Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15644

Topicstarter
Ik heb het vandaag voor het eerst laten doen op de paranormaal beurs in Eindhoven.. Eerst wist ik niet of ik ook moest geloven of het echt was, alleen toen ik uitleg kreeg over de foto en de kleuren klopte het echt.. Ze kon gewoon vertellen hoe ik was ..

Wat vinden jullie daar nou van? Onzin of zijn er nog meer die (inmiddels) denken dat het echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 22:03

ronaz

Wishmaster

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet weet. Kirliaanse Fotografie strookt namelijk niet vaak met hoe "gevoelige" mensen de Aura waarnemen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Volgens mij is aura-fotografie op zo'n beurs gewoon onzin (ook een keer laten doen). Het is een handig marketing concept. Ze vertellen of algemeenheden of met enige intuitie wat men aanvoelt.

Voor de volledigheid: het concept aura's bestaat voor mij wel, de foto's zoals op zo'n beurs niet. Kirliaanse fotografie is ook weer anders volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op zaterdag 27 januari 2001 21:50 schreef Elvhenk het volgende:
Volgens mij is aura-fotografie op zo'n beurs gewoon onzin (ook een keer laten doen). Het is een handig marketing concept. Ze vertellen of algemeenheden of met enige intuitie wat men aanvoelt.

Voor de volledigheid: het concept aura's bestaat voor mij wel, de foto's zoals op zo'n beurs niet. Kirliaanse fotografie is ook weer anders volgens mij.
Kan kloppen, zelfde concept though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is Kirliaanse fotografie dan?

Maar ik denk niet dat het onzin is.. aura fotografie, ik en ons mam hebben allebei een foto laten maken, maar als onze foto's omgedraaid zouden zijn geweest, en ik had het verhaaltje van ons mam gekregen, dan zou er echt geen moer meer van hebben geklopt.. dus er zit toch waarheid in dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Ja, maar de persoon die de foto's maakt kan conclusies vanuit zijn eigen intuitie/gevoel aan de foto's hangen. Hij gebruikt dan de foto dus als medium om zijn bevindingen over te brengen. Dit al dan niet onbewust.

Dit is Kirliaanse Fotografie :
clickety

clickety clickety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een persoon maakte de foto, en een ander meisje vertelde erover.. en hij heeft *gezegd* dat ze er allebei een opleiding voor hadden gehad..

Maar aan mijn uiterlijk is toch echt niet te zien dat ik gek ben van computers ofzo.. en ook niet dat ik te snel 'hap' op bepaalde dingen, en dat niet moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Precies Ronan, de interpretatie is het zwakke punt. Ik kan zelf ook vrij aardig een plaatje van iemand schetsen als ik hem/haar ontmoet- intuitief, en dan kan ik daar best een kleur bij verzinnen.

Kirliaanse fotografie is m.n. over de uitstraling van de hand, of een blad ofzo, niet zo veel kleuren ook. Het wordt in geen geval zo'n polaroid met kleuren om je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja maar Pacific Ocean, het feit dat er al met de term "opleiding" geschermd moet worden maakt mij al achterdochtig. Nog nooit van gehoord van zo'n opleiding. Er is wel een opleiding voor aura reading, maar ik weet zeker dat je daar ook leert dat het fluctueert. En ook dan is het zo dat de interpretatie in sterkte mate door iemand anders' "filter" komt.
Ik heb ook wel eens een (hele) aura-reading gehad, en na enige tijd ontdekte ik daar de gaten wel in. Niet dat diegene ongelijk had met wat ze over me zei, maar voor sommige dingen had ze een blinde vlek. Dat kwam er "gekleurd" uit. (maar ik drijf naar een ander onderwerp, geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ons mam was nogal wantrouwig.. daarom ging ze doorvragen hoe die foto's dan gemaakt werden en hoe ze wisten wat ze vertelden..

Misschien is het ook wel gedeeltelijk onzin.. maar hoe kan zij nou 'raden' dat ik 2 compleet verschillende kanten heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15403

Ik denk dat je met wat mensenkennis ook een hele aardige beschrijveng kan maken, zonder iemand te kennen. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo gek veel van, misschien is zoiets wel mogelijk maar dan denk ik nog dat van die mensen op zo'n beurs maar wat lullen. i'm sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20456

Het truucje is heel eenvouding. Die aura en handleesoplichters praten met je en houden je reacties in de gaten. Als je je kaken stijf op elkaar houdt en geen enkele reactie geeft kunnen ze niets. Als je het niet gelooft probeer je dat de volgende keer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja jullie beginnen me wel heel erg om te praten.. Misschien werkt het idd wel, want nu ik erover nadenk, ons mam deed helemaal niks qua gezichtsuitdrukkingen en op een gegeven moment werd het nogal stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is in nederland een stichting skepsis. Die houdt zich bezig met de bestrijding van kwakzalverij en nepperij als handlezen en aura fotografie

http://www.skepsis.nl/

En natuurlijk heb je nog james randi. Die kan alles wat die zogenaamde paranormalen ook kunnen en bewijst er dan nog bij dat het nepperij is ook.
links op
http://www.skepsis.nl/slinks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik zou niet alles wat paranormaal is als nepperij willen betitelen, zeker niet. Ikzelf doe prima tarotlezingen, via internet, dus zonder hulp van gezichtsuitdrukkingen etc. :) Maar er is wel veel kaf onder het koren bij de alternatieven.
En die vereniging Scepsis heeft ook een beste partij boter op het hoofd, dat riekt ook naar broodnijd.
...hmm, wel wat veel voedselmetaforen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Broodnijd ?? broodroof zul je bedoelen. En waarom heef skepsis boter op zijn hoofd dan ?

