Toon posts:

Medion WLAN Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Het is nu al 2 dagen dat ik sukkel met het installeren van dit ding - ik heb overal wat zitten rondlezen maar ben een relatieve noob op het vlak van netwerken; jullie forum is ook hetgeen waar ik het meeste gelezen heb - maar het is totnogtoe nog altijd niet gelukt.

En nu is het zelfs nog erger; even kort de historie schetsen:

Ik heb een laptop en een gewone tower - mijn doel was om de tower & laptop via wireless netwerk (met de usb dongles) te verbinden, en de tower (via mijn alcatel speedtouch modem, aangesloten op tower) te laten verbinden met internet - en dan zo via het draadloos netwerk ook met de laptop op internet te gaan.

Het wil me echter maar niet lukken; ik heb het geprobeerd via de Internet Sharing Wizard dinges van XP zelf, ik heb het geprobeerd via de configuratiesetup via 192.168.0.100 in de browser - niets wilde werken.

Nu is het echter nog erger;

het is nog altijd niet gelukt, maar ik raak ook niet meer op de browsersetup via 192.168.0.100 - hij geeft de "No valid Web File System found."-error, en die heb ik dan opgezocht op jullie forum hier en proberen te verhelpen - via het "flashen" en het plaatsen van dat nieuwe img-bestand, maar zelfs dat werkt niet meer.

Dus nu werkt het nog altijd niet, en geraak ik (zelfs na resetten, stroom afhalen en computers meermaals heropstarten) niet meer in de configuratiesetup.

Kan het dat de Lan Set gewoon kapot is? Want ik las ergens dat als je ernaar tracht te pingen (wat ik deed via Run > Command > Ping 192.168.0.100 (is dit de correcte manier?)) en je krijgt geen antwoord (de request failed telkens bij mij), het kan zijn dat het ding gewoon kapot is.

Iemand met een idee?

Ik ben stilaan ten einde raad en kijk dan ook uit naar wat simpele, verstaanbare uitleg.

mvg,
el_thierro

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je niet op de CD of de Medion website de officiele firmware + tools om het te upgraden?
Wat ook nog wel eens wil werken is het tftp'en van de firmware naar de router toe, hoe dat exact werkt weet ik niet, maar tik eens tftp /? op de commandline van windows, dan krijg help/usage info.

Je moet iig. de originele firmware er weer op zien te zetten.

Btw. wat voor alcatel speedtouch heb je nu?
Als je een ethernet modem is en niet de speedtouch home (die zwarte die jaren geleden geleverd werd), dan kun je volstaan met een switch en een accesspoint.
En als nu je tower aangesloten zit met een draad, laat die dan aangesloten zitten met een draad, is veel betrouwbaarder.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:07:
Heb je niet op de CD of de Medion website de officiele firmware + tools om het te upgraden?
Wat ook nog wel eens wil werken is het tftp'en van de firmware naar de router toe, hoe dat exact werkt weet ik niet, maar tik eens tftp /? op de commandline van windows, dan krijg help/usage info.

Je moet iig. de originele firmware er weer op zien te zetten.
Wel, dat heb ik geprobeerd, heb het afgehaald zoals gezegd en via command en tftp het er opnieuw trachten op te zetten - maar ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding, dat is juist hetgeen ik me zorgen over maak.
Btw. wat voor alcatel speedtouch heb je nu?
Als je een ethernet modem is en niet de speedtouch home (die zwarte die jaren geleden geleverd werd), dan kun je volstaan met een switch en een accesspoint.
En als nu je tower aangesloten zit met een draad, laat die dan aangesloten zitten met een draad, is veel betrouwbaarder.
Zoals gezegd - ik ben een noob, weet amper wat ethernet is; maar ik heb de groene Speedtouch USB (die in de vorm van een visje :D) en niet de oude zwarte. Wat bedoel je dan met een switch en een accesspoint?

Alvast bedankt.

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:19:
[...]

Wel, dat heb ik geprobeerd, heb het afgehaald zoals gezegd en via command en tftp het er opnieuw trachten op te zetten - maar ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding, dat is juist hetgeen ik me zorgen over maak.

[...]

Zoals gezegd - ik ben een noob, weet amper wat ethernet is; maar ik heb de groene Speedtouch USB (die in de vorm van een visje :D) en niet de oude zwarte. Wat bedoel je dan met een switch en een accesspoint?

Alvast bedankt.
Jij hebt dus ook nog een ADSL modem nodig.
Of zit die in je Medion ding?

Welk Medion ding heb je eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Romke op 09-07-2006 16:58 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij moet je eerst gewoon voor een bridge zorgen tussen de 2 dongles. Dit is een optie die standaard in XP zit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:58:
[...]

