Toon posts:

verbinding maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij hebben in het onderhuis nu een pc met beamer staan.... het is de bedoeling dat daar ook internet enzo op komt, dus hebben we een draadloze router van belkin en een pci kaartje van belkin gekocht. 2 laptops van dell maken hier zonder probleem gebruik van, maar de pci kaart wil niet echt lukken.

ik heb eerst de pci kaart erin gestopt toen de software geinstalleerd, dat werkte niet, hij vond wel de router maar kon geen verbinding maken, hij zei ook dat een netwerksleutel noodzakelijk was, maar ik weet die netwerksleutel niet eens...'

daarna heb ik alles verwijderd en de pci kaart eruit gehaald, daarna de software geinstalleerd en toen weer de kaart erin, toen kreeg ik weer hetzelfde als hierboven..

ik gebruik de standaard drivers en software die meegeleverd zijn op de cd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Verwijderd

ik neem aan dat je met netwerksleutel je webkey bedoelt

Verwijderd

Kijk eens op de onderkant van de belkinrouter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:20:
ik neem aan dat je met netwerksleutel je webkey bedoelt
ik weet niet wat ik daarmee bedoel.. het staat op het scherm waar ik op verbinden kan klikken... er staat letterlijk "netwerksleutel"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:22:
Kijk eens op de onderkant van de belkinrouter.
waar moet ik naar kijken dan ?? staat daar de netwerk sleutel op ?

dit staat op de onderkant:

belkin
wireless cable/dsl router * 54Mbps 802.11g
f5d7230
ver. 1020ea

en dan nog 2 streepjescodes

en p10623

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 12:30 ]

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
kun je die router niet benaderen via een andere pc (staat meestal wel in het boekje) dan kun je daar eventueel de sleutel vinden

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:46
Je moet inloggen op een URL, die staat wel in de handleiding, met je inlogcode en password. Daar kun je zo de netwerksleutel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
AmdJunk schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:28:
kun je die router niet benaderen via een andere pc (staat meestal wel in het boekje) dan kun je daar eventueel de sleutel vinden
dat lukt de ene keer wel en de andere keer niet... heel vaag is dat, terwijl ik op de adsl router wel kan komen, hoe kan ik dat nou het beste doen ?? gewoon kabel tussen draadloze router en laptop en verder niks erop ? of kan ik het het beste door de lucht doen??

• AmdJunk
Ik weet niks van die belkin maar is het misschien een goed idee omde handleiding even te lezen en te doen wat daarin staat

Verwijderd

Topicstarter
AmdJunk schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:35:
Ik weet niks van die belkin maar is het misschien een goed idee omde handleiding even te lezen en te doen wat daarin staat
daar staat ga gewoon naar browser en vul in 192.168.2.1 en je komt er, maar als ik dat doe dan zegt tie kan pagina niet vinden

omdat adsl router ook dat ip adres had heb ik het ip van de adsl router veranderd in 192.168.2.2
en daar kom ik wel op vanaf mijn laptop

• AmdJunk
klinkt als niet goed. probeer eens een reset met de Belkin en dan weer volgens het boekje, zoals al vermeld weet ik niks van een Belkin.

Verwijderd

Topicstarter
AmdJunk schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:44:
klinkt als niet goed. probeer eens een reset met de Belkin en dan weer volgens het boekje, zoals al vermeld weet ik niks van een Belkin.
ik heb gereset, maart ik kan nog steeds niet op 192.168.2.1 als je hem reset word die toch standaard op het standaard ip adres ingesteld??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 12:49 ]

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:46:
[...]

ik heb gereset, maart ik kan nog steeds niet op 192.168.2.1 als je hem reset word die toch standaard op het standaard ip adres ingesteld??
Volgens mij moet je de router instellen mbv kabel waarna je instellingen goed kunt zetten. Als je het instellingenmenu van de Belkin kunt benaderen is het vrij eenvoudig.

Verwijderd

Topicstarter
Vroem schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:57:
[...]

Volgens mij moet je de router instellen mbv kabel waarna je instellingen goed kunt zetten. Als je het instellingenmenu van de Belkin kunt benaderen is het vrij eenvoudig.
ook dat werkt niet echt... ik heb op reset gedrukt,. dus neem aan dat sowieso het ip 192.168.2.1 is ?? (wat het standaard ip is) moet ik de kabel dan op 1, 2, 3 ,4 of poort WAN zetten ??

is er niet iets waarmee ik kan kijken welk ip de router heeft ?

