Toon posts:

[Skype] in combinatie met MacBook en bluetooth headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Skype momenteel met een tiptel usb phone, werkt prima. Maar ik wil draadloos kunnen communiceren. Kan dat goed met een bluetooth setje? Ik lees hier verschillende dingen over op de forums. Hangt af van wat je bluetooth kan, hangt af van je bluetooth in je pc etc.

Heeft iemand ervaring met een bluetooth headsetje op de MacBook?
Dat moet toch allemaal goed werken als ik een nieuw headsetje van Nokia (70 euro, BH-300) ga kopen icm met de MacBook?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ja?

Je krijgt er gewoon een audio uitgang+ingang bij lijkt mij en dat moet vast met skype werken.

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 17:40
Werkt inderdaad zonder verdere configuratie...

Ik gebruik zelf een Jabra (bt250v om precies te zijn) headsetje om te skypen op de MacBook en het werkt mi makkelijker dan Windows. Je kunt gewoon in Skype selecteren waar je je geluid in- en output aan wilt koppelen. Zodra je de headset gepaired hebt kun je hem in Skype gewoon instellen als microfoon en speaker.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, dat kan, mits je ingebouwd bluetooth hebt.
In m'n Powermac heb ik een USB-dongle voor BT zitten, daarmee werkt het dus mooi niet (alleen met de (overprized) D-Link die Apple zelf aanbiedt kan het wel, schijnt.
Met de ingebouwde bluetooth in m'n Mini werkt het echter perfect :)

Ik heb overigens de goedkoopste Logitech headset (ong. 35 euro destijds), als je wil kan ik het exacte type wel even opzoeken.

Maar aangezien het om een MacBook gaat heb je sowieso ingebouwd Ethernet Bluetooth, dus het gaat werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Wortelsoep op 11-07-2006 10:17 . Reden: domme fout :P ]

Verwijderd

Topicstarter
vandaag de jabra 150 gehaald, doet het perfect, alles werkt in een keer. Thanks iedereen voor de hulp!