File server loopt vast, door verplaatsen bestanden

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Heej,

Ik heb een File servertje wat nu (eindelijk) goed draait. Heb enkele problemen gehad met het compatible maken van een XFX Revo64 op een DFI G5M300 bordje. Nu draait eindelijk alles, maar als ik grote (100GB) bestanden van mijn workstation op mijn server wil zetten, valt de netwerk verbinding opeens weg. Ik krijg de melding dat de netwerkmap niet meer beschikbaar is. Ik benader hem normaal met extern bureaublad, maar dat lukt dan ook niet meer. Het lijkt net of de server helemaal is vastgelopen. Ik start hem dan opnieuw op en dan doet hij het wel weer. Ik heb echt geen flauw idee waarnaar ik moet zoeken.

Hardware server:
centrino 1600 mhz
1x 512 MB
DFI G5M300
XFX revo64
5x 250Gb hitachi
1x 40 GB maxtor (bootschijf)
Onboard 1000 mbit netwerk kaart (draait op 100 mbit)

In eventvwr zie ik een System error, maar daar wordt ik ook niet wijzer van.

Hopenlijk weten jullie wat er aan de hand is!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
Wat zie je in taskmanager op de server wanneer je dit probleem hebt. Is de CPU load dan hoog, loop geheugen vol of zie niets tot de crash?

Misschien een IRQ konflikt tussen onboard netwerk en de PCI poort waarin je de Revo gebruikt? Probeer de revo in de andere PCI poort of werkt het dan helemaal niet gezien de eerdere problemen?

Andere mogelijkheid is, aangezien je van een andere schijf boot, om in de Revo de bios instelling uit te zetten dat je ook van de Revo kunt booten. Dit kan op je mobo mischien problemen geven.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
BartNL schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:31:
Wat zie je in taskmanager op de server wanneer je dit probleem hebt. Is de CPU load dan hoog, loop geheugen vol of zie niets tot de crash?

Misschien een IRQ konflikt tussen onboard netwerk en de PCI poort waarin je de Revo gebruikt? Probeer de revo in de andere PCI poort of werkt het dan helemaal niet gezien de eerdere problemen?

Andere mogelijkheid is, aangezien je van een andere schijf boot, om in de Revo de bios instelling uit te zetten dat je ook van de Revo kunt booten. Dit kan op je mobo mischien problemen geven.
Ik heb het niet echt bijgehouden wat er gebeurd met het vastlopen, dat zal ik dan eens proberen. De revo in een ander pci slot zetten is eigenlijk geen optie (ik durft dat niet aan, ivm data verlies). En van de revo kun je niet booten, daar ben ik ookal achter gekomen en dat staat uit.

Edit 1:
Ik heb de code eens door google gehaald dat is:
Error code 000000d1, parameter1 00000184, parameter2 000000ff, parameter3 00000000, parameter4 00000184.

Daar zeggen ze dat het aan de drivers kan liggen en het probleem is iig hardware matig. memtest draaien is ook geen overbodige luxe. en Sommige mensen hebben die fouten gekregen toen hun voeding brak was.

Edit 2:
Ik zag ook dat ik de Base System Device niet heb geinstalleerd. Maar ik weet ook niet waarvoor dat staat?. De cd met drivers wat bij het moederbord zat heeft die drivers niet. jullie enig idee?

Edit 3: Ik ben nu flink grote en veel bestanden aan het overpompen met Total commander. Nu blijkt het allemaal wel goed te gaan, ik snap het niet..

[ Voor 30% gewijzigd door AMD 64 op 09-07-2006 18:59 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 21:06
AMD 64 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:58:
[...]
Ik heb het niet echt bijgehouden wat er gebeurd met het vastlopen, dat zal ik dan eens proberen. De revo in een ander pci slot zetten is eigenlijk geen optie (ik durft dat niet aan, ivm data verlies). En van de revo kun je niet booten, daar ben ik ookal achter gekomen en dat staat uit.
- zolang je de harddisks aan de revo laat zitten kan een ander PCI slot geen kwaad m.b.t. dataverlies
- dat je niet van de revo kunt booten ligt dan blijkbaar aan je mobo? (ik boot mijn server wel vanaf een revo)

Gezien de rest van je verhaal lijkt je voeding mij de meest logische oorzaak. Je draait in je server met 6 harddisks die tijdens schrijven extra stroom zullen trekken. Als je dan een minder stevige voeding hebt kan dat het probleem zijn.
Meet de spanning op de 5v en 12v eens door via een moederbord monitor programma of met een multimeter. Als je in deze spanningen flinke veranderingen ziet betekend dat dat je voeding de belasting niet aan kan.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ja ik ben het met je eens dat het de voeding wel kan zijn. Het is een 300watt voeding, maar een onbekend merk. Maar het verklaart niet echt waarom hij het een tijdje wel doet, en dan opeens niet. Maargoed eerst testen, dan weten we meer ;)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

AMD 64 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:11:
Ja ik ben het met je eens dat het de voeding wel kan zijn. Het is een 300watt voeding, maar een onbekend merk. Maar het verklaart niet echt waarom hij het een tijdje wel doet, en dan opeens niet. Maargoed eerst testen, dan weten we meer ;)
Zie het als een grote batterij met netspanning als "backup". Normaal gesproken krijg je je prik uit de batterij, terwijl die tegelijkertijd wordt opgeladen door de netspanning. Als je gedurende een langere tijd veel van de voeding vraagd, zoals continue harde schijf belasting, dan kan het voor komen dat je de batterij leeg trekt, en dat je voeding geen stroom meer kan leveren omdat ie niet snel genoeg de batterij weer kan opladen.
Als je de pc later dan een reboot geeft, geef je de voeding weer tijd om op te laden dus kun je weer een tijdje er volledig gebruik van maken.

Heb het in jip&janneke taal gezet, is al aardig laat :)

Hier kon uw advertentie staan

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ach gelukkig heb ik electro gedaan :P. Ik wist niet dat die condensators zoveel vast kunnen houden. Maar ik zal er eens een multimeter aanhangen, dan weet ik het meteen.

Pagina: 1