Verwijderd

veel draadloze routers moeten via bedraade aansluiting aangesproken worden om te programmen anders zou elke persoon op een draadloze router die niet goed beveiligd kunnen inloggen en programmeren aangezien de meeste mensen hun draadloze verbinding totaal niet beveiligen omdat ze niet weten hoe dat moet

sluit een computer aan met bedrading op de eerste poort aangezien die vaak de enigste poort eerst waar je mee kun programmeren

eenmaal de de adres van je draadloze netwerk kaart ingevoerd kun je later bij sommige merken wel via de draadloze verbinding programmeren

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:00:
[...]

ook dat werkt niet echt... ik heb op reset gedrukt,. dus neem aan dat sowieso het ip 192.168.2.1 is ?? (wat het standaard ip is) moet ik de kabel dan op 1, 2, 3 ,4 of poort WAN zetten ??

is er niet iets waarmee ik kan kijken welk ip de router heeft ?
Maar als router zelfde IP heeft als modem sluit dan modem eens niet aan.... Ga dan naar het ip van de router en stel bij de lan settings een ander IP adres voor de router in. Dan kun je het modem ook weer aansluiten en zou dat conflict weg moeten zijn.

Verwijderd

1) Belkin resetten
2) Belkin m.b.v kabel op PC aansluiten
3) PC krijgt via DCHP een IP toegewezen
4) Ga in je browser naar het adres van de Belkin (192.168.2.1)
5) Pas je instellingen aan en zet de Belkin in een andere range dan je router (bv: 10.0.0.x)
6) Kabel verwijderen
7) LAN port van router verbinden met WAN port van Belkin
8) Draadloos connecten met je instellingen

Klaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:21:
1) Belkin resetten
2) Belkin m.b.v kabel op PC aansluiten
3) PC krijgt via DCHP een IP toegewezen
4) Ga in je browser naar het adres van de Belkin (192.168.2.1)
5) Pas je instellingen aan en zet de Belkin in een andere range dan je router (bv: 10.0.0.x)
6) Kabel verwijderen
7) LAN port van router verbinden met WAN port van Belkin
8) Draadloos connecten met je instellingen

Klaar
1 heb belkin gereset
2 ook via kabel aangesloten op poort 1
3 tijd geleden toen ik nog wel (af en toe) op de router kon komen heb ik dhcp uitgezet, omdat adsl router al dchp aan heeft staan, dus nu heb ik voor mij vaste netwerk kaart een ip adres ingevuld, namelijk: 192.168.2.112 dat is toch goed ??

en verder dan deze stap kom ik niet...

ik heb alles losgekoppeld, ik heb nu dus laptop rechtstreeks op de draadloze router aanegsloten met de bijgeleverde kabel (zat bij de router)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu eindelijk in mijn router gekomen, op de een of andere manier was mijn ip 192.168.0.1

kan ik dat ip blijven handhaven ?? ip van de adsl router is 192.168.2.1 ik heb alleen een dhcp server draaien op de router, van de draadloze router heb ik die uitgezet, is dat goed ???

Verwijderd

Dat kan ook inderdaad. Je gebruikt dan je Belkin puur als switch.
Met het oogpunt op de LAN misschien ook wel een beter keus inderdaad.

Je verbind dan je router met je Belkin d.m.v. een straight UTP van LAN port naar LAN port.
De WAN port van je Belkin blijft dan dus onbenut.

Op deze manier moet je krijgt je Belkin geen IP toegewezen (wegens ontbreken van WAN) en zul je deze zelf moeten instellen.

Verwijderd

Topicstarter
okee nu het volgende probleem, waar vind ik de netwerk sleutel ?? is dat een mac adress?

Verwijderd

Er is geen netwerksleutel na een reset.
En met netwerksleutel word WEP/WPA key bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:00:
Er is geen netwerksleutel na een reset.
En met netwerksleutel word WEP/WPA key bedoelt.
ik heb wpa2 only beveiliging, maar toch blijft dat stomme ding zeggen dat een netwerksleutel noodzakelijk is, wtf moet ik nu doen dan ??

of weten jullie een alternatief programma om gebruik te kunnen maken van draadloos netwerk ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 14:25 ]

Pagina: 1