Overigens die james randi looft al jaren een miljoen dollar uit voor diegene die iets paranormaals onder normale wetenschappelijke
voorwaarden zoals die voor elk onderzoek gelden preseteert uit en er is nog geen paranormaal begaafde geweest die zich ook maar aangemeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Gewoon, omdat in Scepsis degenen zitten die er baat bij hebben dat het blijft zoals het was: macht bij reguliere medische wereld en/of wetenschap. En daar heb ik het ook niet zo op.

Dat van die Randi, dat is de eerste keer dat ik die naam hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Laatst online: 11-04-2024

picobyte

MhIHIHI!

Aura fotos kunnen weldegelijk gemaakt worden :)
Alleen wat de fotograaf daar allemaal omheen praat, moet je volgens mij wel veel van met een zakje zout nemen 8-)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 27 januari 2001 23:39 schreef Elvhenk het volgende:
Gewoon, omdat in Scepsis degenen zitten die er baat bij hebben dat het blijft zoals het was: macht bij reguliere medische wereld en/of wetenschap.
Is dat zo ? Is dat niet een wat simpele complotheorie ? Ik denk dat ze dan wel wat harder reclame voor zichzelf zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
wat zijn eigenlijk tarotlezingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das aan de hand van een spelciaal spel kaarten je toekomst en wezen voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

Op zaterdag 27 januari 2001 23:36 schreef BSE het volgende:
Overigens die james randi looft al jaren een miljoen dollar uit voor diegene die iets paranormaals onder normale wetenschappelijke
voorwaarden zoals die voor elk onderzoek gelden preseteert uit en er is nog geen paranormaal begaafde geweest die zich ook maar aangemeld heeft.
zoek de betekenis van para-normaal op en begrijp dan waarom het niet volgens de huidige wetenschappelijke methodes verklaard en bewezen kan worden ( hoewel het met telepathie wel bewezen is )

paranormale activiteiten zijn vaak ook niet op commando af te roepen..
dan kun je denken "ja mooie smoes"
maar zelfs de beste honkballer ter wereld kan niet op commando een homerun slaan
maar dat zegt niet dat honkbal dan niet bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

[offtopic-mode]
Tarot gaat wat mij betreft niet over toekomst voorspellen, maar over inzicht bieden in een bepaalde situatie, met alle emotionele haken en ogen. Het is inderdaad een spel kaarten, 78 stuks, met plaatjes. Ik heb er een paar pagina's over gemaakt: http://www.homestead.com/tarotlegging/tarotmain.html Om voor mezelf te oefenen heb ik een tijd tarotlezingen gedaan via internet, en dat werkte goed. Toen kreeg ik veel te veel verzoeken en heb ik de Amerikanen uitgesloten. ;) Nu vind een enkele Nederlander of Belg mijn site af en toe en dat is wel leuk. Mensen kunnen een vraag insturen, 90% van de vragen gaat over "romantiek", de overige 10% over carriere...
[/offtopic-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 28 januari 2001 08:30 schreef Flamez het volgende:

[..]
paranormale activiteiten zijn vaak ook niet op commando af te roepen..
dan kun je denken "ja mooie smoes"
maar zelfs de beste honkballer ter wereld kan niet op commando een homerun slaan
maar dat zegt niet dat honkbal dan niet bestaat
Idd mooie smoes. Onder gecontroleerde omstandigheden (zelfde bal, zelfde bal snelheid zelfde hoek enz) kan zelfs ik nog een bovengemiddeld aantal homeruns slaan.
Als ik met mijn geboortedatum etc naar 10 atrologen ga heb ik tien verschillende horoscopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 15:17 schreef BSE het volgende:

[..]
Idd mooie smoes. Onder gecontroleerde omstandigheden (zelfde bal, zelfde bal snelheid zelfde hoek enz) kan zelfs ik nog een bovengemiddeld aantal homeruns slaan.
Als ik met mijn geboortedatum etc naar 10 atrologen ga heb ik tien verschillende horoscopen
Maar ze komen wel allemaal op hetzelfde neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 28 januari 2001 15:38 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]
Maar ze komen wel allemaal op hetzelfde neer
Als ze allemaal het zelfde computer programma gebruiken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Daar heeft pacific ocean gelijk aan. En voor een goede geboortehoroscoop heb je geen computer nodig, integendeel zelfs. Dat geldt voor tarot net zo, als ik verschillende lezingen doen voor hetzelfde onderwerp (wat ik wel eens doe voor mezelf als ik baal van de uitkomst), dan komt het altijd op hetzelfde neer. Soms worden verschillende aspecten benadrukt, maar de hoofdlijn is gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Pure oplichterij.

Ik kan me nog een keer herinneren dat ze 2 mensen en een pop naar iemand toe hadden gezet en die moest dan de aura's beschrijven.
De pop had me toch een mooie aura joh :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

hmm, hebben voorwerpen eigen een aura, of alleen levende dingen?

* TumbleCow lijkt 't toch wel interessant om eens zo'n cameratje te lenen [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21033

To find yourself, think for yourself...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 21:06

Jag

maar zelfs de beste honkballer ter wereld kan niet op commando een homerun slaan maar dat zegt niet dat honkbal dan niet bestaat
De paranormale honkballer kan niet alleen home runs meppen, maar heeft nog geen bal geraakt :P. En ja, dan zeg ik dat paranormaliteit niet bestaat :).

Jag
Pagina: 1