Toon posts:

Geluidskaart met dts en digital out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst had ik een geluidskaart gekocht met digital out en 5.1 ondersteuning, maar bleek dat hij alleen stereo via digital verstuurde... het was een terratec aureon 5.1 PCI kaart. 22 euro en heb m reeds teruggestuurd. (Alternate)
Er werd mij later aangeraden om een terratec dolby 7.1 kaart aan te schaffen, omdat die wel dts ondersteuning had.
Wat ik nu eigenlijk wil, is een film met dts kunnen kijken op mijn pc, en dat het geluid dan via mijn 5.1 speakers (thuisbioscoop) komt. De kaart moet een digitale uitgang hebben.
Ik zou graag willen weten, of die Terratec Dolby 7.1 dan een goede aankoop is, of dat er een andere betere kaart is. Graag wil ik onder de 100 euro blijven.
Ik hoop u hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.
alvast bedankt, en ik hoop snel wat te horen.

grtz Vincent

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien kun je beter kijken naar de software die je gebruikt voor het afspelen van DVD's met DTS. Namelijk: WinDVD 7 Platinum (Gold versie niet) kan softwarematig DTS afspelen, daarvoor heb je dus geen speciale geluidskaart nodig. Dan is het kwestie van zoeken naar een geluidskaart met een digitale uitgang, meer niet.

Edit:
Linkje naar de site: Klik!

[ Voor 14% gewijzigd door Jckx op 09-07-2006 13:29 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

De audigy2 plattinum ex heeft alle toeters en bellen die maar kan wensen en ook nog een remote en super geluid en staat in de pricewatch voor 63 euro. ;)

Specificaties:
• Merk: Creative
• Type: Soundblaster Audigy 2 Platinum eX
• Geluidsweergave: 7-kanaals
• Analoog naar digitaal conversie: 24-bit / 96kHz
• Digitaal naar analoog conversie: 24-bit / 192kHz (stereo)
• Signaal - ruisverhouding stereo: 109 dB
• Signaal - ruisverhouding voor en achter: 109 dB
• Signaal - ruisverhouding center: 109 dB
• THX certificatie: Ja
• Dobly Digital EX: Ja
• Dolby Digital ES: Nee
• EAX: Ja
• EAX advanced HD: Ja
• ASIO ondersteuning: ASIO 2.0
• CMSS - 3D: Ja
• Interface: PCI
• Microfoon ingang: 1x
• Line uit: 3x
• S/PDIF in: 1x
• S/PDIF uit: 1x
• Firewire: 2x
• MIDI I/O: 1x
• Hoofdtelefoon uitgang: 1x
• Afstandbediening: Ja
• I/O drive: Ja
• Uitvoering: Retail

Hier nog een review van tweakers.net.

[ Voor 77% gewijzigd door mad_max234 op 09-07-2006 13:34 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:17
Of een terratec 7.1 PCI, voordeel daarvan is dat er ook nog Dolby Digital Live op zit. Dan kan je je spellen ook nog in dolby spelen via een digitaal kabeltje.

pricewatch: Terratec Aureon 7.1 PCI

Voor de rest licht het afspelen van DTS via een digitale uitgang vooral aan de software en de bijbehoorende codecs. Power DVD die je bij de terratec kaartjes krijgt kan het meestal wel, maar het is vertandig om dat wel even te controleren.