Jij hebt dus ook nog een ADSL modem nodig.
Of zit die in je Medion ding?

Welk Medion ding heb je eigenlijk?
Ik heb een Medion Wireless Lan Set (bakje + twee usb dongles) en een ADSL modem (Alcatel Speedtouch). Dus ik heb een modem hoor :)
Gizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:00:
Volgens mij moet je eerst gewoon voor een bridge zorgen tussen de 2 dongles. Dit is een optie die standaard in XP zit.
Hoe? En wat lost dat op?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zit gewoon ergens bij de netwerkinstellingen. En was het oplost: je draadloze en vaste netwerk smelten dan samen. Je hoeft dan dus verder niks met internetsharing te doen. Als je vaste netwerk goed werkt, dan werkt je draadloze bridge ook goed.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, maar het is een USB modem, en dat past niet in je ethernet router.
Ethernet is in dit geval een UTP aansluiting.
Je zult dus een ethernet modem moeten kopen, of een alles in 1 ding.

Ik kan je de Linksys AG241 aanbevelen, waar je dan een los accesspoint bij zet, zoals de Linksys WAP54G.

Je bent dan wel een smak geld meer kwijt dan bij je Medion router, maar het werkt stukken beter ;)

Wat goedkoper is, is een fatsoenlijk alles-in-1 ding regelen, bijvoorbeeld de Linksys WAG54GS.

Verder kun je ook beter je USB dingetjes vervangen door een PCI kaartje, Linksys WMP54G voor je tower, en een PCMCIA kaartje, Linksys WPC54G voor je laptop.
Je kunt je tower natuurlijk ook aansluiten met een UTP draadje uit de router, mocht je er nog geen netwerkkaart in hebben: de eerste de beste 100mbit netwerkkaart van je pcboer voldoet wel.

Ook hier geldt: duurder, maar beter.
USB is namelijk niet voor netwerken gemaakt.
Mijn persoonlijke ervaring (die is vrij groot, al zeg ik het zelf) is dat je er beter wat meer centen in kunt stoppen, dan heb je meer plezier van je draadloze netwerk.
Gizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:24:
Zit gewoon ergens bij de netwerkinstellingen. En was het oplost: je draadloze en vaste netwerk smelten dan samen. Je hoeft dan dus verder niks met internetsharing te doen. Als je vaste netwerk goed werkt, dan werkt je draadloze bridge ook goed.
Dat kan dus NIET, want de TS heeft een USB modem.
Dan ontvangt de PC het externe IP, en dan moet je dus internetsharing doen.
Anders zal de internetverbinding niet meer werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 09-07-2006 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie om andere dingen te kopen ;)

Maar het moet zo toch ook werken op een manier? Het heeft vroeger heel even gegaan, maar ik heb de boel dan weer weggedaan omdat ik nu toch een jaar op kot heb gezeten - en nou wil ik hem weer in gang steken maar lukt het me gewoon niet meer...vandaar dat ik hier vroeg hoe jullie het zouden aanpakken.

Ik weet nog dat het de vorige keer relatief gemakkelijk gelukt is, maar ik weet niet meer goed hoe ik het hem juist gefikst heb :$

• Romke

Romke

Dieselhead

Mja, jij hebt nu een USB modem, waarbij je pc verbinding maakt met internet.
Je zult dus (als je op je laptop wil internetten) de tower aan moeten zetten zodat er verbinding gemaakt kan worden.
Als je voor die oplossing kiest moet je op het de verbinding van het USB modem (waarschijnlijk een inbelverbinding?) 'internetverbinding delen' aanzetten, en dan een ad-hoc verbinding opzetten tussen de 2 stickjes.

Zonder tussenkomst van de router.

Anders zul je de spullen moeten kopen die ik in mijn vorige post suggereerde.
Dat is overigens wat mij betreft de makkelijkste en veiligste manier, want dan heb je meteen een 'firewall' (NAT is een soort firewall), en zit je pc niet meer direct aan internet.

[ Voor 28% gewijzigd door Romke op 09-07-2006 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:33:
Mja, jij hebt nu een USB modem, waarbij je pc verbinding maakt met internet.
Je zult dus (als je op je laptop wil internetten) de tower aan moeten zetten zodat er verbinding gemaakt kan worden.
Als je voor die oplossing kiest moet je op het de verbinding van het USB modem (waarschijnlijk een inbelverbinding?) 'internetverbinding delen' aanzetten, en dan een ad-hoc verbinding opzetten tussen de 2 stickjes.

Zonder tussenkomst van de router.

