[XP] Service blijft fouten geven voor oude scanner

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 16:44

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op mijn ouders' pc die ik niet zo vaak zie, is ooit een Trust 19200 USB scanner aangesloten geweest. Het ding is niet zo proper gedeïnstalleerd, gewoon afgekoppeld en staat nu zo'n 150 km verderop vrolijk te wezen. Toch gelooft de computer hier nog steeds dat hij de Trust scanner service niet kan starten omdat het apparaat niet aangesloten zit. Dit zie ik in de systeemlogboeken. Elke dag komt die fout zo'n 2, 3x binnen.

Tussen scanners en dergelijke apparaten staat de scanner niet, en ook niet bij Hardware. Hij lijkt dus compleet uit het systeem verwijderd te zijn. Ook bij het opstarten is er geen Trust driver die gestart wordt ofzo. Is er nog een andere plek waar services gestart worden?
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 3-7-2006
Tijd: 12:08:25
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ULRICH
Beschrijving:
De Trust Flat Scan USB 19200-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Hoe krijg ik dit spook weg? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet het durven, maar je kan eens door het register gaan neuzen of er daar nog entries achter zijn gebleven van deze Trust scanner. Als het de enige Trust hard/software is geweest zal het zoeken iig wat makkelijker zijn.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\ Moet het ergens zijn gok ik :)

C:\>_

Verwijderd

Ik zou onder CurrentControlSet kijken als ik jou was :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 16:44

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ok, dat ga ik dan even doen...
Hm, het enige wat ik geloof ik tot nu toe gevonden heb is de melding van het logboek dát het ding erin staat.

Onder Local Machine stond hij nog als software... weggehaald. I mean, waar geen apparaat is, hoeft geen driver te zijn. (Behalve als het Windows own drivers zijn ;) )

Ik heb ze gevonden in het pad waar die motormuis ze aangaf... Controlset001 staan ze inderdaad in, als 0000 en 0001. Op 0002 staat de huidige printer/scanner van mn ouders.
Ik heb beide sleutels geëxporteerd, gesaved en ze beide verwijderd. Mochten ze problemen geven dan kan ik ze terugzetten. Maar ja, wat er niet is kan hij niet missen toch? :?
0002 heb ik uiteraard vrolijk laten staan. Hopen dat hij snapt dat de twee voorgaande nummers gewoon pleite zijn.

Goed, here we go... ik heb ze uit Controlset 001 en 002 geexporteerd en verwijderd. Even rebooten...

[ Voor 138% gewijzigd door Dark Blue op 09-07-2006 12:26 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs