verkondig (daar ging het me eigenlijk ook helemaal niet om), en ik vind het niet erg om m'n fouten toe te geven, als iemand mij daar op wijst. Ik ben ook maar een mens, en ik maak ook fouten.
Maar hier had ik sterk het gevoel dat ik gewoon goedkoop voor rotte vis uitgemaakt werd, omdat meneer een andere mening heeft, en zich daardoor beter voelt dan ik. Daar kan ik heel slecht tegen.
Gelijk heb je, maar voor de eerste speldeprikken vertrouwen we allemaal op jouw olifantenhuid. Pas als het erg wordt of onredelijk, kan je altijd een topic hier op TMF plaatsen, dan kijken wij wel of het redelijk is of niet. En als je idd je olifantenhuid ietswat dikker had gehad, dan had je a) een overtuigender betoog gehad ipv een loopgraaf en b) er zelf heel wat meer plezier uitgehaald.

En het is verdomd moeilijk (ervaringsdeskundige) maar uiteindelijk is het slechts een forum, is een discussie een discussie en kan op iNet uit iedere hoek wel een ongenuanceerde troll opduiken, laat je daardoor niet in je flank schieten. Pas als zoiets blijft hangen of gaat stalken, dan heb je een punt maar tot die tjd heb je een olifantenhuid nodig.
Of, om met auto's te vergelijken: iedereen kent de regels en hodt afstand maar als er iets gebeurt ben je blij dat je bumper de eerste tik opvangt. Pas bij 120 komen wij graag en onvoorwaardelijk in actie. (dat graag omdat de inhoud Tnet zo opleukt en dus alleen maar aanmoediging verdient, met TheCodeForce heb je dan een prima sparringpartner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als je idd je olifantenhuid ietswat dikker had gehad, dan had je a) een overtuigender betoog gehad ipv een loopgraaf en b) er zelf heel wat meer plezier uitgehaald.
Ik denk het niet... dan had ik helemaal ondergesneeuwd geweest en gewoon weggemod.
Ik denk dat het helpt om toch hier en daar prikkelend te formuleren, zodat je posts opvallen, en ook gelezen worden.
Als ik gewoon zeg dat Itanium beter is, met wat zakelijk geformuleerde argumenten, dan komen er 10 man die (zonder argumenten) zeggen dat dat niet zo is, en word ik op 0 of -1 gezet, en dat is het dan.

Verder valt zo'n discussie sowieso altijd tegen... Nu was TheCodeForce de enige die inhoudelijk wilde meediscussieren, maar die hield het gauw voor gezien, dat was dan wel weer jammer... volgens mij waren we nog lang niet uitgepraat.

Eigenlijk is de mensheid in z'n geheel gewoon jammer... het zijn die paar uitzonderingen die het de moeite waard moeten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:00:
[...]
Eigenlijk is de mensheid in z'n geheel gewoon jammer... het zijn die paar uitzonderingen die het de moeite waard moeten maken.
Inderdaad ........... en verder zeg ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bszzz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:24:
[...]

Inderdaad ........... en verder zeg ik niks
Ik voel hier (en in je eerdere bijdragen) enige opgekropte frustratie... AMD-fan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:46:
[...]

Ik voel hier (en in je eerdere bijdragen) enige opgekropte frustratie... AMD-fan?
Ik had me voorgenomen niks meer te zeggen, maar ik wil toch nog even iets kwijt:
Je beklaagt je over vermeende onsympathieke reacties van anderen. Als vervolgens jouw manier van reageren daarop aan de kaak wordt gesteld verdedig je jezelf met het argument dat je alleen maar dezelfde zinssneden gebruikt als je discussiepartners. Maar als ik dat doe kun je daar kennelijk bijzonder slecht tegen. Dit heeft niets met het al dan niet AMD-fan zijn te maken maar alles met lange tenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

Ik stel voor dat we inhoudelijk blijven en niet onnuttig op de man gaan spelen (aka flamen), irritaties lijden tot meer irritaties en als dit topic inhoudelijk ondergeschikt word gaat er een slot op.

M.a.w. probeer de visie van een ander te begrijpen zodat de (best wel interessante) discussies ook voor anderen prettig en informatief om te lezen zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:00:
Schiet je niet je doel voorbij als tussen de regels door deze houding waargenomen wordt? Een stuk informatie leest over het algemeen prettiger als het alleen als informatie bedoeld is en de meerdere glorie van de schrijver afwezig is.

Ik kan uit dit topic namelijk redelijk opmaken dat je vrij trots bent op je kennisniveau (wellicht terecht) maar gelijktijdig heb je last van een minder opgeleid bevolkingsdeel waardoor je tussen de regels dingen gaat lezen. En dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, wel ironisch eigenlijk... de cirkel is weer mooi rond.
Hier gaan we nooit uitkomen denk ik...
Ik wil graag Ecteinascidin bedanken voor zijn begrip en medewerking, en laten we de zaak verder maar als afgehandeld beschouwen, want ik denk niet dat het zin heeft om verder nog te reageren.
Pagina: 1