Toon posts:

Moederbord/processor stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb mbv search al bergen topics doorgelezen, veel dezelfde problemen maar niet de juiste oplossing.
Bij het booten van mijn systeem (net opgebouwd, staat dus ook geen OS op) blijft het beeld op zwart. De monitor gaat dus op stand-by. De fans draaien, de harde schijf maakt wat geluid (de HDD LED op het front panel blijft constant branden, waarom?).
specs:
mobo: Asrock AMD 939DUAL-SATA2
processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ S939
videokaart: MSI NX6600GT 256MB heatpipe PCI-E
geheugen: 1024 kingston DDR400
HDD: Maxtor 250GB Diamondmax 10 SATA2 7200rpm 16MB
PSU: Antec, 450 Watts

Ik heb het volgende geprobeerd:
-booten zonder hdd, dvd, diskette
-CMOS resetten
-Geheugen in ander slot
-Ander geheugen (ander merk ook)
-Andere monitor
-CPU eraf (volgens mij geen beschadigingen te zien, hoe zie je dat de 'core gecrushed' is?) en er weer op
EDIT:
-Andere videokaart (AGP ipv PCIE), geen verschil
/EDIT

Op de voeding zit een 6 pins PCI-E connector maar er zit geen socket op de videokaart (of ergens anders).

Ik hoor geen piepjes, zometeen eens proberen met een los speakertje.
Zometeen even proberen te booten zonder CMOS batterij maar aangezien hij al gereset is zal dat wel niets opleveren.

Als ik zeg dat het óf het moederbord kapot is óf de CPU, hoe ver kan ik er dan naast zitten? Ik heb op het moment geen mogelijkheid om een ander moederbord of CPU te proberen.
Ik hoop genoeg informatie verschaft te hebben, alvast bedankt voor het denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 10:30 ]

Verwijderd

Als het een Antec Smartpower is moet je eens proberen met een andere voeding. Die antec reeks werkt jammer genoeg niet echt samen met dat Asrock moederbord. (-12V lijn die ontbreekt ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een smartpower (2.0). Google op "antec smartpower asrock" leverde ook een GoT topic op.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1128345/
Lijkt er dus op dat ik een andere voeding nodig heb. Bedankt voor je reactie, ik zal volgende week wel even laten weten of het gelukt is.