Ik heb een Arctic Cooling Freezer Pro 64 CPU-koeler gekocht. Deze heb ik op een MSI K8N NEO2 moederbord gemonteerd. Nu zit hij net boven mijn eerste geheugenslot, waardoor ik mijn geheugen daar niet meer in kan doen. Dit komt doordat ik Corsair CMX512 - 3200C2PT reepsjes heb met koelplaten erop. Door deze platen past hij niet. Geheugen zonder platen past namelijk net wel. Nu is mijn vraag; is het mogelijk om de koelplaten eraf te krijgen? Ze zitten namelijk erg goed vastgelijmd.
Zou je neiet beter gewoon een koeler halen die wél past
Dat staat ook nog in mijn optielijstje, maar als ik deze koeler kan houden en mijn geheugen ook, dan doe ik dat lieverThe_Stickie schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:22:
Zou je neiet beter gewoon een koeler halen die wél past
Als je 2 reepjes geheugen hebt en 4 sloten, stop ze in de andere 2 sloten (zodat je nog wel Dual Channel hebt) misschien?
The devil is in the details.
http://www.htcbuilders.co...CMX512-3200C2PT_large.jpg
Die zij het?
Ik neem aan dat je die ringen eraf hebt gehaald. Het kan zijn dat ze blijven plakken doordat het koud is (komt ook vaak bij CPU's voor). Start je PC, zodat je geheugen warm wordt, sluit dan snel af, haal meteen het geheugen eruit (terwijl het nog warm is) dan lijkt me dat je de koeling zo in je hand hebt.
Als het geheugen al heet is terwijl die koeling eromheen zit zou ik het niet wagen. (nu trouwens ook niet, maar als je het echt wilt...)
Die zij het?
Ik neem aan dat je die ringen eraf hebt gehaald. Het kan zijn dat ze blijven plakken doordat het koud is (komt ook vaak bij CPU's voor). Start je PC, zodat je geheugen warm wordt, sluit dan snel af, haal meteen het geheugen eruit (terwijl het nog warm is) dan lijkt me dat je de koeling zo in je hand hebt.
Als het geheugen al heet is terwijl die koeling eromheen zit zou ik het niet wagen. (nu trouwens ook niet, maar als je het echt wilt...)
Het typenummer is idd hetzelfde, alleen de koelplaten zien er ietsjes anders uit.Saturnus schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:27:
http://www.htcbuilders.co...CMX512-3200C2PT_large.jpg
Die zij het?
Ik weet niet hoe erg die koelplaten nodig zijn, of het geheugen direct doorbrandt als ik ze verwijder. Dat willen we natuurlijk niet hebben..
Als ik Dual Channel in de bovenste 2 sloten ga draaien dan wordt mijn syteem onwijs instabiel, daar wordt ook voor gewaarschuwd en het is dus ook zo jammer genoegHahn schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:26:
Als je 2 reepjes geheugen hebt en 4 sloten, stop ze in de andere 2 sloten (zodat je nog wel Dual Channel hebt) misschien?
Misschien heb je hier nog wat aan: Arctic Freezer 64 Pro?
Had dat topic al doorgenomen, maar nu nog eens goed bekeken en de oplossing staat er jammer genoeg niet tussenSaturnus schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:34:
Misschien heb je hier nog wat aan: Arctic Freezer 64 Pro?
Ik zou de gok niet nemen. Probeer of de TTBT (Thermaltake Big Typhoon) past, die hebt ik zelf ook. Het lijkt een mega groot ding, maar het onderstuk bij het socket is veel kleiner dan het lijkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 09-07-2006 16:15 . Reden: TTBT ]
Je kunt met wat gehannes denk ik ook wel die standaard fan eraf halen, en er een mooie 92mm aan modden. Die zal (mits je een goede koopt natuurlijk) nog beter en stiller zijn ookDenman81 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:53:
[...]
Had dat topic al doorgenomen, maar nu nog eens goed bekeken en de oplossing staat er jammer genoeg niet tussen
Ik zou het liefst mijn AC koelertje houden, maar als er niks anders op zit dan koop ik idd een nieuwe koeler (na goed vooronderzoekSaturnus schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:15:
Ik zou de gok niet nemen. Probeer of de TTBT (Thermaltake Big Typhoon) past, die hebt ik zelf ook. Het lijkt een mega groot ding, maar het onderstuk bij het socket is veel kleiner dan het lijkt.
Tja dat wordt wel heel veel gehannes, dat wilde ik toch maar nie doen..TheZeroorez schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:21:
[...]
Je kunt met wat gehannes denk ik ook wel die standaard fan eraf halen, en er een mooie 92mm aan modden. Die zal (mits je een goede koopt natuurlijk) nog beter en stiller zijn ook
Ja dat is nog een optie, denk dat ik dat binnenkort eens ga proberen. Misschien dat ik ook nog een stukje uit de koelplaten van het geheugen kan zagen/vijlen.. Is dat verstandig om te doen, of kan je je geheugen daar snel mee omzeep helpen?Orion84 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:24:
Als het dergelijk milimeterwerk is, kan eeen zaag of vijl dan geen uitkomst bieden? Oftewel, gewoon die CPU koeler een beetje bewerken zodat ie niet meer in de weg zit?
Zolang je maar niet in je geheugen zelf vijlt is er geen probleem 
BTW:
BTW:
Gewoon, zoals Orion84 zegt, een beetje die heatsink bijvijlen. Van je geheugen zou ik als ik jou was ablijven i.v.m. kwetsbaarheid en garantieverlies. Mocht je heatsink naar de haaien gaan is dat lang niet zo duur als nieuw geheugen!
Ik zou juist wat van die heatsink afvijlen, als je gaat bijvijlen past het natuurlijk helemaal nietJazzySOB schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:45:
Gewoon, zoals Orion84 zegt, een beetje die heatsink bijvijlen. Van je geheugen zou ik als ik jou was ablijven i.v.m. kwetsbaarheid en garantieverlies. Mocht je heatsink naar de haaien gaan is dat lang niet zo duur als nieuw geheugen!
Bij vijlen: zorgen dat er geen vijlsel achterblijft op het geheugen!
De koelplaten er helemaal afnemen is 'gevaarlijk', in die zin dat Corsair gewoonlijk zijn heatspreaders op het RAM vastlijmt. Je kan dus bij het losmaken makkelijk je RAM chips ook kapot maken.
De koelplaten er helemaal afnemen is 'gevaarlijk', in die zin dat Corsair gewoonlijk zijn heatspreaders op het RAM vastlijmt. Je kan dus bij het losmaken makkelijk je RAM chips ook kapot maken.
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Als er al gevijld gaat worden gebeurd dat niet aan het geheugen (neem ik aan). Veels te riskant, en dan verlies je alsnog je garantie en had je het er net zo goed kunnen afrukken.
Ik heb toch tegen beter weten in een stuk uit de koelplaten van mijn geheugen gevijld. Nu past het precies en het geheugen doet het ook nog
Pagina: 1