[XP] Onboard onbekende apparaten en geen drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo,
ik heb een computer die ik opnieuw heb geinstalleerd, maar nu is het probleem dat hij heelveel apparaten niet herkent omdat hij er geen drivers van heb gevonden.
Als ik de drivers had zou het een makkie zijn maar helaas heb ik die dus ook niet.

ik kan ook niet de kaarten uit de computer halen omdat alles onbord zit.

bestaad er mischien een programma die alle merken en types van alle apparaten die in de computer zitten achterhaald ?

wat heb ik ?
Fijitsu siemens computer
40 gb hardeschijf
netwerk kaart -->> onbekend
videokaart -->> onbekend
geluidskaart -->> onbekend
usb controller -->> onbekend
processor Intel pentium 4 2,0 GHZ

wat werkt er niet
netwerk kaart
videokaart
geluidskaart
usb controller

wat heb ik geprobeerd
verschillende drivers opgezocht op google
chips gezocht op het mb (alleen intel gevonden)

Heeft er iemand mischien een idee hoe ik deze apparaten kan installeren ?

alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Fujitsu site gekeken voor drivers?

Meestal staan ze daar wel op net als bij bijv. Medion PC's
wverbeek schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:04:

bestaad er mischien een programma die alle merken en types van alle apparaten die in de computer zitten achterhaald ?
Ja zulke programma's bestaan wel, bijv. "Everest" "SiSoft Sandra"

:)

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2006 12:07 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Indien bovenstaande oplossingen niet helpen kan je misschien dit proberen: Unknown Device Identifier 4.00
Identify unknown devices not recognized by Windows in your system especially after you reinstall your system and cannot figure out what all those yellow question mark labeled devices really are. Help you search for workable drivers on the Internet and contact hardware manufacturer or vender directly. Driver backup is optional after you have all your device drivers installed. USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified. Driver backup is optional. English and French interfaces.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• wverbeek
Heel erg bedankt voor de oplossingen,
de eerste optie van frankiepankie was wel goed gevonden maar als ik daar kijk dan staan er iets van 20 versies en ik weet alleen dat ik de SCENIC versie heb maar voor de rest niet.

ik ga dat programma eens downloaden en kijken of hij mij verder kan helpen :).

heel erg bedankt nogmaals

Verwijderd

Welk OS gaat het hier om?

Verwijderd

Het staat in de windows client forum, dus denk een versie van windows: en dan waarschijnlijk 98 of xp (aan de processor te zien is het de laatste)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:35:
Het staat in de windows client forum, dus denk een versie van windows: en dan waarschijnlijk 98 of xp (aan de processor te zien is het de laatste)
En toch zou ik dat graag nog even door TS vermeld zien worden zodat zijn topictitel aangepast kan worden zodat deze voldoet aan Windows Clients - Policy :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek je kast gewoon eens open en kijk op de chips die erin zitten zodat je weet wat je precies in je bak hebt. Daar heb je dan ook geen vage tooltjes voor nodig.

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
als het echt om een fujitsu siemens pc gaat kan je hier alle drivers installeren automatisch:
http://support.fujitsu-siemens.de/DeskUpdate/index.htm

je internet explorer zal wel een paar keer vragen tijdens het installeren van de drivers om de fout te verzenden maar gewoon niet doen en link opnieuw openen tot alles installed is

• wverbeek
Allemaal heel erg bedankt,
het is uiteindelijk gelukt met de Unknown Device Identifier 4.00'
Het ging om windows XP professional

alles werkt nu perfect :)

nogmaals heel erg bedankt
Pagina: 1