Toon posts:

Bulletproof FTP server dat draait als service terughalen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bulletproof ftp server als service op windows 2003 draaien, maar nu kan ik echter het programm niet meer openen om te kijken wie er connected is etc omdat hij al op de achtergrond draaid.

Is er een manier om deze service terug te toven naar je bureaublad, om dus aanpassingen in het programma te doen etc zonder de service/programma plat te leggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel wat aan: 'draait' en ik noem even het programma. Let ajb. trouwens even zelf op de spelling en woordgebruik ik je reactie(s). Bij dyslexie etc. is er altijd nog een spellchecker, dat leest voor ons veel makkelijker en dan kunnen we je beter helpen :)

Wat bedoel je trouwens precies, heb je er zelf een service van gemaakt? En aangezien ik er geen (recente) ervaring mee heb: is er niet een separate management (Win32 of web-) interface? <-- wat zeggen de handleidingen er van?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:26:
offtopic:
Ik pas de topictitel wat aan: 'draait' en ik noem even het programma. Let ajb. trouwens even zelf op de spelling en woordgebruik ik je reactie(s). Bij dyslexie etc. is er altijd nog een spellchecker, dat leest voor ons veel makkelijker en dan kunnen we je beter helpen :)

Wat bedoel je trouwens precies, heb je er zelf een service van gemaakt? En aangezien ik er geen (recente) ervaring mee heb: is er niet een separate management (Win32 of web-) interface? <-- wat zeggen de handleidingen er van?
Sorry voor de spelling :D

Ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Als je het programma instaleerd heb je een optie om het al service te draaien. Echter kan je dan niet meer het grafishe interface van het programma terughalen, omdat hij dan zegt dat het programma al draaid.. (als service ergens op de achtergrond dus).

Maar ik heb de grafishe interface dus wel nodig om af en toe mensen eraf te gooien, password te verander, zien wie erop zitten etc etc.

Dus ik wil graag weten of er een manier is om het programma dat als service draaid terug te halen is naar je desktop, ftp is bijna altijd in gebruik dus platgooien is geen optie.

Verwijderd

Kan je in de properties van de service niet `allow service to interact with the desktop' aanzetten? Heb je al in de help van bulletproof gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:58:
Kan je in de properties van de service niet `allow service to interact with the desktop' aanzetten? Heb je al in de help van bulletproof gekeken?
Heb ik al geprobeerd, ook de optie eronder, dat het programma draaid onder de user waarmee ik inlog op extern buereaublad. Dit werkte echter ook niet.

In de readme is ook niets te vinden helaas :(.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Heb ik al geprobeerd, ook de optie eronder, dat het programma draaid onder de user waarmee ik inlog op extern buereaublad. Dit werkte echter ook niet.

In de readme is ook niets te vinden helaas :(.
Je kan gewoon bulletproof starten, en ook al geeft die die foutmelding kan je gewoon in de interface wijzigingen doen, en die worden ook gewoon geaccepteerd. (mijn ervaring)

Wat ook kan, is het volgende.
Kijk even kijken of er iemand is aangelogged op de ftp server, en als dat niet het geval is de service stoppen, en dan starten door bulletproof via het programma op te starten, dan krijg je ook weer het gele/groene icoontje rechts onderin.

Dit probleem ontstaat omdat je niet altijd de zelfde sessie start. Je kan dit voorkomen door altijd te connecten via RDP met de /console optie achter de server naam. Dan weet je altijd zeker dat je altijd dezelfde sessie hebt. En dan kan je ook makkelijker dit soort sessie afhankelijke programma`s gebruiken.
Pagina: 1