Toon posts:

[Audigy] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, een aantal weken geleden heb ik een nieuw systeem laten samenstellen met de volgende geluidskaart:

Creative SoundBlaster Audigy BULK OEM

Salland Automatisering (waar ik het systeem heb gekocht) zegt dus dat het deze geluidskaart is.

Nou heb ik al heel wat drivers geprobeerd, van onder andere soundblaster.com, maar geen enkele werkt en steeds krijg ik deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/8108/fout6dk.jpg

De geluidskaart is wel goed aangesloten, want bij apparaatbeheer staat er wel:

? Multimedia-audiocontroller

Specs:
A8N-SLI SE
AMD 3700
Windows XP Prof

Iemand een oplossing? :(

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Dat is de Audigy SE, heb ik ook gehad, en de drivers ervoor op Creative.com werken niet! Ik had ook problemen, tot ik de orginele cd van mycom kreeg, die hoorde erbij te zitten, maar zat er niet bij.

Heb je geen cd met drivers erbij gekregen?

Ik heb de drivers hier, maar geen webruimte om ze op te zetten...

Edit:
Fout gekeken, is de Audigy Value... |:(

Edit 2:
Wtf? Die kaart staat er op de downloadpagina van Creative niet eens bij??? Hoe moet je er dan drivers voor vinden? Alleen de Audigy 2 Value zie ik staan. Lekker irri...

Anyway, ik kan je niet echt verder helpen, sorry...

[ Voor 35% gewijzigd door Richub op 09-07-2006 16:11 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 08:58
Heb je deze drivers al geprobeerd?

Staat de onboard geluidskaart aan?

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 09-07-2006 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:12:
Heb je deze drivers al geprobeerd?

Staat de onboard geluidskaart aan?
Al geprobeerd ja, en de onboard geluidskaart is uitgeschakeld

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 21:06
Weetje al zeker dat dat die geluidskaart is ?
Ik zou hem eerst maar eens met het plaatje op die creatve pagina vergelijken, die afbeeldingen zijn vrij betrouwbaar aangezien het hun product is..

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14189_hdr_1_6_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Jup het is hem wel

• chim0
Heb je de kaart in een ander PCI slot of andere PC geprobeerd?

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
Is mij ook wel eens overkomen.

Het enige wat bij mij hielp was de geluidskaart even uit zijn PCI slot verwijderen en vervolgens weer opnieuw er in zetten.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Op het kaartje staat een nummer gedrukt, iets van SBxxxx.
Zoek hiermee op de website van creative... Mogelijk vind je dan wel de juiste drivers.

We have just one world, but we live in different ones...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Nou, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Audigy SE, die kocht ik als bulk, en de cd zat er niet bij. Ik heb toen ook alle drivers op Creative.com geprobeerd, geen enkele werkte met dat kaartje...

Uiteindelijk teruggeggaan naar Mycom, daar gaven ze me de driver cd die er eigenlijk bij hoorde, door een vergissing had ik die niet gekregen. Deze drivers werkten wel.

TS: Ga terug naar Salland en leg je probleem uit, als het goed is hebben ze daar de cd die bij jouw kaartje hoort.

En wat betreft dat nummer op de kaart: Heb ik ook gedaan toen, kreeg ik datzelfde driverpack voor Audigy 2 & 4 wat ik al eerder had gedownload, en die drivers werkten niet.

• chim0
Ok, sinds meerdere mensen dit probleem hebben, heeft de Audigy Value dan niet gewoon een andere chipset die niet door Creative ondersteund wordt?

Klinkt raar maar lijkt een beetje op dit: vriend van mij heeft een HP computer met een Asus K8S-LA moederbord. Als je kijkt bij Asus voor een BIOS update, vind je enkel de Asus K8S-MX. Je moet de BIOS dan echt bij de fabrikant halen, HP dus in dit geval.

Dus wat je kunt doen is op de websites kijken van bijv. HP of Dell of een andere fabrikant, misschien dat zij deze kaart gebruiken in hun systemen en daar ook drivers voor hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen maar eens bellen met Salland... bedankt voor de reacties in ieder geval _/-\o_

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:39:
Ik ga morgen maar eens bellen met Salland... bedankt voor de reacties in ieder geval _/-\o_
Probeer deze eens?

http://drivers.softpedia....Value-Download-14965.html

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06
Misschien kan deze guide je op weg helpen? Werkte bij mijn Audigy 2 ook. Nadat je de Live drivers geinstalleerd hebt kun je denk ik je drivers updaten met diegene die je in dit topic vindt.

http://www.tweaktown.com/...without_the_cd/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Jaa hij doet het, door de 2 posts hierboven :D bedankt mensen
Pagina: 1