Anders zul je de spullen moeten kopen die ik in mijn vorige post suggereerde.
Dat is overigens wat mij betreft de makkelijkste en veiligste manier, want dan heb je meteen een 'firewall' (NAT is een soort firewall), en zit je pc niet meer direct aan internet.
Inderdaad, maar dat is voor mij niet echt een probleem - het merendeel van de tijd zit ik toch gewoon boven met mijn laptop rechtstreeks verbonden met het internet - het is gewoon om sporadisch eens beneden te zitten met de laptop - en dan maak ik er niet van om gewoon de tower aan te schakelen en daar verbinding te maken met internet.

Dus ik weet wel dat ik verbinding moet maken via tower, en dus USB modem daar insteken - maar dan moet ik dus via draadloos netwerk trachten van laptop op tower te raken en zo op internet.

Maar daar spant het schoentje nu net al de hele tijd - ik heb al alles geprobeerd, natuurlijk ook "internetconnectie delen" aangevinkt - maar dat lukt allemaal nog altijd niet. Als ik dan bvb. IE open op laptop, probeert hij rechtstreeks verbinding te maken met internet (wat natuurlijk niet lukt, want de modem zit in de tower) en komt er zo'n kadertje om te verbinden - wat ik dan moet sluiten waardoor hij in Offline Modus gaat.

Het lukt me dus gewoon nog altijd niet om te doen wat jij daarnet zei. Vandaar dat ik vroeg of iemand hier een simpele oplossing voor wist? Volstaat het normaal om gewoon "internetconnectie delen" aan te vinken? Zoja, wat doe ik dan verkeerd? :(

Alvast bedankt voor de hulp nogmaals.

• Romke

Romke

Dieselhead

Pak firefox eens voor op je laptop, en probeer het zo eens.
Check ook eens of je verbinding hebt met je draadloos, en of je daar een IP op krijgt.
start -> run -> cmd [ok], in de commandprompt tik je dan in 'ipconfig /all' eventueel vervang je 'all' door release en daarna renew.

Ik zal eens zoeken hoe je in IE voor elkaar krijgt om je (W)LAN verbinding als primair te laten zien.
Ik gebruik die namelijk al 2 jaar niet meer :P

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 09-07-2006 19:52 ]

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet of je al weer met je draadloze router kunt verbinden maar de ' no valid webfile system found' vermelding kun je verhelpen door op de site van medion een firmware pakket te downloaden en het apparaat dan te flashen. op de site staan instructies hoe je dat moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:52:
Pak firefox eens voor op je laptop, en probeer het zo eens.
Check ook eens of je verbinding hebt met je draadloos, en of je daar een IP op krijgt.
start -> run -> cmd [ok], in de commandprompt tik je dan in 'ipconfig /all' eventueel vervang je 'all' door release en daarna renew.

Ik zal eens zoeken hoe je in IE voor elkaar krijgt om je (W)LAN verbinding als primair te laten zien.
Ik gebruik die namelijk al 2 jaar niet meer :P
Ik gebruik normaal Firefox (op dit moment ook), maar ook met FF lukte het niet. Ik dacht voor één of andere domme reden dat het mss vlugger zou werken met IE, maar blijkbaar werkt het met geen van beiden.

Ik heb op beide pc's verbinding met draadloos, want onderaan rechts staat er telkens een pictogrammetje te pinken met "verbinding goed" tot "uitstekend". Vermits ik op de tower pc de setup configuratie via 192.168.0.100 in de browser zelf uitvoer (en zo iets instel als DHPC of zo - remember, ik ben een noob) kent hij telkens zowel laptop als tower een ip-adres toe. Maar die verschillen telkens opnieuw? Ligt de oplossing er misschien in hen op één of andere manier een vast IP-adres te geven?

Ook, moet ik ergens (zowels bij de eigenschappen van de modem) vaste adressen geven aan beide pc's (of bij de eigenschappen van het draadloos netwerk) ipv hem automatisch te laten geven?

Ik heb ergens het gevoel dat het probleem daar ergens ligt.

Ik ga nou even voortkijken naar de 2de helft van de Wereldbeker Finale ;) maar zal het dan nogmaals proberen, en hier effe alles posten wat ik heb qua instellingen.

Alvast bedankt voor de hulp nogmaals.
flapdrol85 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:54:
Ik weet niet of je al weer met je draadloze router kunt verbinden maar de ' no valid webfile system found' vermelding kun je verhelpen door op de site van medion een firmware pakket te downloaden en het apparaat dan te flashen. op de site staan instructies hoe je dat moet doen.
Had ik geprobeerd, had geflasht en al, maar had niet geholpen. Heb dan uit frustratie het ding even helemaal uitgetrokken en wat laten liggen - en toen ik het na een kwartiertje of zo opnieuw probeerde, lukte het gelukkig wel weer. Voorlopig toch :) Dus ik had hem gewoon eerder wat moeten laten liggen blijkbaar. Toch bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Geen ideëen meer?
Pagina: 1